Skocz do zawartości

Zakwaszenie piwa... piwem?


Matinos92

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam pewien dylemat. Mianowicie, uwarzyłem niedawno Gose używając do zakwaszenia zacieru jedynie słodu zakwaszającego oraz kwasu mlekowego. Aktualnie piwo jest w trakcie cichej fermentacji (1 dzień). Nie dodawałem Lacto, ponieważ ich zwyczajnie nie miałem i nie mogłem nigdzie dostać. Dałem dosyć sporo zakwaszającego (ponad 20%). Spróbowałem po burzliwej i jest tylko lekko kwaskowe (no i oczywiście lekko słone). Wpadłem więc na pewien pomysł - zakwaszenie piwa innym piwem - kwaśnym (np. Kwas Alfa z Pinty). Przypomniało mi się, że AleBrowar już to praktykował, z tym, że tam chodziło o drożdże. Mi chodzi jedynie o bakterie. Nie mam doświadczenia w warzeniu kwachów... stąd moje pytanie do bardziej obeznanych w temacie: Czy to może się udać?  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałeś kiepski przykład, bo Kwas alfa (przynajmniej ten butelkowy) jest pasteryzowany ;) Kończyłem gimnazjum, a nie piwowarstwo, ale wydaje mi się, że w przefermentowanym piwie jest za mało glukozy, żeby bakterie (nawet te żywe) zrobiły wystarczającą ilość kwasu. Najprostszym rozwiązaniem jest dodanie kwasu mlekowego (E270) do kupienia na allegro. Próbowałem u siebie i wyszło całkiem nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poszukasz na forum, trafisz na informacje o dodawaniu kawsu bezpośrednio przed butelkowaniem do butelek, w róznej ilości, dla wybadania różnego poziomu zakwaszenia.

 

edycja;

 

o chyba tu to było http://www.piwo.org/topic/18318-kwach-syntetycznie-czyli-piwo-z-dodatkiem-kwasu-mlekowego/

Edytowane przez camilos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem opinie, że za dużo kwasu mlekowego (takiego kupnego w płynie) daje nieciekawe aromaty.

BS. Znaczy pewnie zależy jak dużo, ale chyba zależy Ci na pijalnym piwie. Jeśli tak, to taka ilość nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach