Jump to content

Praca magisterska - Badanie preferencji konsumenckich na rynku piw - ankieta


emso

Recommended Posts

Cześć!

Jestem studentem studiów magisterskich na kierunku Towaroznawstwo. Moja praca magisterska, jak zapewne się domyślacie, będzie dotyczyła piwa, stąd miałbym do Was wielką prośbę o wypełnienie ankiety dotyczącej preferencji konsumenckich na rynku piw. Ankieta jest dosyć krótka i ograniczona, zdaję też sobie sprawę z tego, że nie jest ona ściśle związana z tematyką piw regionalnych czy rzemieślniczych. Mam jednak nadzieję, że będziecie w stanie mi pomóc poświęcając na jej rozwiązanie kilka minut  :) 

Link do ankiety

Jeśli temat powinien zostać zamieszczony w innej sekcji, to uprzejmie proszę o jego przeniesienie, chciałbym uniknąć nieporozumień :)
 
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, ale ta ankieta chyba nie przystaje do dużej części naszych forumowiczów. Wg mnie zawiera również błędy logiczne :( czyli jest wadliwie zbudowana.

Link to comment
Share on other sites

uzupełniłem, ale ankieta jest faktycznie wadliwia (np tabelka z tym jak często się dane trunki pije) wymusza też dużo uproszczeń. Przy takich nie powinno być testu jednokrotnego wyboru, bo zwyczajnie wyniki będą przekłamane.

Jak pod pracę magisterską to trochę jakaś krótka :D

Link to comment
Share on other sites

Ja też dorzucę swoje 3 grosze ;) 

Nie wiem jaki dobór próby zastosowałeś i czy w ogóle konsultowałeś to z promotorem, ale wyniki będą zakłamane, co raczej dyskwalifikuje je do wyciągania jakichkolwiek wniosków w pracy magisterskiej. 
Przemyśl jaki masz problem badawczy, czy ankieta pomoże Ci rozwiązać problem (odpowiedzieć na pytanie) i pomyśl czy pytając o "inne" alkohole na forum o piwie to dobry pomysł. 
Życzę powodzenia! 

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem, zdaję sobie sprawę z ograniczeń ankiety i zakresu tematu, który jest tutaj poruszany. Wrzucając tę ankietę tutaj liczę na Waszą pomoc w kwestii rozwiązania, ale wszelkie uwagi (jak np. WujkaStaszka) mile widziane. 

 

Dziękuję za dotychczasowo rozwiązane ankiety. Zdaję sobie sprawę z tego, żę jest to forum ogólnodostępne, jednak liczyłem też, że w przypadku rozwiązań(nawet jeśli ankieta jest źle skonstruowana czy zawiera błędy logiczne), Wasze odpowiedzi będą poważne (a przynajmniej poważniejsze niż, cytuję, Heszke meszke, ryszke szyszke, heheszke).

 

Tak czy owak, dziękuję i proszę o więcej(w miarę możliwości) - każdy głos się przyda.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Wasze odpowiedzi będą poważne (a przynajmniej poważniejsze niż, cytuję, Heszke meszke, ryszke szyszke, heheszke).

Pewnie i masz poważne zamiary i oczekiwania, ale Twoja ankieta np. z mojego punktu widzenia nie wygląda za poważnie :( więc nie dziwi mnie, że i co poniektórzy tak do tego podeszli.

Link to comment
Share on other sites

 

Wasze odpowiedzi będą poważne (a przynajmniej poważniejsze niż, cytuję, Heszke meszke, ryszke szyszke, heheszke).

Pewnie i masz poważne zamiary i oczekiwania, ale Twoja ankieta np. z mojego punktu widzenia nie wygląda za poważnie :( więc nie dziwi mnie, że i co poniektórzy tak do tego podeszli.

 

Ankieta może być niedopracowana - zgadzam się, ale jaki jest sens psucia wyników jakiejkolwiek, nawet najgorszej ankiety? Nie wrzuciłem jej na forum, żeby każdy ją wypełnił obowiązkowo. Jeśli ktoś nie ma czasu, nie lubi czy też twierdzi, że jest niedopracowana - nie zmuszam, lepiej ominąć szerokim łukiem niż trollować :) . Jestem otwarty na konstruktywną krytykę, to nie jest problem, ale takie odpowiedzi to ani pomoc, ani krytyka.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie wrzuciłem jej na forum, żeby każdy ją wypełnił obowiązkowo. Jeśli ktoś nie ma czasu, nie lubi czy też twierdzi, że jest niedopracowana - nie zmuszam, lepiej ominąć szerokim łukiem niż trollować

zgadzam się z tobą, ale to jest tylko forum i to ogólnodostępne więc przekrój ludzi tu obecnych jest jaki jest.

Link to comment
Share on other sites

 

Nie wrzuciłem jej na forum, żeby każdy ją wypełnił obowiązkowo. Jeśli ktoś nie ma czasu, nie lubi czy też twierdzi, że jest niedopracowana - nie zmuszam, lepiej ominąć szerokim łukiem niż trollować

zgadzam się z tobą, ale to jest tylko forum i to ogólnodostępne więc przekrój ludzi tu obecnych jest jaki jest.

 

Poruszam się trochę po Internecie, więc zdawałem sobie z tego sprawę ;)  A co do tego śmieszka... jest do wytropienia  ;)

Link to comment
Share on other sites

Ankieta może być niedopracowana - zgadzam się, ale jaki jest sens psucia wyników jakiejkolwiek, nawet najgorszej ankiety?

Najgorsza ankieta z definicji daje popsute wyniki. Mam nadzieję, że to jest tylko pilotaż.

 

Przeszedłem przez pierwszą stronę Twojego narzędzia i mam kilka uwag/ pytań.

 

Pytanie drugie: częstość można zaznaczyć tylko raz, bez względu na gatunek alkoholu. Czy nie lepiej byłoby zrobić odwrotnie: w wierszach typy alkoholi, w kolumnach częstość spożywania, koniecznie z wytłumaczoną skalą. Cztery stopnie? Nie lepiej użyć nieparzystej skali likertopodobnej? I powtórzę jeszcze raz - z pełnym opisem.

Pytanie czwarte: brakuje mi opcji "w plenerze". Po zmianach związanych z dopuszczeniem picia nad Wisła w Wwie, Wartą w Poznaniu (innych miast nie mam obadanych) wydaje się to ważne.

Pytanie piąte: skąd ta typologia? Jakaś Polska Norma? Mi wydaje się nierozłączna: ciemne mocne i smakowe to np. Komes Porter Malinowy, ciemne lekkie i smakowe to np. Fortuna Śliwka, a jasne lekkie i smakowe to np. Bestbiry i EDI.

Pytanie siódme: pytasz o markę. Czy nie można byłoby analogicznie zapytać o styl? Np w pilotażu zrobić większy wybór oparty np. na BJCP a w badaniu właściwym wykorzystać wyłącznie te wskazywane najczęściej (arbitralnie przyjęta liczba/ % wskazań pilotażu). Wtedy też typologia z pytania piątego stanie się nieistotna - mniej istotna bo będziesz mógł zredukować style do tych ram.

Pytanie dziewiąte: sklep specjalistyczny a sklep alkoholowy. Jak je mam rozróżnić? Np. sieciówka Wielki Ben - gdzie ją przykleić?

Pytanie dziesiąte: jest marka - nie ma stylu piwnego. Uważam, że koniecznie trzeba uzupełnić.

 

IMHO jako pilotaż to narzędzie jest zrozumiałe.

Jako źródło wiedzy empirycznej do pracy magisterskiej - jest słabo fatalne.

 

Nie jestem socjologiem, nie jestem badaczem rynku na pełen etat, ale Brzezińskiego musiałem na blachę, z konstrukcją narzędzi do jakościówki i ilościówki miewam do czynienia minimum raz w roku. Dodatkowo siedzę w pokoju z socjologami i ekonomistami. Oni nie mają litości ;)

Edited by zasada
Link to comment
Share on other sites

Nie jest specjalistą od układania ankiet ale się wypowiem ;)

W trzecim pytaniu odpowiedzi druga i trzecia właściwie się dublują, a czwarta jest w zasadzie niedefiniowalna, może lepsze byłoby:

-codziennie

-kilka razy w tygodniu

-kilka razy w miesiącu

-raz w miesiącu i rzadziej

 

chociaż mam wrażenie że lepiej byłoby sformułować pytanie "Ile średnio piw wypijasz w tygodniu"   ;)

Ponadto, co było już wspomniane, na forum piwowarskim masz trochę niereprezentatywną grupę (chociaż to już oczywiście zależy od tez pracy).

Edited by kantor
Link to comment
Share on other sites

Chyba najlepiej wszystko uchwycił zasada. Dodam tylko, że kiedy ludzie wchodzą w świat piw rzemieślniczych, marki przestają mieć znaczenie. Nagle nie rozróżniasz piw na zasadzie "Żywiec", "Tyskie", "Lech", tylko "IPA", "APA", "Stout" ;) Czasem jeszcze dochodzi "O, a tego to ja wcześniej nie widziałem!". No i oczywiście znajdą się zwolennicy konkretnych browarów, itp. itd. 

 

Co do miejsc, w których najczęściej się spożywa piwo: plener był, jest i będzie popularny :) Przepisy są (wbrew pozorom) dość liberalne w tym względzie, więc można sobie wziąć piwo, np. na grilla w plenerze.

 

Ankietę już wcześniej wypełniłem, ale jak pojawi się wersja ulepszona, to chętnie zrobię to znowu ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.