Jump to content

Początkujący. Pytanie o garnek :)

Recommended Posts

Witam. jestem absolutnie początkującym piwowarem-studentem. Nadchodzą juwenalia i muszę się już przygotować...

Niestety jak to bywa w mieszkaniu studenckim nie mam odpowiedniego wyposazenia... czyli duzego garnka. Mam trzy garnki - 4,5, 3 i 2 litry. Czy moglbym ekstrakty, wode i chiemiele podzielic na te trzy garnki i gotowac rownoczesnie (bo potem i tak sie wymiesza w fermentatorze) ?

Dla Was jest to smieszne ale dla mnie to prawdziwy logistyczny problem... :)

Proszę o odpowiedź.

Kupilem zestaw ekstraktow slodowych WES 1,7litra x2 drozdze i chemiel.

Też miałem taki problem tylko przy zacieraniu. Ja bym na Twoim miejscu zrobił tak: ekstrakt podgrzał w jednym garnku, przelał do fermentatora i w nim zmieszał go z wodą tak aby uzyskać objętość maksymalną na te trzy garnki. Potem bierzesz garnki, przelewasz do każdego do pełna i chmielisz w każdym osobno dzieląc chmiel w stosunku do objętości. Ja starałem się zrobić tak aby wszystkie garnki zaczęły gotować się w tym samym czasie. Nie trzeba wtedy liczyć czasu dla poszczególnych garnków. Potem przelewasz do fermentatora i dolewasz wody tak aby uzystać odpowiednie Blg. Wodę przed dodaniem przegotuj kilkanaście minut aby nie mieć zakażenia. Piwo nieco kombinowane ale wyjdzie.

• 2 weeks later...
Wodę przed dodaniem przegotuj kilkanaście minut aby nie mieć zakażenia.

mozna tez dolać wody z 5l baniaków, oczywiście nie jest sterylna, ale to nic nie szkodzi (można ew szyjkę zdezynfekować po otwarciu).

a przy gotowaniu nie pełnej objętości warki pamiętaj, żeby trochę więcej dać chmielu (większy balling utrudnia ekstrakcję z chmielu).

NIgdy nie robiłem piwa z ekstraktu z chmieleniem, ale wydaje mi sie, że spokojnie możesz wygotować chmiel w małym garnku wody. Ekstrakt rozpuścić w surowej wodzie, wlać do fermentatora i uzupełnić herbatką chmielową.

NIe komplikował bym sobie życia.

Guest tomato