eree Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 (edited) Jak po temacie można się domyślić jestem początkujący i chcę zacząć od brew-kita. Cały sprzęt już mam, dość dużo poczytałem na forum ale nie mogę znaleźć odpowiedzi, czy jak już wszystko zrobię tj. do fermentatora dodam brew-kita, ekstrakt słodowy a później drożdże to fermentator mam szczelnie przykryć czy zostawić otwarty czy jak na wiki piszę lekko przykryć. Bo coś tu mi nie pasuje gdzieś przeczytałem szczelnie przykryć ale to chyba wybuchnie Proszę o radę bo jutro warzę pierwsze błąd poprawiony ważę - warzę już nie zapomnę Edited May 18, 2010 by eree Link to comment Share on other sites More sharing options...
coder Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Przykryj lekko, a jeżeli chcesz przykryć szczelnie, to z rurką fermentacyjną, taką jak do wina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszek73 Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 jak zamkniesz to chałupę rozdupczy a tak na poważnie to ja nie używam żadnej rurki zabezpiecz żeby nic nie wpadło lub wlazło do środka Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosiak Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Jak masz rurke fermentacyjna w pokrywie to raczej nie ma znaczenia czy zakryjesz szczelnie czy lekko Tylko przy Szczelnym zamknieciu rurka bedzie bulgotala bardzo czesto Tutaj masz nawet bez przykrycia ale to ryzykowne: Link to comment Share on other sites More sharing options...