Skocz do zawartości

Piwo z brewkit'u + chmielenie na zimno - kilka pytań


LeCezar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

jestem początkującym piwowarem i w tym momencie mam nastawioną 3cią warkę.

Zdecydowałem się zacząć przygodę od brewkitów żeby nauczyć się podstaw, a potem samemu robić zacier ;) 

 

Odnośnie najnowszego nastawu mam kilka pytań i wątpliwości o które chciałbym się Was poradzić.

3cia warka została nastawiona z brewkitu: https://allegro.pl/oferta/brewkit-pink-grapefruit-ipa-piwo-domowe-12243740066

Dodany 1kg glukozy, brzeczka miała 12BLG na start, drożdże ruszyły po około 30h. W zestawie dodany był chmiel do chmielenia na zimno, dodany po 7dniach od nastawu przy BLG 5 (tak jak w instrukcji od producenta). Obecnie z dodanym chmielem brzeczka stoi od wtorku, nadal widać i słychać, że drożdże pracują. 

 

Moje pytania są:

- ile czasu łącznie brzeczka powinna jeszcze stać aby była gotowa? Czy aż do momentu opadnięcia drożdży na dno wraz z chmielinami, czy do zakończenia fermentacji? Dość sporo jeszcze się ich unosi.

- piwo jest bardzo mętne i chciałbym je wyklarować, czy wystarczy zrobić kilkudniowy cold crush (i wystawić np. do budynku na zewnątrz który nie jest ogrzewany i temperatura będzie w okolicach 2stopni), czy przelać piwo na cichą fermentację?

- czy jeżeli przeleję na cichą fermentację i zleję piwo (w pojemniku fermentacyjnym mam kranik wraz z reduktorem osadu) to nie wykończę drożdży i będzie wtedy problem z refermentacją w butelkach?

- czy cold crush i cichą fermentację wykonuje się po zakończonej fermentacji?

 

Nie chciałbym zabić smaku piwa, ani drożdży więc poradźcie proszę co zrobić żeby fajnie wszystko wyszło :)

Dzięki!

IMG20230401115107.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić pomiar czy już jest koniec fermentacji. Rób FFT zawsze.
Najlepiej sypać chmiel po przelaniu bo drożdze go oblepiają. Ale znowu utleniasz piwo.