Skocz do zawartości

Biały osad na dnie butelki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem totalnym laikiem i wczoraj rozlewałem swoje pierwsze piwo, starałem się aby wszystko było sterylne, dzisiaj patrząc na butelki widzę biały osad, myślicie ze to zakażenie? Jakieś bakterie? Słyszałem tez że po myciu butelek płynem do dezynfekcji może się to pojawiać ale nie jestem pewien czy to to. Ewentualnie może butelki okazały się brudne? Same piwo przed butelkowaniem było klarowne i nie wykazywało żadnych oznak zakażenia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butelki najpierw umyte, pozbyłem się naklejek, później wygrzałem w piekarniku w 170 stopniach przez 30 minut, później jeszcze zdezynfekowałem środkiem do dezynfekcji, piwo pszeniczne. Średnio na zdjęciach widoczny jest ten osad, ale w rzeczywistości dość mocno widoczny.

89E08CE1-9410-4441-9D47-ECCDE8EEE752.jpeg

270AC34A-4230-420F-94F3-BB03F8968C43.jpeg

FFCFE557-AB32-4673-91EB-2177B534794C.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Żul smakosz napisał(a):

Jeśli wsypywałeś cukier/glukozę bezpośrednio do butelek to najpewniej będzie to poprostu resztka która się nie rozpuściła. Wstrząśnij porządnie i git

Niestety dodawałem roztwór glukozy do piwa przed rozlaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.05.2023 o 14:17, zasada napisał(a):

Jak weizen to osad.

Jaki plyn do dezynfekcji?

OXI pro czy jakoś tak, wczoraj spróbowałem, piwa smakiem przypomina piwa, lecz ma widoczny kwaśny posmak, poczytałem trochę i to chyba jakieś lekkie zakażenie, czy to może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach