Marcinoo13 Posted November 14, 2023 Share Posted November 14, 2023 Witam, jestem laikiem, druga Warka. Minęło 17 dni od początku fermentacji, piwo zeszło do 5blg - dodane jest 250g ksylitolu na 23 litry. To był drugi pomiar w ciągu tygodnia wskazania takie same czyli 5blg. Na powierzchni lekka piana, czy to normalne? Jak zlałem próbkę to lekko było słychać jak sobie jeszcze gazuje przez chwilę. Jeszcze fermentuje? W piątek chciałbym butelkować.. akurat mam wolne i czas więc byłoby super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rheged Posted November 14, 2023 Share Posted November 14, 2023 Jakie drożdże i jaka temperatura? Jeśli górne to prawdopodobnie koniec, jeśli dolne to można przenieść do cieplejszej, aby dojadły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcinoo13 Posted November 14, 2023 Author Share Posted November 14, 2023 Górne z zestawu gozdawa. Temperatura 21-22 stopnie, tyle mogłem zaoferować i utrzymać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ciezkicoswybrac Posted November 14, 2023 Share Posted November 14, 2023 To pozostałości po pianie fermentacyjnej, w tej temperaturze to tam już jest dawno wszystko zjedzone. Odfermentowanie do 5 BLG, bo ksylitol podnosi odczyt z balingometru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcinoo13 Posted November 14, 2023 Author Share Posted November 14, 2023 Tak też myślałem, to mogę butelkować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wizi Posted November 14, 2023 Share Posted November 14, 2023 A ile wynosił ekstrakt początkowy? Ten ksylolit to podniósł końcowe Blg o ok. 1 stopień. Link to comment Share on other sites More sharing options...
INTseed Posted November 14, 2023 Share Posted November 14, 2023 Po co ten ksylitol? Link to comment Share on other sites More sharing options...