BartoszSz Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 (edytowane) Witam serdecznie, jak pewnie część z Was się domyśliła mam na imię Bartosz i bardzo miło mi jest Was powitać. Jestem studentem II roku informatyki, mieszkam w Sosnowcu. Piwem pod postacią piwa, a nie korposzczyn zainteresowałem się 2 lata temu, gdy ktoś szerzej dmuchnął jednym z filmów Pana Tomasza Kopyra. Do uwarzenia piwa miałem już dwa podejścia, oba nieudane i bardzo dobrze. Pierwszy raz, po wypiciu może z 10, 15 piw rzemieślniczych powiedziałem, że ja też muszę uwarzyć, najlepiej tu i teraz i po chwili już szukałem zestawów z ekstraktami słodowymi. Na szczęście otrzeźwienie w porę przyszło. Druga próba była przed wakacjami, wiedza poparta czytaniem forum, recenzjami piwa, filmami i relacjami z procesu warzenia, chęci, zajawka. Zabrakło chyba kogoś do pomocy. Studia, praca, jeszcze samodzielnie warzenie chyba trochę mnie przeraziło, poza tym doszedłem do wniosku, że ta zabawa z brewkitami, to trochę droga i nie wiem czy warta świeczki, no i upały. Teraz nosiłem się z pomysłem uwarzenia od 2-3 miesięcy sukcesywnie rozwijając swoją wiedzę. Oczywiście nie mam zielonego pojęcia co zmieni przerwa białkowa o 5 minut dłuższa w temperaturze o 3 stopni wyższej, ale jestem świadom zalet płynących z zacierania z przerwami, zamiast na lenia. Przypadkowo też zgodził się na współpracę mój bardzo dobry znajomy, który woli degustować niż poznawać tajniki produkcji, jendakże mowa wciąż o piwach z prawdziwego zdarzenia. Teraz zamierzam wyposażyć się w zestaw i przy użyciu słodów uwarzyć swoje pierwsze piwo, chciałbym aby stało się to do końca kwietnia, aby na urodziny w sierpniu mieć 3 warki nadające się do degustacji. Tyle o mnie, cześć! Edytowane 30 Marca 2015 przez BartoszSz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepek84 Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Witaj i powodzenia w warzeniu. Jak już dojdziesz do tego, co zmieni ( albo i nie ) 5 minut dłuższa przerwa białkowa w temp. o 3 stopnie wyższej , to dojdziesz też do wniosku, że z tymi zacieraniem z wieloma przerwami też nie jest tak do końca jak piszesz Samych dobrych piw życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan_s-c Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 I kolejny z Sosnowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soyero Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 No proszę, jest już nas chyba czterech :] Witamy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szperaczz Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Witam ziomala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi