michal2135 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 (edytowane) Witam forumowiczów, Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem początkujący, do tej pory miałem fermentor plastikowy. Dostałem od znajomego własnej roboty wykonany fermentor z kwasówki (stal produkowana dla branży spożywczej) widoczny na zdjęciach. Szukałem troche po forach, lecz niektóre posty nie są już aktywne związane z tym tematem i mam trochę pytań od siebie. 1. Czy instalować na pokrywce rurkę fermentacyjną? (Czytałem że lekko rozszczelniona/uchylona pokrywa da tem sam efekt) 2. Czy jak zleje drożdże już na cichą fermentacje mogę leżakować w nim piwo czy lepiej zlewać do butelek? 3. Czy ktoś z was warzy w fermentorach ze stali? Jakie mielibyście sugestie i wskazówki co to takiego sprzętu? Edytowane 5 Stycznia 2018 przez michal2135 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 Warzyłeś w plastikowym fermentorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2135 Opublikowano 5 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 (edytowane) tak, czyżbym popełnił jakiś błąd rzeczowy? Edytowane 5 Stycznia 2018 przez michal2135 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 Jak grzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BretBeermann Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Najlepiej instalowac uszczelkę i to: https://www.brewhardware.com/product_p/kegpostweld.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Zamiast fermentora zrób z tego kadź zacierno/ warzelną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldorn Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Ale ten Anteks marudny i czepliwy Taki żarcik, a bardziej poważnie, to z tego co czytałem o fermentorach stożkowych, to właśnie po to jest stożek odpowiednio ostry, żeby dało się odebrać gęstwę. U Ciebie wklęśnięcie jest minimalne i z tego co mi się wydaje, nie dasz rady porządnie odebrać gęstwy. Tak jak pisze Anteks, ten pojemnik lepiej przerobić na kadź, tyle że on się nie rozpisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masław Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Zamiast fermentora zrób z tego kadź zacierno/ warzelnąDobry pomysł tylko grzanie nie może być od dołu (palnik) bo teflon w tym zaworze kulowym będzie do wyrzucenia. Wyoblone dno to fajna rzecz ale tak jak piszą przedmówcy lepszy byłby stożek.Michał planujesz jakaś izolacje?Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Dnia 6.01.2018 o 11:11, aldorn napisał: Tak jak pisze Anteks, ten pojemnik lepiej przerobić na kadź, tyle że on się nie rozpisał Bo ja oszczędzam klawiaturę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2135 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Dzięki wszystkim za dobre rady. Kadź zacierno warzelna to dobry pomysł. Narazie trochę czytam i przeglądam projekty. Na początku myślę że zainstaluje grzałkę elektryczną oraz termometr. Zastanawiam się również nad fałszywym dnem, żeby grzałki nie przypalały słodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldorn Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Dnia 10.01.2018 o 13:21, anteks napisał: Bo ja oszczędzam klawiaturę Za szczytną ideę, oszczędzania klawiatury, wręcz ratującą ludzkość niniejszym przyznaję ci order ZŁOTEJ CEBULI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi