Pierre Celis Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Dla wielu piwoszy z naszej części świata Ameryka Środkowa mieni się, jako jałowa kraina, płynąca jedynie klasycznym, bezsmakowym jasnym lagerem. W rzeczywistości tak faktycznie do niedawna było. Na całe szczęście nie tylko w Europie, Ameryce Północnej czy też na Antypodach zapanowała moda na piwa niesztampowe. Siłą rozpędu, fascynacja dobrym piwem również owładnęła latynoamerykanów, którzy na co dzień zamieszkują Amerykę Łacińską. Większość z nas zna śmiałe poczynania browarników z Chile, Argentyny czy też z Brazylii. Jednak nie wielu wie, że m.in. w Kostaryce w tej chwili również przetacza się mała piwna rewolucja. O tym jak ona przebiega i wygląda, postaram się wam opowiedzieć w ciągu dwóch, trzech miesięcy. Zapraszam do lektury! Dziś o browarze, o którym nie sposób nie opowiedzieć już na samym wstępie. To właśnie dzięki niemu, lokalny rynek piwa wygląda tak a nie inaczej. Dla wielu właśnie ten browar stał się inspiracją i jednocześnie motorem do założenia własnego browaru. Wystarczy wspomnieć o kilku inicjatywach w Kostaryce, Nikaragui, Panamie czy też Salwadorze. Przed wami Costa Rica’s Craft Brewing Company z El Tejar de El Guarco. Założony został w październiku 2010 roku, na dalekich przedmieściach urokliwego Cartago. Właśnie tam, wśród gąszczu blaszanych magazynów, rozsypujących się bud, ulokował się browar, który stał się nie jako piwną perłą Kostaryki. Z początku wystartowali z dwoma piwami, które nie jako miały zawojować miejscowy rynek. I faktycznie tak się stało. Miejscowy Golden Ale (4,7% alk.) oraz Red Ale (5,0% alk.) na tyle przypadły do gustu miejscowym piwoszom, że produkcja wyłącznie do kegów rozstała rozszerzona o butelki o pojemności 0,33 litra. Popularność tychże piw na tyle rozochociły piwowarów, że rozpoczęli dalsze eksperymenty na swojej 12 hektolitrowej warzelni. Do chwili obecnej browar nie trzyma się utartych szablonów i warzy odważne style, które w pierwszej chwili mogą dziwić ze względu na panujący tam klimat. AIPA (7,0% alk.), RIS przyprawiony miejscowymi papryczkami Chipotle i owocem Tamarindo (9,1% alk.), Barley Wine (12,0 alk.), Double Chocolate Stout zawierający miejscowe ziarno kakaowca (11,6% alk.). A to tylko część z ich portfolio! Kolejną grupą są orzeźwiające piwa typu Saison (4,8% alk.), Pale Ale (5,3 % alk.), Wheat Beer (4,5% alk.), Scottish Ale (6,2% alk.) oraz aromatyczny, sezonowy Pumpkin Ale (6,5% alk.). Warto wspomnieć o jeszcze jednym istotnym elemencie w ich produkcji. Zanim piwo zostanie uwarzone na ich warzelni, browar warzy testowo na swojej drugiej, zdecydowanie mniejszej warzelni. Liczy ona raptem 50 litrów i jest nie jako uważana za pole ćwiczebne, przed dalszymi eksperymentami, już na dużych naczyniach warzelnych. Kolejnym atrybutem tego miejsca jest z pewnością niewielki bar i sklep firmowy, w którym nie tylko uda nam się spróbować wszystkich ich wyrobów, ale również nabędziemy przeróżne atrybuty kolekcjonerskie sygnowane ich logiem. W tym momencie nie pozostaje mi nic innego jak polecić ten browar każdemu, kto ceni dobre piwo. Przed podróżą do nich warto pamiętać tylko o jednym. Ze względu na planowaną dalszą ekspansję ich piwa, browar rozbudowuje się. Tyle, że już w innym miejscu. Za miesiąc browar rozpocznie produkcje piwa w miejscowości w Santa Ana, w pobliżu stołecznego San Jose. . . Tanki fermentacyjne . Tanki leżakowe . Warzelnia w wersji mini . Linia rozlewnicza . Myjka do kegów . Aktualne ich portfolio . Red Ale . Golden Ale . Saison . Pumpkin Ale . Barley Wine . Witt . RIS . Double Stout . Gadżety Wyświetl pełny artykuł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się