kranu Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Nie potrafię układać receptur, nie znam się na IBU, więc warzę z gotowych zestawów. Kupiłem taki zestaw na American IPA 17blg: - Strzegom polski słód pale ale - 5,2 kg - Strzegom słód monachijski I - 2 kg - chmiel goryczkowy citra granulat T90 - 40g - chmiel aromatyczny amarillo granulat T90 - 40g - chmiel aromatyczny cacsade granulat T90 - 40g Z instrukcją chmielenia: Chmielenie 70 min: - w pierwszej minucie gotowania - 40g citra - w 40-tej minucie - 20g amarillo + 20g cascde - w 60-tej minucie - 20g amarillo + 20g cascde, lub dodajemy chmiel na cichą fermentację. Tylko często po uwarzeniu z gotowych receptur jestem niezadowolony z niskiego poziomu nachmielenia (goryczki i aromatu). Jak oceniacie ten poziom tutaj? Pytam bo wiadomo, że nie sztuka nakupić chmielu i sypać łopatą aż gębę wykrzywi.. Warto coś dokupić? Zmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nie ten koziol Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Niestety trzeba to wbić w program albo chociaż w arkusz excelowy trzeba zobaczyć ile wyjdzie ibu. Ibu bilansuje słodowość. im więcej słodowości tym więcej chmielu można dać i jest mneij wyczuwalny polecam http://www.piwo.org/files/file/17-toolkit-piwowara/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kranu Opublikowano 27 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Wpisałem to w kalkulator Brewness i wyszło mi (bez chmielenia na zimno) IBU: 80 Balans: 1.13 To chyba całkiem ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 80ibu wywinie wargulce.wazne czy używasz chlodnicy Krowa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...