adamski_68 Opublikowano 30 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2017 (edytowane) Znalazłem zapiski z ustawieniami wyliczonymi wspomnianą aplikacją: P=1.32, I=618.81, D=54.18. Wyliczenia robione były dla grzałki 3500W, jeśli masz podobną możesz spróbować tych ustawień. Więcej nie będę mógł pomóc, ponieważ nie używam Ardbira, Arduino służy u mnie jako element wykonawczy w sterowniku BrewPi. Powodzenia Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Edytowane 30 Lipca 2017 przez adamski_68 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnydlk Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam, Pytanie techniczne co do budowy sterownika. Jakie i czy ma znaczenie jak podłącze SSR do grzałki? Wiem że powinno być połączenie- zero bezpośrednio do grzałki, liniowe przez przekaźnik i do grzałki. Ale co w przypadku kiedy np w gniazdku mamy inaczej podłączone( odwrotnie)? Analogicznie w sterowniku tam gdzie ma być minus będzie szła faza? Oczywiście mogę sprawdzić w gniazdkach u siebie jak idzie połączenie ale w przypadku gniazdek podwójnych i tak połączenie jest po lini (jedno gniazdko zawsze ma odwróconą polaryzację) To samo pytanie odnośnie podłączenia do sterownika AC/DC który będzie służył jako zasilanie arduino ( czy ma znaczenie gdzie linia a gdzie minus)? Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez czarnydlk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eselchen Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam, Pytanie techniczne co do budowy sterownika. Jakie i czy ma znaczenie jak podłącze SSR do grzałki? Wiem że powinno być połączenie- zero bezpośrednio do grzałki, liniowe przez przekaźnik i do grzałki. Ale co w przypadku kiedy np w gniazdku mamy inaczej podłączone( odwrotnie)? Analogicznie w sterowniku tam gdzie ma być minus będzie szła faza? Oczywiście mogę sprawdzić w gniazdkach u siebie jak idzie połączenie ale w przypadku gniazdek podwójnych i tak połączenie jest po lini (jedno gniazdko zawsze ma odwróconą polaryzację) To samo pytanie odnośnie podłączenia do sterownika AC/DC który będzie służył jako zasilanie arduino ( czy ma znaczenie gdzie linia a gdzie minus)? 1. Ja u siebie podłączam do gniazdka, aby przewód fazowy był podłączony do przekaźnika. Co za problem sprawdzić próbnikiem fazy (tzw. neonówką). ? Już za 2 zł można kupić. 2. "Analogicznie w sterowniku tam gdzie ma być minus będzie szła faza?" Nie rozumie o co chodzi. Sterownik z Arduino zasilany jest prądem stałym 12V. Musisz kupić zasilacz, np. taki: http://electropark.pl/moduly-zasilania/12109-modul-zasilacza-stabilizowanego-lm7812-12v-2a.html , albo w obudowie http://electropark.pl/zasilacze-przemyslowe/7743-zasilacz-przemyslowy-12v-1-25a-15w.html. 3. Zależy jaką masz płytkę. Jeżeli jest zabezpieczona przed odwrotną polaryzacją, to sterownik po prostu nie odpali, a jeżeli nie jest, to możesz go spalić. Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez quattro czarnydlk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnydlk Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Witam, Pytanie techniczne co do budowy sterownika. Jakie i czy ma znaczenie jak podłącze SSR do grzałki? Wiem że powinno być połączenie- zero bezpośrednio do grzałki, liniowe przez przekaźnik i do grzałki. Ale co w przypadku kiedy np w gniazdku mamy inaczej podłączone( odwrotnie)? Analogicznie w sterowniku tam gdzie ma być minus będzie szła faza? Oczywiście mogę sprawdzić w gniazdkach u siebie jak idzie połączenie ale w przypadku gniazdek podwójnych i tak połączenie jest po lini (jedno gniazdko zawsze ma odwróconą polaryzację) To samo pytanie odnośnie podłączenia do sterownika AC/DC który będzie służył jako zasilanie arduino ( czy ma znaczenie gdzie linia a gdzie minus)? 1. Ja u siebie podłączam do gniazdka, aby przewód fazowy był podłączony do przekaźnika. Co za problem sprawdzić próbnikiem fazy (tzw. neonówką). ? Już za 2 zł można kupić. 2. "Analogicznie w sterowniku tam gdzie ma być minus będzie szła faza?" Nie rozumie o co chodzi. Sterownik z Arduino zasilany jest prądem stałym 12V. Musisz kupić zasilacz, np. taki: http://electropark.pl/moduly-zasilania/12109-modul-zasilacza-stabilizowanego-lm7812-12v-2a.html , albo w obudowie http://electropark.pl/zasilacze-przemyslowe/7743-zasilacz-przemyslowy-12v-1-25a-15w.html. 3. Zależy jaką masz płytkę. Jeżeli jest zabezpieczona przed odwrotną polaryzacją, to sterownik po prostu nie odpali, a jeżeli nie jest, to możesz go spalić. Wszystko to rozumiem i nie stanowi to żadnego problemu dla mnie żeby sprawdzić gdzie idzie faza. Pytam tylko o aspekt czysto techniczny jeżeli chodzi o omyłkowe podłączenie. Możliwe że sterownik będę używał w różnych miejscach, pożyczę komuś itd i jakoś tak dziwne byłoby za każdym razem przed podłączeniem wszystkiego sprawdzać w gniazdku, czy w przedłużaczu gdzie idzie faza. Oglądałem sterowniki Pamela czy Boleckiego i tam nigdzie nie ma informacji o tym żeby sprawdzać gdzie w gniazdku idzie faza..... a chyba zasada działania jest taka sama jak tego opartego na ArdBir. Co do zasilania, to tak mam taki zasilacz w obudowie jak z drugiego linka. I teraz podłączając odwrotnie wtyczkę do gniazdka faza zamienia się z zerem to sam zasilacz później wyprowadzi odpowiednio plus i minus tak jak to powinien zrobić? P.s używając słowa sterownik mam na myśli całość a nie tylko samo arduino. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwynbleidd Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Musisz poczytać o prądzie stałym i zmiennym. W AC nie ważne jak podłączysz byle zamknąć obwód. W DC jest zawsze "minus i plus". Zasilacz przetwarza z AC na DC, podłączenie AC nie ma wpływu na wyjścia DC. Wszystkie urządzenia w domu by Ci się paliły przy podłączeniu wtyczki odwrotnie jakby było inaczej. TV, komputer, telefon. czarnydlk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnydlk Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Tyle to wiem. Chodziło mi właśnie o to jak zachowa się zasilacz. Jedynym problemem tutaj może być to czy przez przekaźnik ssr pójdzie faza czy pójdzie zero. Czy ma to większe znaczenie na np zużycie przekaźnika, jego przegrzewanie się, możliwości porażenia prądem? Dzięki za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwynbleidd Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 nie ma żadnej różnicy, obwód i tak zamyka i otwiera się na przekaźniku. czarnydlk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnydlk Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Ok. Dziękuje za odpowiedź. Czekam na pozostałe części podzielę się efektami pracy już w osobnym wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwynbleidd Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Ja przeszedłem na CraftBeerPI jednak lubiłem prostotę i działanie ArdBira i chyba jednak będę dalej z ArdBira korzystał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Rosiak Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) Ja też się na malinke powoli przesiadam próbowałem na banana pi ale nie chciało działać Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez Piotr Rosiak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwynbleidd Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 mi na Pi zero dziala bo RPi3 mam do innych projektów a tutaj az takiej mocy nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnydlk Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Ja też długo się zastanawiałem nad rozwiązaniami pod malinę, ale chyba jednak zacznę od prostszego rozwiązania jakim jest nie wątpliwie ardbir. Jeszcze zostanie mi do zbudowania sterownik fermentacji i tutaj albo zrobię to na Twoim rozwiązaniu z tematu niżej albo na stc 1000+. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eselchen Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) Ja przeszedłem na CraftBeerPI jednak lubiłem prostotę i działanie ArdBira i chyba jednak będę dalej z ArdBira korzystał. Masz może płytki PCB do niego? Ostatnio czytałem o nim i projekt zaintrygował mnie. Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez quattro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Rosiak Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) Ja przeszedłem na CraftBeerPI jednak lubiłem prostotę i działanie ArdBira i chyba jednak będę dalej z ArdBira korzystał.Masz może płytki PCB do niego? Ostatnio czytałem o nim i projekt zaintrygował mnie. Nie trzeba żadnej płytki tu masz opis i co jest potrzebne http://brewblog.pl/ Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez Piotr Rosiak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eselchen Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Ja przeszedłem na CraftBeerPI jednak lubiłem prostotę i działanie ArdBira i chyba jednak będę dalej z ArdBira korzystał.Masz może płytki PCB do niego? Ostatnio czytałem o nim i projekt zaintrygował mnie. Nie trzeba żadnej płytki tu masz opis i co jest potrzebne http://brewblog.pl/ Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Dzięki za link. Widziałem projekty, gdzie oprócz RPI było jeszcze Arduino i tam już są potrzebne płytki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Rosiak Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Ja przeszedłem na CraftBeerPI jednak lubiłem prostotę i działanie ArdBira i chyba jednak będę dalej z ArdBira korzystał.Masz może płytki PCB do niego? Ostatnio czytałem o nim i projekt zaintrygował mnie. Nie trzeba żadnej płytki tu masz opis i co jest potrzebne http://brewblog.pl/ Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Dzięki za link. Widziałem projekty, gdzie oprócz RPI było jeszcze Arduino i tam już są potrzebne płytki Czyli chcesz płytkę do ardbira? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwynbleidd Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) mam płytki do CraftBeerPI https://github.com/terragady/CraftBeerPi/blob/master/v3.1.png https://github.com/terragady/CraftBeerPi/blob/master/v5.png arduino tam nie ma, ten projekt uzywa tylko RPi. Może pomyliło Ci się z BrewPi gdzie jest i raspberry i arduino. W CraftBeerPi można i bez płytki ale masz raspberry nie zabezpieczone przed niczym. Na płytce masz od razu moduł zasilający RPi, wtyki, tranzystory, diody itd. https://raw.githubusercontent.com/terragady/CraftBeerPi/master/v5.png Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez Gwynbleidd Eselchen 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnydlk Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Sterownik poskładany! Pozostało podłączyć wszystkie elementy i testować. Planuję zrobić testy na wodzie i wiórach. Zamiast pompy podłącze mieszadło z regulacją obrotów tak aby można było je włączyć z poziomu programu oraz dodatkowy włącznik bezpośrednio z pominięciem programu. Mam niepotrzebny zasilacz z małego htpc (12v 5A) Myślę że spokojnie podoła. Lada dzień(tydzień) założę nowy temat z fotorelacją budowy całości. Jeszcze pozostało mi do zakupienia parę drobiazgów. Jeżeli możecie polecić jakąś obudowę będę wdzięczny. Na front zamierzam dać ten panel https://www.thingiverse.com/thing:1016737. P.S pozostały mi gotowe płytki z Arduino i wgranym ardbir'em. Jakby ktoś był zainteresowany zapraszam: http://www.piwo.org/topic/24476-sprzedam-sterownik-ardbir-p%C5%82ytka-pcb-gotowa-do-pod%C5%82%C4%85czenia/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eselchen Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) (...) Mam niepotrzebny zasilacz z małego htpc (12v 5A) Myślę że spokojnie podoła. Lada dzień(tydzień) założę nowy temat z fotorelacją budowy całości. Jeszcze pozostało mi do zakupienia parę drobiazgów. Jeżeli możecie polecić jakąś obudowę będę wdzięczny. Na front zamierzam dać ten panel https://www.thingiverse.com/thing:1016737. Wg mnie za słaby zasilacz. Szukaj czegoś co ma z 10A. Ja mam przerobionego ATX'a 450W i bez odpowiedniego regulatora PWM z soft-startem, zabezpieczenie przeciążeniowe wyłącza zasilacz przy rozruchu. Co do frontu, weź wersję z dwoma otworami z prawej strony na diody (plik all_in_one_Front_Panel) I jedna uwaga, zobacz z której strony przyciski membranowe mają wyprowadzenia przewodów. Panel ma otwory od góry przycisku, natomiast są przyciski, które mają od dołu i wtedy trzeba rzeźbić, albo od razu przerobić plik do druku 3D. Co do kosztów, na uczelni wydrukowali mi ją za 10 zł Co do obudowy, to ja wykorzystałem uniwersalną i wszystko w niej upchałem. Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez quattro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnydlk Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (...) Mam niepotrzebny zasilacz z małego htpc (12v 5A) Myślę że spokojnie podoła. Lada dzień(tydzień) założę nowy temat z fotorelacją budowy całości. Jeszcze pozostało mi do zakupienia parę drobiazgów. Jeżeli możecie polecić jakąś obudowę będę wdzięczny. Na front zamierzam dać ten panel https://www.thingiverse.com/thing:1016737. Wg mnie za słaby zasilacz. Szukaj czegoś co ma z 10A. Ja mam przerobionego ATX'a 450W i bez odpowiedniego regulatora PWM z soft-startem, zabezpieczenie przeciążeniowe wyłącza zasilacz przy rozruchu. Co do frontu, weź wersję z dwoma otworami z prawej strony na diody (plik all_in_one_Front_Panel) I jedna uwaga, zobacz z której strony przyciski membranowe mają wyprowadzenia przewodów. Panel ma otwory od góry przycisku, natomiast są przyciski, które mają od dołu i wtedy trzeba rzeźbić, albo od razu przerobić plik do druku 3D. Co do kosztów, na uczelni wydrukowali mi ją za 10 zł Myślisz że nie da rady? Podejrzewam że największy problem będzie przy starcie (największy pobór prądu). Z tego co czytałem tak naprawdę te silniki nie pobierają za dużo prądu. W razie czego mam w obwodzie zasilacz ATX. Całość i tak będzie podpięta pod przekaźnik (tzn silnik) więc w zmianie zasilania nie będzie problemu nawet wq przypadku jak padnie zasilacz. Na polibudzie to drukowałeś? Mam zwykłe przyciski a nie membranę dlatego wybór padł na tą wersje frontu. Obudowa to z jakieś skrzynki elektrycznej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eselchen Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) (...) Mam niepotrzebny zasilacz z małego htpc (12v 5A) Myślę że spokojnie podoła. Lada dzień(tydzień) założę nowy temat z fotorelacją budowy całości. Jeszcze pozostało mi do zakupienia parę drobiazgów. Jeżeli możecie polecić jakąś obudowę będę wdzięczny. Na front zamierzam dać ten panel https://www.thingiverse.com/thing:1016737. Wg mnie za słaby zasilacz. Szukaj czegoś co ma z 10A. Ja mam przerobionego ATX'a 450W i bez odpowiedniego regulatora PWM z soft-startem, zabezpieczenie przeciążeniowe wyłącza zasilacz przy rozruchu. Co do frontu, weź wersję z dwoma otworami z prawej strony na diody (plik all_in_one_Front_Panel) I jedna uwaga, zobacz z której strony przyciski membranowe mają wyprowadzenia przewodów. Panel ma otwory od góry przycisku, natomiast są przyciski, które mają od dołu i wtedy trzeba rzeźbić, albo od razu przerobić plik do druku 3D. Co do kosztów, na uczelni wydrukowali mi ją za 10 zł Myślisz że nie da rady? Podejrzewam że największy problem będzie przy starcie (największy pobór prądu). Z tego co czytałem tak naprawdę te silniki nie pobierają za dużo prądu. W razie czego mam w obwodzie zasilacz ATX. Całość i tak będzie podpięta pod przekaźnik (tzn silnik) więc w zmianie zasilania nie będzie problemu nawet wq przypadku jak padnie zasilacz. Na polibudzie to drukowałeś? Mam zwykłe przyciski a nie membranę dlatego wybór padł na tą wersje frontu. Obudowa to z jakieś skrzynki elektrycznej? Bez obciążenia pobiera ok. 3-4A. Jak będziesz mieszał zacier to wzrośnie. Ja akurat używam ATX'a do silnika i do ardbira, więc nie mogę sobie pozwolić na wyłączenie zasilacza Widzę, że jesteś z okolić Wrocławia. Jak chcesz to na priv mogę dać Ci namiar do gościa, co mi drukował. Chodzi mi o takie obudowy: http://electropark.pl/466-obudowy-z-panelem Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez quattro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnydlk Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (...) Mam niepotrzebny zasilacz z małego htpc (12v 5A) Myślę że spokojnie podoła. Lada dzień(tydzień) założę nowy temat z fotorelacją budowy całości. Jeszcze pozostało mi do zakupienia parę drobiazgów. Jeżeli możecie polecić jakąś obudowę będę wdzięczny. Na front zamierzam dać ten panel https://www.thingiverse.com/thing:1016737. Wg mnie za słaby zasilacz. Szukaj czegoś co ma z 10A. Ja mam przerobionego ATX'a 450W i bez odpowiedniego regulatora PWM z soft-startem, zabezpieczenie przeciążeniowe wyłącza zasilacz przy rozruchu. Co do frontu, weź wersję z dwoma otworami z prawej strony na diody (plik all_in_one_Front_Panel) I jedna uwaga, zobacz z której strony przyciski membranowe mają wyprowadzenia przewodów. Panel ma otwory od góry przycisku, natomiast są przyciski, które mają od dołu i wtedy trzeba rzeźbić, albo od razu przerobić plik do druku 3D. Co do kosztów, na uczelni wydrukowali mi ją za 10 zł Myślisz że nie da rady? Podejrzewam że największy problem będzie przy starcie (największy pobór prądu). Z tego co czytałem tak naprawdę te silniki nie pobierają za dużo prądu. W razie czego mam w obwodzie zasilacz ATX. Całość i tak będzie podpięta pod przekaźnik (tzn silnik) więc w zmianie zasilania nie będzie problemu nawet wq przypadku jak padnie zasilacz. Na polibudzie to drukowałeś? Mam zwykłe przyciski a nie membranę dlatego wybór padł na tą wersje frontu. Obudowa to z jakieś skrzynki elektrycznej? Bez obciążenia pobiera ok. 3-4A. Jak będziesz mieszał zacier to wzrośnie. Ja akurat używam ATX'a do silnika i do ardbira, więc nie mogę sobie pozwolić na wyłączenie zasilacza Widzę, że jesteś z okolić Wrocławia. Jak chcesz to na priv mogę dać Ci namiar do gościa, co mi drukował. Chodzi mi o takie obudowy: http://electropark.pl/466-obudowy-z-panelem czyli pozostanie mi atx albo inny mocniejszy zasilacz. Nic nie szkodzi jest także w obwodzie więc nie będzie problemu. Dzięki i poproszę te namiary. Pewnie odezwę się do niego za jakiś czas bo na wszystko brak czasu obudowa to tylko design więc pewnie będę dopieszczał na końcu, ale nie ukrywam że jak będzie możliwość to skorzystam z pomocy tym bardziej że jest na miejscu we Wrocławiu. W okolicy na 3dhub znalazłem tylko z Nysy. Koszt ok 20 zł więc też bez tragedii. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Rosiak Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) Ja używam od konsoli xbox360+regulator obrotów i jestem zadowolony☺Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Września 2017 przez elroy ort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eselchen Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Czy Raspberry pi do systemu Craftbeerpi musi posiadać Wifi lub złącze Ethernet ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwynbleidd Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 A sa RPi bez jednego albo drugiego? Ogolnie nie musi, mozesz na USB podlaczyc zwykla najtansza karte WiFi, teraz sa juz w wielkosci paznokcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się