Jump to content

Witbier - burzliwa - osad

Recommended Posts

Witam,

Jest to moja 4 warka i natrafiłem na pewne wątpliwości - mianowicie: warzyłem Witbier'a z użyciem drożdży Brewferm Blanche, które były pierw rehydratyzowane. Gęstość początkowa 12 BLG. Drożdże zadane 11.02 - zatem minęło 9 dni. Po 7 dniach dokonałem pomiaru BLG, wynosiło ono 2-3. Fermentacja przeprowadzana w przedziale temperatur 19-21C. Jednak obfita piana i i drożdże pływające na powierzchni powstrzymały mnie od przelewania na cichą.

http://images.tinypic.pl/i/00873/9004xivnl632.jpg

Z racji, że BLG pokrywa się z końcowymi oczekiwaniami postanowiłem obniżyć temperaturę na około 18C licząc na to, że drożdże opadną.

Dzisiaj tj. 20.02 wygląda to tak

http://images.tinypic.pl/i/00873/kh1vgjkwwany.jpg

Stąd mój temat na forum - jest się czegoś obawiać? Obecnie w żadnej z warek nie miałem infekcji, a z racji, że jestem początkujący wolę się upewnić czy w ogóle jest powód do obaw. Tym bardziej, że nie jestem przyzwyczajony do takiego widoku z powyższych zdjęć w poprzednich warkach.

Próbując piwo po 7 dniach - smak kwaskowy, czuć pszenice - czyli zgodnie z tym czego się spodziewałem. Mimo tego nie czuć pomarańczy/kolendry - mimo, że wydaje mi się, że użyłem ich sporo.

Curacao 10g / Kolendra 8g / Świeża skórka 10g – 15 min

Suszona skórka 10g – 10 min

Curacao 10g / Kolendra 7g / Świeża skórka 10g – 5 min

@EDIT

Nie mogę zmienić nazwy tematu - rzecz jasna słowo "osad" nie jest tutaj zbyt odpowiednie.

Edited by pyrtkovsky

Obecnie w żadnej z warek nie miałem infekcji

Jak będziesz tak grzebał i zaglądał to w końcu będziesz miał infekcję :P

Wygląda to spoko, przy tych 12 blg to powinieneś dać temu piwu min. 2 tyg spokoju. Po zdj widać, że drożdże mają swoje do zrobienia na koniec, więc daj im jeszcze kilka dni ;)

Z reguły 7-9 dni burzliwej, a właśnie potem 7 cichej wystarczało, więc stąd moje zaniepokojenie :P