godal07 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Czołem! Mam za sobą dopiero 2 warki (IPA z brewkitu oraz Pils na ekstraktach), w związku z czym nadal jestem laikiem, natomiast planuję kolejną warkę na ekstraktach z samodzielnym chmieleniem, tym razem AIPA. I tutaj miałbym do Was prośbę o weryfikację i ewentualne uwagi odnośnie chmielenia. Dostępne mam po 50g chmieli Chinook (11,7%), Cascade (8%) i Citra (13,1%) i zastanawiam się jakby to dobrze rozegrać. Planuję warkę 20l, ekstrakt w granicach 14 Blg. Co myślicie o czymś takim: Chinook 30g - 60 min Chinook 20g - 30 min Cascade 20g - 15 min Cascade 10g - 5 min Cascade 20g - na chłodzenie Citra 50g - na zimno 4 dni Poprzednie piwa robiłem zgodnie z przepisem dołączonym do zestawu, więc jest to moja pierwsza warka z całkowicie samodzielnym chmieleniem i nie chciałbym tego spaprać ? Stąd moje pytanie do bardziej doświadczonych czy może mógłbym te chmiele lepiej wykorzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jancewicz Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Podstawowe pytanie, liczyłeś IBU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godal07 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Tak, według kalkulatora powinno być 68. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 wykrzywi morde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godal07 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 14 minut temu, anteks napisał: wykrzywi morde Ogólnie to lubię jak IPA ma intensywną goryczkę ale no oczywiście chciałbym, aby to było do wypicia ? myślisz, że lepiej trochę zredukować te ilości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...