Jump to content

Kolumna do piwa --> wyszynk

Mars_2000

Recommended Posts

Mam temat na nadchodzące lato ?

Znajomy poprosił mnie o pomoc w instalacji takiej kolumny do piwa, jak na załączonych zdjęciach.

Tak się składa, że ma idealne miejsce, gdzie może ją na stałe zamontować (specjalnie przygotowane do tego celu - na tarasie ogrodowym obok murowanego grilla) i chciałbym przymierzyć się do tego zadania. 

Oczywiście, całą resztę sprzętu, czyli keg, butla CO2, reduktor, złączki, wężyki + konfekcja jest dopiero w planach,  ale zanim o nich, to pytanie pierwsze:

Czy da radę i czy warto czyścić i regenerować elementy kranika, czy może lepiej kupić jakiś nowy, z kompensatorem i go wstawić po prostu w miejsce obecnego.

Ja niestety, nie znam się i nie wiem czy elementy, które pokazałem na zbliżeniach, da się przywrócić do ich czasów świetności, a koszt nowego to jakieś 100 PLN z tego co widzę.

02_Kolumna_do_piwa.jpg

03_Kolumna_do_piwa.jpg

04_Kolumna_do_piwa.jpg

05_Kolumna_do_piwa.jpg

06_Kolumna_do_piwa.jpg

07_Kolumna_do_piwa.jpg

Jak najbardziej można czyścić i polerować, efekt u mnie (wybacz za niewyraźne zdjęcie) - jeden kran przed polerowaniem dla porównania

IMG-20200516-WA0004.jpg

Ok. To wiem. Pytanie tylko jak uzyskać taki efekt. Mam dremela z tarczami polerskimi, więc z odświeżeniem powłoki zewnetrznej nie będzie większego problemu, ale co ze środkiem? Jak bezpiecznie pozbyć się tych ognisk korozji czy brzydkich nalotów na poszczególnych elementach? Szorować do upadłego? Moczyć w occie lub innych cieczach odkamieniających? Itd...

Na początek noc w OXI, jeśli nie przyniesie rezultatów to środki wg przepisu (byleby nie stosować NaOH który może uszkodzić części metalowe).

• 2 months later...

To mały update w temacie.

Kolumna już działa ?

Znajomy skompletował cały potrzebny sprzęt, włącznie z profesjonalną schładzarką przepływową i wczoraj miałem okazję degustować zimne piwo prosto z nalewaka.