Jump to content

Uwalony termostat od chińczyka.


Kunter

Recommended Posts

Mój problem to termostat który zakupiłem przez ebay z Honkgongu. Niestety od początku nie działa, nawet przez sekundę nie zadziałał.

Chińczyk kombinuje teraz żeby nie ponieść za dużo kosztów(chce zwrócić niecałą połowę poniesionych przeze mnie kosztów a ja w zamian nie muszę wysyłać mu złomu z powrotem)a ja już swoje zapłaciłem również i nie w smak mi dopłacać do interesu kiedy jestem Bogu ducha winien. Zaproponowałem gościowi żeby przysłał mi uszkodzoną część to sobie ją sam wymienię. Problem w tym, że nie wiem jak ją zidentyfikować. Wiem, że mogłem napisać na forum typu elektroda.pl ale wśród Pań/Panów piwowarów zdarzają się najróżniejsze zawody więc pewnie i jakiś elektryk się trafi :) Poza tym nie jestem zwolennikiem rejestrowania się na forach dla jednego posta.

 

Termostat można włączyć i zaprogramować, pokazuje że jest w trybie pracy(czyli w trybie chłodzenie/grzanie) ale nie załącza urządzenia. Sprawdziłem miernikiem - nie pojawia się tam w ogóle żadne napięcie. Możecie podpowiedzieć co może być do wymiany lub jak ewentualnie podejść do tego z miernikiem? Ja jako laik podejrzewam albo jedną z tych niebieskich kostek lub dwie, bądź tą większą brązową.

Edited by Kunter
Link to comment
Share on other sites

Witam

Ta duża kostka to transformator. Jeżeli na wyświetlaczu pojawia się cokolwiek, możesz zaprogramować termostat to znaczy, że jest ok. Te 2 niebieskie to przekaźniki. One załączają i wyłączają urządzenie (lodówkę czy co tam podłączysz). Pytanie mam takie czy przy zmianie trybu pracy (chłodzenie/grzanie) słychać załączanie się przekaźników? (jest to takie charakterystyczne pstryknięcie). Daj znać a pokieruję Cię może co dalej sprawdzić. Wrzuć też zdjęcie od strony druku, bo może to przekaźniki nie dają 220v tylko po prostu dają przejście/przerwę w obwodzie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Bardzo Ci dziękuję za zaoferowanie swojej pomocy.

Wrzuć też zdjęcie od strony druku, bo może to przekaźniki nie dają 220v tylko po prostu dają przejście/przerwę w obwodzie.

Pozdrawiam

Chodzi o zdjęcie druku na płytce? czyli powiedzmy od tej strony po której nie ma wlutowanych żadnych urządzeń? Nie słyszałem żadnego pstryknięcia a bawiłem się ztym ze 3 godziny :)

Dodam jeszcze schemat podłączenia który mi przysłano.

Edited by Kunter
Link to comment
Share on other sites

Albo zacznijmy od podstaw, narysuj, jak dokładnie go podłączyłeś do napięcia i urządzenie do przekaźnika (łącznie z oznaczeniem biegunów).

Edited by admiro
Link to comment
Share on other sites

Albo zacznijmy od podstaw, narysuj, jak dokładnie go podłączyłeś do napięcia i urządzenie do przekaźnika (łącznie z oznaczeniem biegunów).

Piszę z pracy z telefonu, proszę o wyrozumiałość. Kilka postów wyżej zamieściłem diagram. Więc prąd z gniazdka(faza, masa) poszedł do 3 i 4 lodówka podłączona do 1 i 2. Próbowałem jeszcze zmostkować 2 i 3 ale nic nie dało. Jakby coś nie tak to się nie śmiejcie ze mnie :lol:

Biegunów nie pamiętam :)

Edited by Kunter
Link to comment
Share on other sites

Zmostkowanie 2 i 3 nic nie dało bo przekaźnik nie ma zwartego styku, zmierz czy sterownik podaje 12V na przekaźnik. Zapytam się tak na wszelki wypadek, czujnik jest sprawny i podłączony?.

Link to comment
Share on other sites

Przekaźniki możesz sprawdzić, po wylutowaniu podając na piny cewki 12V (prądu stałego) lub sprawdzając czy cewka ma oporność. Nie wiem dokładnie jaka powinna być, ale generalnie jeżeli jest kilkaset ohm'ów to jest ok, jeżeli jest przerwa to przekaźnik jest uwalony. Co do podłączenia urządzenia to tak jak pisałem wcześniej na stykach wyjściowych nie jest podawane 230v. Przekaźnik robi przerwę w obwodzie (jest to lepsze rozwiązanie bo na zestyki przekaźnika możesz podać 230V 12V czy ile tam jest Ci potrzebne)

Link to comment
Share on other sites

Zmostkowanie 2 i 3 nic nie dało bo przekaźnik nie ma zwartego styku, zmierz czy sterownik podaje 12V na przekaźnik. Zapytam się tak na wszelki wypadek, czujnik jest sprawny i podłączony?.

Podłączony i sprawny temperatura na wyświetlaczu zmienia się zgodnie z pomiarem.

Link to comment
Share on other sites

Edit

 

Właśnie doczytałem twoje podłączenie i trochę nie tak to połączyłeś. Do 3 i 4 podłączasz 230v . 3 mostkujesz z 2, a lodówkę podłączasz pod 1 i 4

 

 

Coś edycja postu mi się nie udała....

Edited by Andy
Link to comment
Share on other sites

Patrząc na powyższy schemat podłączenia możecie powiedzieć co gdzie i jak podłączyć? Może to ja popieprzyłem a zwalam na biedaka. Skoro termostat zamyka obwód to mojepodłączenie o kant d... Rozbić.

Edited by Kunter
Link to comment
Share on other sites

Edit

 

Właśnie doczytałem twoje podłączenie i trochę nie tak to połączyłeś. Do 3 i 4 podłączasz 230v . 3 mostkujesz z 2, a lodówkę podłączasz pod 1 i 4

 

 

Coś edycja postu mi się nie udała....

W żadnym momencie moje podłączenie tak nie wyglądało, dzięki wszystkim serdeczne. Macie po plusiku. Będę musiał chyba przeprosić mojego chińskiego kolegę :)

 

Ps. Przepraszam za post pod postem.

Edited by Kunter
Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj aby do 3 podłączyć fazę a do 4 zero.

akurat to nie ma wielkiego znaczenia, przy wtyczce bez bolca ochronnego i tak nie będzie wiedział na którym przewodzie jest faza.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj aby do 3 podłączyć fazę a do 4 zero.

akurat to nie ma wielkiego znaczenia' date=' przy wtyczce bez bolca ochronnego i tak nie będzie wiedział na którym przewodzie jest faza.[/quote']

Nie ucz ojca dzieci robić.

 

Skąd wiesz, że tam będzie wtyczka?

Edited by jacer
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, obiecuje że to się już nie powtórzy :)

 

przeważnie 220V jest z gniazdka :lol:, ale niech już będzie zgodnie z regułami i przewód niebieski podłączy pod 4 a czarny(brązowy) pod 3.

Edited by mateos
Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj aby do 3 podłączyć fazę a do 4 zero.

Dlaczego akurat tak? przekaźnik i tak będzie zamykał/otwierał obwód więc to gdzie będzie 0 a gdzie faza nie ma moim zdaniem większego znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Może być z puszki, "spod" gniazdka na stałe itp. Różne już cuda widziałem.

 

Od kilku lat mamy 230V :)

Fakt :lol:, stare przyzwyczajenie. Taka ciekawostka, u mnie w gniazdku nadal 220V(miernik dobrej klasy).

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj aby do 3 podłączyć fazę a do 4 zero.

Dlaczego akurat tak? przekaźnik i tak będzie zamykał/otwierał obwód więc to gdzie będzie 0 a gdzie faza nie ma moim zdaniem większego znaczenia.

Przekaźnik ma wyłączać fazę, a nie zero. Takie są odwieczne prawa.

Link to comment
Share on other sites

prawo prawem, jednak przy rozłączaniu zera jest mniej zakłóceń w sieci, ale ja się tam nie znam :).

Nie wiem czy mniejsze zakłócenia, pierwsze o tym słyszę. Napewno szybciej wypalają się styki. No i jak coś jest wyłączone to w urządzeniu nie powinno być napięcia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.