Jump to content

Recommended Posts

Witam Serdecznie!

Jestem jeszcze dość początkujący nawet bardzo bym rzekł :P

Chociaż wiem, że ten temat był setki razy poruszany i praktycznie troszkę wyczerpany, to jakoś nie mogę się powstrzymać żeby opublikować to co samemu udało mi się stworzyć...

Mam nadzieję, że komuś okaże się to przydatne a bardziej doświadczonych piwowarów i piwowarki proszę o rady i opinie

Ps

Przepraszam za jakość zdjęć, robione zapalniczką :smilies:

Edited by elroy
poprawiony ort. w tytule.

Piwo było ważone 02.02.2013 r.

Do pierwszego warzenia użyłem:

Brewkita firmy "Brewmaker" - Export bitter

Ekstraktu słodowego Jasnego w syropie

Drożdże chociaż kupiłem osobno (Safale - 04), postanowiłem użyć te dołączone do puchy i nie wiem czy to była dobra decyzja ale o tym później:P

Do refermentacji zostawiłem ekstrakt słodowy jasny sproszkowany 0,2 kg

Do dezynfekcji użyłem preparatu OXI

I takie małe zdjęcie całości :roll:

post-5758-0-46185200-1359885174_thumb.jpg

post-5758-0-46665200-1359885230_thumb.jpg

Po dezynfekcji fermentora i reszty sprzętu przystąpiłem do warzenia.

Najpierw zagotowałem około 5 litrów wody w garnku a dodatkowo obok w drugim "rozpuszczałem" puszkę z brewkitem

Po wlaniu Brewkita zalałem go wrzątkiem z garnka i dodałem ekstrakt słodowy

Po wymieszaniu tych dwóch składników uzupełniłem fermentor zimną wodą do objętości około 23 L

post-5758-0-96737000-1359885949_thumb.jpg

post-5758-0-18804500-1359886006_thumb.jpg

Proponuje założenie swojego wątku w dziale "zapiski piwowarów domowych" tam będziesz mógł się pochwalić sprzętem, a przede wszystkim dokonaniami piwnymi ;)

Dzięki za radę myślałem, że w dobrym miejscu publikuję całość;P

Chyba bym musiał poprosić o to moderatora bo sam chyba nie przeniosę wątku...