Skocz do zawartości

Modernizacja browaru - kociołek z lidla, sterownik itd.


Wania

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Kupilem lampkę sygnalizacyjną na 230v by wpiąć ją w przewody zasilające grzałkę po to bym widział, że grzałka pracuje (a nie wywaliło np. Zabezpieczenie przegrzania). Głupia sprawa, ale nie wiem jak ją podłączyć :) każda końcówka do swojego kabla idącego do grzałki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

by wpiąć ją w przewody zasilające grzałkę

To już wiesz:)

 

Tak na poważnie to jesli masz jedną grzałkę to podłącz równolegle z zasilaniem.

Edytowane przez marcin_l85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze została kwestia prędkości obrotów...

Byłem w sklepie elektronicznym i odradzili mi użycie potencjometra jako, że ma się po chwili spalić. Macie pomysł jak zredukować obroty ? Choćby skokowo, jeśli płynnie się nie da :P

 

Robiłem na razie test na wodzie i siła odśrodkowa wypycha wodę na boki, a w środku w zasadzie jej nie ma. Mam świadomość, że zacier ma zdecydowanie większą gęstość i aż tak nie będzie, ale...

 

Może coś takiego ?

http://allegro.pl/regulator-predkosci-wycieraczek-polonez-fiat-125p-i4036343985.html

Edytowane przez ontario_ab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś takiego kiedyś w moim starym kociołku (tylko chyba na 15A):

http://allegro.pl/re...4044084166.html

 

ten byłby lepszy ale droższy:

http://allegro.pl/pw...3959523150.html

 

Mi ten regulator działał przez ok 20 warek i jak się orientuje działa u innych następne 20 warek.

 

ps. ostrzegam, że silnik może trochę piszczeć jak zadasz niższe obroty (nie jest to strasznie wkurzające, ale jednak).

 

Teraz używam standardowych 2 biegów w silniku i mi spokojnie wystarczą (głównie wolniejszy)

post-4792-0-92936100-1394435925_thumb.jpg

Edytowane przez Kamilo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś takiego ?

 

http://allegro.pl/re...4036343985.html

Nie, coś takiego to regulowało pracę wycieraczek na zasadzie przerywacza.

Tz podawało napięcie co pewien czas, a silnik w tym czasie kręcił się normalnie.

Ja używam silnika 2-biegowego, na którym standardowo uzyskuje się 2 prędkości obrotowe,

ale po "kombinacjach" mam też 3 prędkość "turbo" ;) dla super gęstych zacierów.

 

Jeśli masz silnik jedno-biegowy to prędkość obrotów możesz regulować zmieniając napięcie zasilania tego silnika (płynnie lub skokowo).

 

EDIT: Kamilo był szybszy ;)

Edytowane przez Dr2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, coś takiego to regulowało pracę wycieraczek na zasadzie przerywacza.

Tz podawało napięcie co pewien czas, a silnik w tym czasie kręcił się normalnie.

Ja używam silnika 2-biegowego, na którym standardowo uzyskuje się 2 prędkości obrotowe,

ale po "kombinacjach" mam też 3 prędkość "turbo" ;) dla super gęstych zacierów.

 

Jeśli masz silnik jedno-biegowy to prędkość obrotów możesz regulować zmieniając napięcie zasilania tego silnika (płynnie lub skokowo).

 

Nie wiem o czym mówisz regulator PWM płynnie reguluje obroty. I to się sprawdzało (jedyny mankament to lekki pisk w niskim zakresie obrotów. (nie ma efektu przerywania pracy)

 

Oczywiście moim zdaniem 2 standardowe biegi w silniku wystarczą.

Edytowane przez Kamilo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinien się spalić więc próbuj brązowy z resztą, u mnie zielony to przerywany bieg i go nie używam, czerwony i niebieski to szybszy i wolniejszy bieg, w zależności czy dasz plus czy minus na brązowy silnik będzie się kręcił w parowo lub lewo ( co prawda mam inny silnik bo od bmw)

Edytowane przez Kamilo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do złącza idą 2 przewody fabryczne czerwony i zielony. Brązowy i niebieski to moje "dzieło" i idą do zasilacza. Do silnika nie idą inne przewody niż czerwony i zielony, jest więc sens coś innego podłączać ?

Edytowane przez ontario_ab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.