sobota Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Witam,Po uwarzeniu kilku warek zdecydowałem się na zbudowanie kotła. Keg kupiłem już z odciętą górą. Doszła do mnie grzałka kolbowa 2000W długość 30cm. Keg ma w średnicę 35,5cm a wysokość około 44cm.Próbuję wymyślić jak ustawić tą grzałkę by nie przeszkadzała w montażu innych elementów. Niestety grzałka ma trzy pręty więc po zamontowaniu na środku ciężko będzie umiejscowić łopaty mieszadła chyba że nie będą opierać się na dnie. Zrobiłem filtrator z wężyka prysznicowego ale zastanawiam się nad przeróbką na fałszywe dno. Bardzo bym prosił o rzeczowe porady.-Czy lepiej będzie zamontować kolbę od spodu tak jak podaje producent grzałki "SELFA" czy poziomo blisko dna. Dodam że dopiero na na instrukcji montażu napisane było że min. objętość zbiornika dla grzałki 2000W to 80dm3 i kolejno 1500W-60dm3, 1200W-50dm3, 1000W-40dm3. Nie wiem czy to będzie miało wpływ na proces zacierania może ktoś ma jakieś doświadczenie z grzałkami kolbowymi.-Czy dać sobie spokój z wężykiem jako filtrat i spróbować użyć coś innego ? Gdzie mogę zamówić płytę perforowaną którą mógłbym użyć i jakie powinny być oczka ?-Czy możecie mi polecić jakiś system do regulacji temperatury w zbiorniku ? Grzałka ma termostat i zakres prac +5 do +75 ale chciałbym aby sygnał dźwiękowy oznajmiał mi zmiany lub gotowość do następnego etapu.Za wszystkie rady serdecznie dziękuję, dodam że nie mieszkam w Polsce stąd też ciężko mi dopytać bo nie ma kogo Stwierdziłem że łatwiej będzie wrzucić nowy wątek i może dzięki temu uda się znaleźć optymalne rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sprawek Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 zobacz w mojej galerii na rozwiazania grzalka o tej mocy i takiej budowie racze przypali zacier a mieszadlo bedzie mialo ograniczony ruch moge sie oczywiscie mylic dodam tylko ze mam jeszcze grzalki z ostatniego zamowienia i falszywe dno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuki33 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 @sprawek, Powiedz mi, jak to jest z połączeniem fałszywego dna i mieszadła? Czy brzeczka pod dnem się nie przypala? Czy może tam też dodajesz jakąś małą łopatę? No chyba, że dno nie przeszkadza w wytworzeniu ruchu wirowego na samym dole i to się dalej miesza. Ja sam myślę, o modernizacji kega na kadź zacierno-filtracyjną, stąd pytanie -sik0r- 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) http://www.piwo.org/topic/15519-kadz-zacierno-filtracyjna-warzelna-tez-z-kega/ http://www.piwo.org/topic/2156-jak-zrobic-z-kega-kadz/ http://www.piwo.org/topic/17892-budowa-warzelni-50l-od-podstaw/ Brzeczka pod fd ponoć lubi się przypalić - wtedy musisz mieć recyrkulację. Często stosowane są grzałki nad fd, ale one wyglądają trochę inaczej - popatrz w galerię sprawka albo w te linki które podrzuciłem (w 1 masz mocno skondensowaną wiedzę) Edytowane 22 Maja 2016 przez bart3q qub 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sprawek Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 mnie brzeczka pod fd sie nie przypala ale nie mam takiej grzalki jak twoja stosunek mocy do powierzchni grzania jest duzy i nawet bez sterownika idzie zatrzec mieszajac drewniana lyzka jak napisal bart odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziesz u mnie w galerii ale aby zaoszczedzic myslenia to: -podstopnica jest wspawana w kega... ma 3 nogi wiec brzeczka moze pod nia swobodnie przeplywac przy wysladzaniu -na podstoopnicy opiera sie falszywe dno opierajac sie zarowno na bokach kega -przez falszywe dno i podstopnice wsadzona jest tulejka cetrujaca wszystko ze soba (tuleja ma otwor 22mm) -w tuleje wsadzone jest mieszadlo pracujace okolo 2-3 mm nad FD oraz okolice 8-10mm od grzalek reszta sprzetu zalezy juz od czlowieka nypelki czujniki temperatury sterowniki oslona grzalek blabblablalala TEMAT RZEKA a galeriia jest ponizej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuki33 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 http://www.piwo.org/topic/15519-kadz-zacierno-filtracyjna-warzelna-tez-z-kega/ http://www.piwo.org/topic/2156-jak-zrobic-z-kega-kadz/ http://www.piwo.org/topic/17892-budowa-warzelni-50l-od-podstaw/ Brzeczka pod fd ponoć lubi się przypalić - wtedy musisz mieć recyrkulację. Często stosowane są grzałki nad fd, ale one wyglądają trochę inaczej - popatrz w galerię sprawka albo w te linki które podrzuciłem (w 1 masz mocno skondensowaną wiedzę) Wielki dzięki za linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobota Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Zleciłem przyspawanie podstopnicy jednemu Panu i teraz zastanawiam się czy taki nalot i zabarwienie z zewnątrz jak również przy podstopnicy w środku będzie miało wpływ na warzenie piwa i lub korozję. Proszę o podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erikos Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Z tego co widzę spawane było MIGiem, a nie TIGiem. Nie stanowi to problemu, spawy i ich okolice dobrze jednak wytrawić kwasem lub doczyścić mechanicznie. Popytaj w warsztatach spawalniczych o środek ANTOX 71E lub LOT S GEL, to dość znane preparaty i raczej dostępne. Zabierz ze sobą jakieś pudełeczko z tworzywa (nie szklane), prawdopodobnie odsprzedadzą Ci trochę. Najszybciej działają na ciepłym metalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobota Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Czekam właśnie na ten Antox 71E oraz na regulator firmy PAMEL (od dwóch tygodni w drodze).Chciałbym wytrawianiem zająć się gdy skończę wszystkie otwory (pozostał mi montaż silnika do mieszadła i otwór od czujnika temperatury). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazi-1986 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Też planuje wyposażyć browar w kadź zacierno-filtracyjno-warzelną na bazie Din. Docelowo filtracja chmielin ma się odbywać za pomocą hopstopera. I tutaj pojawiają się wątpliwości ponieważ dno kega jest wklęsłe, zawòr trzeba by umieścić odpowiednio wysoko, co skutkowało by dość dużą martwą strefą pod hopstoperem. Mòwiąc kròtko straty. Jak to macie u siebie rozwiązane? Może przesadzam i pod stoperem nie zostaje dużo więcej niż np. przy whirlpoolu w garnku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac007 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 regulator firmy PAMEL (od dwóch tygodni w drodze). Ja czekałem miesiąc,wykonanie katastrofa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G.R.E.G Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 (edytowane) Mazi może te fotki Ci pomogą i określenie "Dip Tube" http://images77.fotosik.pl/818/ac179aeb3f558fe3.jpg http://images77.fotosik.pl/818/d0c5e5acfe40ca79.jpg https://www.flickr.com/photos/8930112@N07/16948911209/ Edytowane 15 Sierpnia 2016 przez G.R.E.G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazi-1986 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Pierwsza fotka spoko, tylko wymiarów brak Rozważam jeszcze opcję żeby zrobić kadź tylko zacierno-warzelną, na bazie garnka 50l który to ma płaskie dno, a filtrację robić w fermentorze jak dotychczas. Ta opcja pozwoli też wcześniej rozpocząć warzenie gdyż, kadź nie będzie zablokowana do końca filtracji. Umożliwi tez zacieranie i warzenie przy mniejszej objętości, ponieważ grzałki beda nizej bo nie bedzie fałszywego dna i tak duzej martwej strefy. Ja to widzę tak: -garnek 50l -grzałki 1750 -czujnik temperatury -zawór 3/4 -mieszadło ramowe -sterownik i regulator Pamel -hopstoper na czas warzenia Ma to sens według Was? Ps.Pozdrawiam kolegę z okolic :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasznet Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Używam kadzi warzelnej jak i zaciernej z Kega 50L w otulinie, grzanie elektryczne sterownie pamela, jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Kadź zacierna składa się z grzałek elektrycznych 2 x 1750W, fałszywe dno, mufa wspawana w spód kadzi, zawór, mieszadło + silnik z golfa. Kadź warzelna składa się z grzałek elektrycznych 2 x 1750W, hopstoper ( od Lewatywy) mufa wspawana w bok kega, zawór. Poniżej zdjęcia z mojej warzelni Kadź warzelna Browar podczas pracy Jeśli będziesz miał pytania odnośnie konstrukcji czy też funkcjonowania browaru to pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazi-1986 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Fajny masz ten browar, podoba mi się. Jaki masz hopstoper? Ile litrów Ci zostaje pod hopstoperem, po spuszczeniu brzeczki? Ja niestety nie mogę sobie pozwolić na 2 kegi. Stąd konieczność filtracji w wiadrze, ktore jest dla mnie Wystarczająco skuteczne. Jak sprawuje się sterownik i regulator? widzę że chłodzenie przeprowadzasz w fermentorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasznet Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) Fajny masz ten browar, podoba mi się. Jaki masz hopstoper? Ile litrów Ci zostaje pod hopstoperem, po spuszczeniu brzeczki? Ja niestety nie mogę sobie pozwolić na 2 kegi. Stąd konieczność filtracji w wiadrze, ktore jest dla mnie Wystarczająco skuteczne. Jak sprawuje się sterownik i regulator? widzę że chłodzenie przeprowadzasz w fermentorze. HopStoper mam tak jaki pisałem od Lewatywa8 Zdjęcie nie jest moje ale takie są efekty odchmielenia, używam również hopstoper do filtracji piwa po chmieleniu na zimno. Kiedyś wrzucałem chmiel w siatce do wiadra, teraz wsypuje granulat luzem, i podczas rozlewania montuje w fermentorze hopstoper, efekt chmielenia jest lepszy chmiel pływa luzem w piwie przez co więcej wydobywa się aromatów. Piwa wraz z chmielinami zostaje ok 2L . Jeśli chodzi o Pamela to mam jego: 1. PRM+ jako sterownik, 2. regulator obrotów mieszadła PROS, 3. do kadzi warzelnej w celu zmniejszenia mocy grzałek używam PRD2U+ ( sterownik został mi z kolumny destylacyjnej ) Tak chłodzenie przeprowadzam w fermentorze za pomocą chłodnicy, przez jakiś czas zastanawiałem się na zakupem wymiennika, po przeanalizowaniu za i przeciw pozostałem przy chłodnicy. Chłodnicę łatwiej jest wyczyścić, w ostatnich minutach warzenia wkładam chłodnicę do brzeczki w celu odkażenia i chłodnica jest gotowa do chłodzenia. Edytowane 16 Sierpnia 2016 przez tomasznet mazi-1986 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazi-1986 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Czyli widze, ze fakt wypukłosci dna nie powoduje duzych strat i brzeczka jest sciagana do końca. 2l to mniejsze straty niż przy Whirlpoolu. Chyba pojde w Kega jednak :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasznet Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Polecam gumowany, izolację będziesz miał z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobota Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 tomasznet podesłałbyś zdjęcie żebym wiedział jak podłączyć Pamela do grzałek, nie jestem elektrykiem i chciałbym podpatrzeć. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sprawek Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 (edytowane) pamel ma wtyczke na koncu i koniec nie trzeba nic podlaczac... grzalki musisz podlaczyc... to znaczy "zero" i faze powiedzmy faze na gorne piny grzalek a zero na dolne i koniec pomiedzy grzalkami musisz porobic mostki zlap tez uziemienie do kega... i odepnij -24 z silniczka który dostałeś 1. odlep ta czarna tasme, odkrec sruby, wyjmij wirnik z obudowy 2. sa tam 3 sruby, które trzymaja plytke drukowana, z czego jedna sruba ma połącznie przez konektorek. Najlepiej ja wykręć, odegnij połączenie i przykręć srubę. 3. do tego odgietego konektorka przylutuj -24(mase) i wyprowadz na zewnatrz dodatkowym przewodem 4. poskladaj silnik - pamietaj zeby cewki nie dotykały wirnika bo przetrze sie izolacja wirnika i bedzie zwarcie 5. pozbadz sie calego plastiku z polaczeniami po tym triku zostanie otwor aby przykrecic od spodu kostke elektryczna 6. po połaczeniu wszystko juz powinno działac czerwony porzewod to szybszy bieg niebieski to wolniejszy Jak cos to pisz, a jak nie dasz rady to zrobie instrukcje Edytowane 23 Sierpnia 2016 przez sprawek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobota Opublikowano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Silnik przerobiony, zasilacz atx przerobiony, keg został wytrawiony. Powoli zbliżam się do pierwszego zacierania w nowym sprzęcie.Dziękuję za małą pomoc browaru Kamrackie (jareczek85). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się