rot Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 (edytowane) Witajcie Przymierzam się do zrobienia kolejnej warki, a że jeszcze nie mam na tyle doświadczenia to mam jedno pytanie odnośnie chmielenia Wstępnie receptura wygląda tak: 4,7kg pilzneński weyermanna 0,25kg carapils Celuję w okolice 12-13BLG Zacieranie 62C - 30 min 72C - 30 min Gotowanie 90min I teraz kwestia chmielenia. Chciałbym umiarkowaną goryczkę i porządny aromat chmielowy + odrobinę aromatu cytrusowego (niedużo ale wyraźnie wyczuwalny) Jakie ilości i jakie chmiele byście podpowiedzieli? Wstępnie wymyśliłem coś takiego: - w 30 minucie gotowania jakiś typowy goryczkowy na dobicie do około 40IBU około 15g (Magnum?) - w 60 minucie gotowania Saaz około 20g - w 80 minucie gotowania Saaz około 30g - w ostatniej minucie gotowania Citra 20g i na zimno jeszcze 30g Citry Drożdże us05, fermentacja 18-19C Co o tym sądzicie? Edytowane 17 Listopada 2016 przez rot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guest_1 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 (edytowane) pilzneński zamieniłbym na Pale Ale. Czas gotowania skróciłbym do 60 min. A na co ta citra? zrób na polskich chmielach ma byc przecież Polski "ejl" Magnuma dałbym około 30g reszta ok. drożdze zamieniłbym na S-04 i temp fermentacji (otoczenia) około 13°C Edytowane 17 Listopada 2016 przez LägLer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...