rot Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 (edytowane) Witajcie Przymierzam się do zrobienia kolejnej warki, a że jeszcze nie mam na tyle doświadczenia to mam jedno pytanie odnośnie chmielenia Wstępnie receptura wygląda tak: 4,7kg pilzneński weyermanna 0,25kg carapils Celuję w okolice 12-13BLG Zacieranie 62C - 30 min 72C - 30 min Gotowanie 90min I teraz kwestia chmielenia. Chciałbym umiarkowaną goryczkę i porządny aromat chmielowy + odrobinę aromatu cytrusowego (niedużo ale wyraźnie wyczuwalny) Jakie ilości i jakie chmiele byście podpowiedzieli? Wstępnie wymyśliłem coś takiego: - w 30 minucie gotowania jakiś typowy goryczkowy na dobicie do około 40IBU około 15g (Magnum?) - w 60 minucie gotowania Saaz około 20g - w 80 minucie gotowania Saaz około 30g - w ostatniej minucie gotowania Citra 20g i na zimno jeszcze 30g Citry Drożdże us05, fermentacja 18-19C Co o tym sądzicie? Edytowane 17 Listopada 2016 przez rot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guest_1 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 (edytowane) pilzneński zamieniłbym na Pale Ale. Czas gotowania skróciłbym do 60 min. A na co ta citra? zrób na polskich chmielach ma byc przecież Polski "ejl" Magnuma dałbym około 30g reszta ok. drożdze zamieniłbym na S-04 i temp fermentacji (otoczenia) około 13°C Edytowane 17 Listopada 2016 przez LägLer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rot Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 (edytowane) Może trochę tytuł nietrafiony ale chodzi mi o to, żeby zrobić coś pomiędzy Polskim Ale a delikatną APĄ. Z przewagą Polskiego Ale Do tej pory robiłem na 100% pilzneńskim i chmiele Marynka i Lubelski. W odniesieniu do tych co zrobiłem chciałbym nieco więcej słodyczy w piwie stąd carapils. Saaz bo to kuzyn Lubelskiego i tak dla porównania. Natomiast Citra aby nadać odrobinę aromatu cytrusowego. Z Lubelskiego tego aromatu do tej pory nie udało mi się uzyskać . 13C na razie dla mnie nieosiągalne ale pracuję nad tym stąd 18-19C. Edytowane 17 Listopada 2016 przez rot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guest_1 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 (edytowane) nie ma takiego czegos jak troche apa troche PL ale albo to albo to albo jakieś tam piwo co nie ma określonego stylu Z Lubelskiego tego aromatu do tej pory nie udało mi się uzyskać a kto powiedział ze Lubelski ma dac cytrusy? 18-19°C wg mnie za dużo ale walcz. Jak chcesz zeby piwo miało więcej słodyczy to zmień temp zacierania. Jak juz nie masz tego Pale ale trudno może byc ten pilzneński. Edytowane 17 Listopada 2016 przez LägLer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skajo Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Ale czego się czepiasz ? Przecież jak chce dać citre to niech da citre. To nie będzie błąd, piwo nie będzie stylowe ale jak osiągnie to co chciał to nie ma tematu. O ile to nie jest piwo na konkurs tylko dla siebie do picia to ja nie widzę przeciwwskazań. Cała receptura wygląda ok, tylko nie wiem po co aż 90 minut gotowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Śliwiński Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Dasz citre to możesz sobie odpuścić saaz. Ja bym dał dużo citry na ostatnie 15 min. Wylicz sobie ile dać na zakładane IBU. Pewnie koło 60g. Zdaje sie ze tak zrobiła Pinta w Modern Drinking i efekt jest, jak dla mnie, rewelacyjny. Raczej cieżko pogodzić "polskie ejl" z citra. Amerykance raczej przykryją kazdy kontynentalny chmiel. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Proponuję dyskutującym i "doradcom" lekturę tego wątku najpierw http://www.piwo.org/topic/8475-polskie-ale-opis/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rot Opublikowano 18 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Zamiast Citry dam Cascade jednak. Jeszcze tylko myślę ile tego dać. Wydaję mi się, że przy odpowiednich proporcjach da radę połączyć aromat Saaza i amerykańskiego chmielu. Tylko jeszcze nie wiem jakie to proporcje . W każdym razie trzeba eksperymentować i przekonać się na własnej skórze . Gotowanie 90min bo to prawie sam pilzneński, sporo osób tak zaleca, żeby kukurydzy nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 gotuj 90 min, nie sluchaj tych co piwo z duzym procentem pilsa kaza gotowac krocej niż 70 min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rot Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Dziś butelkowałem, aromat świetny ale zobaczymy za min miesiąc jak już się nagazuje i odleży chwilkę. Smakuje obiecująco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi