Jump to content

problem początkującego

Recommended Posts

Witam jestem początkującym piwowarem i już natknąłem się na pierwszy problem

przygotowałem swoją warkę z takich surowców

Strzegom słód pilzneński - 3,5 kg
Strzegom słód monachijski typ II - 0,3kg

Strzegom słód pale ale - 0,2 kg
Strzegom słód bursztynowy - 0,2 kg
Strzegom słód karmelowy czerwony - 0,4 kg

Strzegom jęczmień prażony - 0,05kg
Chmiel marynka granulat - 10g
Chmiel challenger - 30g
Fermentis S-04

zacieranie

40 minut w 64o

30 minut w temp 72o

wyszło mi 17L piwa (pierwsza warka)

fermentacja ruszyła szybko zaledwie po 10 godzinach od zadania drożdży lecz po tygodniu blg z 12.5 spadło tylko do 5 więc zostawiłem 2-3 dni dłużej lecz po 3 dniach nic się nie zmieniło 

przelałem piwo na cichą po 9 dniach fermentacji  z blg 5 po 13 dniach cichej mam 4.5 nie widzę śladów infekcji mam zamiar butelkować czy lepiej poczekać przy takim blg potrzebny jest jakiś surowiec do refermentacji? Dodam jeszcze screenshota z referm proszę o pomoc :) 

http://imgur.com/a/7lRje

Jeśli już drożdże zrobiły robotę w fermentorze to w butelkach też już nic nie zrobią.... dodaj normalnie surowiec do refermentacji....

Podnosiłeś może temperaturę pod koniec fermentacji? Jeśli nie to przenieś, może drożdże coś dojedzą w wyższej temp.

W jakich temperaturach fermentowałeś?

Zawsze mógł wystąpić błąd przy pomiarze temperatury przy zacieraniu, mogło się zatrzeć wiecej cukrów niefermentowalnych, a jeśli po takim czasie us04 nic więcej nie zdzialaly, to spokojnie lej w butelki, następnym razem dla większej wytrawności np. Zacieraj 40 min w 62 stopiach 20 w 72 stopniach, i przy tych drożdżach powinno zejść niżej :)

Moje piwa na S-04 też zbyt nisko nie schodziły, 4,5 blg to taka norma przy słodkim zacieraniu (faktycznie, sprawdź termometr czy czasem temperatury Ci nie zakłamuje), więc śmiało lej w butelki ;)