michal9890 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Witam Niedługo powinienem mieć trochę leśnej jeżyny i postanowiłem zrobić z nich kwas. Recepturę myślę że mam ok, robiłem wcześniej kwasa z wiśniami. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, wyczytałem że jeżyna posiada na sobie drożdże (tak jak np. winogron) Czy taka mrożona jeżyna nadaje się do dodania na cichą? Czy trzeba ją pasteryzować? Nie znam się ale skoro to są drożdże dzikie to pewnie brettanomyces Matz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramnic Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Robiłem kwasa z jeżynami w czerwcu. Owoce były mrożone, ale dzikie drożdże dobrały się do piwa. Mimo to poczekałem, aż przefermentują i piwo jest w porządku. Nie ma reguły, że jak dodajesz owoce to z automatu infekcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUBIE_GRAC_W_GRY_WIDEO Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 masz 50% szans - będzie infekcja albo nie będzie infekcji . testowałem wrzucanie mrożonej pulpy jeżyn i innych owoców na cichą fermentację i nigdy nic mi złego nie wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskaliber Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 A myślisz, że na wiśniach drożdży nie ma? Są na praktycznie wszystkich owocach, na szczęście na tyle neutralne, że nawet jak pojawi się biofilm to rzadko wpływają na smak piwa. Nie znam się ale skoro to są drożdże dzikie to pewnie brettanomycesDzikich odmian jest jednak odrobinę więcej i ten wniosek jest zupełnie bezzasadny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...