kakaowy Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Dzień dobry. Zauważyłem, że na moich piwach, które są w fermentorach (niezależnie jakiego użyję) często tworzy się "benzynka". Nie wiem jak lepiej określić tą przypadłość. Wygląd podobny do tego, co pojawia sie w kubku z herbata jak długo postoi. Wygląda to trochę jak tłusta plama, lecz w mych warkach nie były dodawane składniki, które mogłyby zawierać tłuszcz. Sam jestem początkujący i niestety nie wiem co to może oznaczać. Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smola Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Używasz starsanu? Ewentualnie przy twardej wodzie też taki kożuch powstaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakaowy Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 18 minut temu, smola napisał: Używasz starsanu? Ewentualnie przy twardej wodzie też taki kożuch powstaje. Wodę mam twardą/ bardzo twardą. Starsanu nie używam (zapomniałem kupić), lecz każdy fermentor przed uzyciem jest dokładnie czyszczony spirytusem, wyparzany oraz czyszczony oxy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smola Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 A wodę do warzenia używasz swoją z kranu? Jeśli tak, to wiadomo skąd ten kożuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakaowy Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Teraz, smola napisał: A wodę do warzenia używasz swoją z kranu? Jeśli tak, to wiadomo skąd ten kożuch. Tak, kranówa. W takim razie dziękuję za poradę. Przejmować się tym jakoś bardzo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...