Pierre Celis Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Jednym z mało znanych regionalnych browarów jest Browar Namysłów, który w ostatnich kilkunastu miesiącach przeszedł wielkie choć częściowe zmiany. Zmiana nastąpiła przede wszystkim w pozycjonowaniu browaru jako browaru regionalnego, warzącego regionalne piwa. Obecne etykiety należą do najładniejszych na polskich piwach. Ich wizualizacja jest dopracowana. Przede wszystkich zadbano o to, by konsument miał od razu wrażenie, że obcuje z produktem regionalnym. Napisy Prosto z leżakowni, Z zamku w Namysłowie, Fermentowane w otwartych kadziach zdobią stylową etykietę, krawatkę i kontretykietę. Piwa z serii Namysłów nalewane są do unikalnych w kształcie butelek. Zobaczyć można również datę 1321. Z tego roku pochodzi pierwsza wzmianka dotycząca prawa warzenia piwa w Namysłowie. Sam browar jest z późniejszego okresu. Powstał w XIX wieku lub wcześniej, choć wiadomo, że pierwszy browar na zamku w Namysłowie ufundowany został w 1536 roku. Zmiany jakie nastąpiły w 2012 roku wsparte zostały akcją reklamową w województwie opolskim i dolnośląskim. Nie wiem czy w innych województwach piwa namysłowskie są do dostania, ale we Wrocławiu są w każdym supermarkecie i nie tylko. 10 lat temu browar wspierał koszykarską drużynę Śląska Wrocław, w swoim ex-portfolio ma takie piwa jak Prezydent Mocny, Two Axes, Jako Polskie Mocne Excluzive, Chojrak Mocne, Wrocek czy Baca. To tylko niektóre bardziej komiczne nazwy. Obecnie browar w swojej ofercie ma 15 marek w tym trzy piwa smakowe: śliwka, malina, imbir. Warzy również dla innych firm. Wydawać by się mogło, że w sumie 12 piw pod markami: Zamkowe, Namysłów, Denar, Kozackie, Basztowe to ogromne wręcz urozmaicenie jak na średniej wielkości browar. Ale smakowa konfrontacja z nimi nie pozostawia złudzeń. Są to jedynie drobne modyfikacje w recepturze, surowcach czy metodzie warzenia. W gruncie rzeczy cały czas mamy do czynienia z odmianami jasnego lagera o bardziej lub mniej słodkim, bardziej lub mniej chmielowym i bardziej lub mniej alkoholowym profilu. Piwa są generalnie płaskie, nudne, wodniste, bardziej słodowe z niemal niewyczuwalnym chmielem. Posmak jest goryczkowy, co prawda z reguły łagodny, ale tępy, metaliczny. Zawsze dość silne nasycenie. Częściowo są w zielonych butelkach, częściowo w brązowych. Alkohol to 5,6 - 7%. Tylko na jednym piwie podana była gęstość brzeczki. I to jakieś kuriozum bo jest to 6% alkoholu dużo za głęboko odfermentowane z 12 stopni Ballinga brzeczki! Jeżeli taką informację warto było według browaru podać, to aż się boję myśleć jakie odfermentowanie jest w innych piwach. Podsumowując: Browar świetnie pojął istotę marketingu regionalnego, postawił na tradycyjny, i dopracowany wizualnie wygląd opakowań. Cały czas jednak miota się z warzeniem piwa. Robi 12 zwykłych jasnych piw w kilku odmianach. Moja rada: postawić na prawdziwą różnorodność. Uwarzyć ciemne piwo średnio-mocne, mocne piwo ciemne czyli solidny porter bałtycki, zacząć warzyć piwa gatunkowe jak koźlak, marcowe, pszeniczne, może coś z kręgu angloamerykańskiego. Pomysłów i receptur nie brakuje, a i coś innowacyjnego warto wprowadzić. No i jeszcze mocniej wykorzystać tradycję i historię browarów, która jest przecież na wyciągnięcie ręki. Czytaj całość na blogu autora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się