Skocz do zawartości

Zasilacz komputerowy do silnika od wycieraczek


bnp

Rekomendowane odpowiedzi

Co by nie było, zasilacz podłącza się jak napisałem, a że wywala bezpiecznik to powodów może być wiele.

- za duże obciążenie zasilacza

- złe podłączenie silnika (jak się nie ma jasnego opisu przewodów to trudno wywróżyć, który do czego służy jak ich jest więcej niż 3)

- zwarcie uzwojenia w silniku

- itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam mały problem

 

zwierając na stałe kabelek zielony z czerwonym uzyskuję ~10 V , podłączając następnie przewód czarny z zasilacza z czarnym na silniczku oraz zółty od zasilacza z czerwonym lub białym na silniku silnik działa ale wolno kręci. foto 28

natomiast jak połączę czarny z zielonym to zasilacz daje 12 V foto 29/33 ale jak podłącze kable do siilnika to mi wywala bezpiecznik na zasilaczu

 

co jest grane ?

na pierwszej fotce masz zwarcie pomiędzy białym i niebieskim przewodem ;-)

 

 

zrób może lepsze zdjęcie silniczka/przewodów (któryś może wyraźnie wyłazi z obudowy - taki czarny z tyłu wygląda na "pewniejszą" masę) lub podaj co to za model, poszukaj na elektrodzie pin-out'u itp.

 

na pewno do startu ATX zielony+czarny; i na pewno masz zwarcie...

zwarcie objawia się na zasilaczu ale problemu szukaj przy podłączeniu/silniczku

Edytowane przez sugarsweet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem kilka fotek,

na innym zasilaczu dzieje się podobnie

jeżeli złączę zielony z czarnym na zasilaczu to wywala bezpiecznik w zasilaczu przy podłączeniu czarny- czarny/ żółty-czerwony/- żółty -biały. Zółty -niebieski nic się nie dzieje.

 

silnik jest od jakiegoś miniwana ale parametrów na nim nie ma

post-276-0-58023100-1370766081_thumb.jpg

post-276-0-30568200-1370766125_thumb.jpg

post-276-0-50923200-1370766172_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz miernik więc pomierz może rezystancje pomiędzy drutami. Wg zdjęć obstawiam, że główne uzwojenie jest pomiędzy czarnym i białym lub czerwonym.

Czarny to masa ale jest też chyba podłączony do jednej ze szczotek silnika.

Twój zasilacz daje 10A prądu na 12V, a to może być trochę za mało dla tego akurat silnika. Może poszukaj innego zasilacza o większej wydajności albo zasil, dla próby, silnik z jakiegoś akumulatora (wystarczy taki o pojemności 7Ah).

Jeśli silnik pracuje na akumulatorze to masz odpowiedź.

BTW nie wiem jak podgrzewasz zacier ale ja bym kabelek czarny odłączył od obudowy silnika bo to w połączeniu z grzałkami itp może powodować problemy np. związane z elektrolizą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.