goral89 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Czy ktoś kupował camlocki tutaj: http://www.aliexpress.com/item/C-F-3-4-DN-20-SS304-camlock-quick-couplings/1606738040.html Za 10 sztuk wychodzi 114 USD ( już z przesyłką co daje około 350 złotych ), cena dość atrakcyjna patrząc na to, że cena w Polsce to około 700 złotych za taki komplet. Pewnie dojdzie do tego VAT, ale dalej to 300 złotych do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szinek Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 (edytowane) Czy ktoś kupował camlocki tutaj: http://www.aliexpres...1606738040.html Za 10 sztuk wychodzi 114 USD ( już z przesyłką co daje około 350 złotych ), cena dość atrakcyjna patrząc na to, że cena w Polsce to około 700 złotych za taki komplet. Pewnie dojdzie do tego VAT, ale dalej to 300 złotych do przodu. "No feedback score." nie psułbym sobie nerwów, co nie znaczy, że może akurat. Edytowane 3 Lutego 2014 przez Szinek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefeweizen Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Jakie pompki zastosować przy wybiciu ok 45litrów? Kupiłem P38I (takie małe beżowe) ale są za słabe, podczas zacierania pompowałem przez dwie, ale i tak temperatura bardzo powoli rosła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamot1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Czy ktoś kupował camlocki tutaj: http://www.aliexpres...1606738040.html Za 10 sztuk wychodzi 114 USD ( już z przesyłką co daje około 350 złotych ), cena dość atrakcyjna patrząc na to, że cena w Polsce to około 700 złotych za taki komplet. Pewnie dojdzie do tego VAT, ale dalej to 300 złotych do przodu. Zanim zamówisz upewnij się, że te złączki mają gwint europejski (chyba BSP), a nie amerykański (chyba NPT). Dokładnie zapisz sobie ile jakich złączek potrzebujesz - sprawdź ile z gwintem zewnętrznym i wewnętrznym, bo w razie jakiejkolwiek pomyłki będziesz miał problem ze zwrotem lub wymianą. Ja kupowałem w polskiej firmie Intertech i musiałem część odesłać/wymienić na inne, bo jednak popełniłem drobne błędy podczas fazy projektowania. Lepiej poświęć trochę czasu przed zamówieniem, abyś potem nie żałował. Jakie pompki zastosować przy wybiciu ok 45litrów? Kupiłem P38I (takie małe beżowe) ale są za słabe, podczas zacierania pompowałem przez dwie, ale i tak temperatura bardzo powoli rosła. Ja kupiłem te: http://www.aliexpres.../277932705.html, robiłem dopiero testy na wodzie i wszystko super sprawnie idzie. W weekend może uda mi się zrobić pierwsze zacieranie. Edytowane 4 Lutego 2014 przez Kamot1 Kamilo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral89 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Ja kupiłem te: http://www.aliexpres.../277932705.html, robiłem dopiero testy na wodzie i wszystko super sprawnie idzie. W weekend może uda mi się zrobić pierwsze zacieranie. Czy gwint na pompce to 3/4 cala ? Zastanawiam się jakie camlocki do tego dobrać i też takie 2 pompki, chce kupić. A planuje całą armature 3/4 cala. Daj znać jak przeprowadzisz testy. Czy planujesz tymi pompkami whirpoola ? No i jeżeli nie sprawia to problemu to podeslij pare zdjęc instalacji na PW, będzie mi łatwiej planować cały system. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamot1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Ja mam całą instalację na 1/2 cala i takie same gwinty na pompkach. Co do camlocków, to musisz spojrzeć na swoją instalację i projekt (ja robiłem coś na wzór theelectricbrewery.com) i wtedy samo Ci wyjdzie ile czego potrzebujesz - ja planowałem sobie 5 węży, więc tutaj sprawa jest jasna potrzebowałem 10 złączy typu C z króćcem na wąż . Co do złączy typu A, to musisz je podzielić na te z gwintem zewnętrznym, które będą wkręcane w zawory kulowe i te z gwintem wewnętrznym, które będą nakręcane na nyple, albo króćce w pompkach lub płytowym wymienniku ciepła. Ja whirlpoola nie robię i będę stosował duży kosz na chmiel - po zakończeniu warzenia powoli wyjmuję kosz i mam wszystko pięknie (w teorii, bo jeszcze nie sprawdzałem) odseparowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojen Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Ja też zamówiłem Camlocki w Intertech http://www.wezezlacza.pl/pl/zlacza powinienem je dostać na dniach. Cena dość atrakcyjna ok 25 zł netto za element 1/2``. Pompki też mam te czarne ale moja instalacja dopiero w budowie, więc nie powiem czy się sprawdzają, podobno tak. Jak uszczelniacie fałszywe dno względem ścianek? Czy otwory 1-3 mm nie będą przeszkadzać. Kocioł zacierny mam robiony na zamówienie i nie jest idealnie prosty/okrągły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefeweizen Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Te pompki są dobre ale nie na tyle mb przewodu, u mnie na wodzie, bez podłączania wężownicy w hlt oczywiście elegancko, ale w praktyce przepływ był za mały, musiałem podłączyć drugą pompkę na wyjściu, whirpool na tych pompkach też porażka, chciałem puścić przez chłodnicę, żeby się wysterylizowało, to samo przepływ za mały. Muszę teraz nabyć coś wydajniejszego i koniecznie z regulacją obrotów. Edytowane 4 Lutego 2014 przez Hefeweizen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral89 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Czyli z tego co widze większość ma instalacje 1/2 cala i rozumiem, że to wystarcza mój sytem będzie miał wybicie max. 40 litrów i nie planuje większego. Koszt 1/2 a 3/4 cala jest znaczący, czy jest jakaś diametralna róźnica między tymi parametrami w obsłudze ? Jeżeli nie to nie ma co przepłacać. Co do pompek w opisie jest wyjscie 21 mm i nie rozumiem jak pasują na nie camlocki 1/2 ?? Kolejna kwestia czy nie lepiej użyć w wężu camlocków typ F a w zależności od gwintu wkręcić typ D i B, zamiast końcówek C i E ? Chodzi o kwestie techniczna czy wystarczy miejsca do ich połącznia, bo szczerze nie widze żeby ktokolwiek z takiej opcji korzystał, a w mojej opinii jest lepsza i ładniejsza. I najbardziej nurtujące mnie pytanie jaka jest minimalna średnica wymiennika w HLT, mam dodatkową chłodnice ze stali kwasoodpornej tylko 5/16 cala ma przepływ, jeżeli wystarcza to bym się nie bawił w kupowanie nowej. Jeżeli teoretycznie ma w niej płynąć w większości woda z pod FD ? Edytowane 4 Lutego 2014 przez goral89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefeweizen Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Czyli z tego co widze większość ma instalacje 1/2 cala i rozumiem, że to wystarcza mój sytem będzie miał wybicie max. 40 litrów i nie planuje większego. Koszt 1/2 a 3/4 cala jest znaczący, czy jest jakaś diametralna róźnica między tymi parametrami w obsłudze ? Jeżeli nie to nie ma co przepłacać. Co do pompek w opisie jest wyjscie 21 mm i nie rozumiem jak pasują na nie camlocki 1/2 ?? Kolejna kwestia czy nie lepiej użyć w wężu camlocków typ F a w zależności od gwintu wkręcić typ D i B, zamiast końcówek C i E ? Chodzi o kwestie techniczna czy wystarczy miejsca do ich połącznia, bo szczerze nie widze żeby ktokolwiek z takiej opcji korzystał, a w mojej opinii jest lepsza i ładniejsza. 21mm to właśnie 1/2cala, u mnie na wężach jest typ B, na kegach typ F(zawory) i A(nyple). EDIT: http://www.winiarz.pl/wejsciedosklepu?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=1824&category_id=3 Czy ktoś używa takiej pompy w HERMSIE do cyrkulacji? Edytowane 4 Lutego 2014 przez Hefeweizen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Czyli z tego co widze większość ma instalacje 1/2 cala i rozumiem, że to wystarcza mój sytem będzie miał wybicie max. 40 litrów i nie planuje większego. Koszt 1/2 a 3/4 cala jest znaczący, czy jest jakaś diametralna róźnica między tymi parametrami w obsłudze ? Jeżeli nie to nie ma co przepłacać. Co do pompek w opisie jest wyjscie 21 mm i nie rozumiem jak pasują na nie camlocki 1/2 ?? Kolejna kwestia czy nie lepiej użyć w wężu camlocków typ F a w zależności od gwintu wkręcić typ D i B, zamiast końcówek C i E ? Chodzi o kwestie techniczna czy wystarczy miejsca do ich połącznia, bo szczerze nie widze żeby ktokolwiek z takiej opcji korzystał, a w mojej opinii jest lepsza i ładniejsza. 21mm to właśnie 1/2cala, u mnie na wężach jest typ B, na kegach typ F(zawory) i A(nyple). EDIT: http://www.winiarz.p...4&category_id=3 Czy ktoś używa takiej pompy w HERMSIE do cyrkulacji? 1" to 25,4mm goral89 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral89 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) 1" to 25,4mm Dokładnie, a 3/4 cala w założeniu to 19,05 mm. Dlatego pytanie, bo czytając opis pompki wychodzi, że gwinty mają 21 mm i szczerze coś mi nie pasuje. Może złe linki podajecie ? Chyba, że większość narazie zamówiła sprzęt i jeszcze go nie podłączyła licząc, że wszystko pasuje. Dlatego pytanie dla osób które już go zmontowały prosze o link do pasujących do złączek camlock 1/2 cala pompek z aliexpress. Dane z pompek: Diameter of Outlet: 20.3mm Diameter of Inlet: 20.3mm Z tego wynika, że ani to 3/4 cala, a tymbardziej nie 1/2. Edytowane 4 Lutego 2014 przez goral89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefeweizen Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Może trochę źle to ująłem wcześniej, ale gwint zewnętrzny 1/2" ma ok 21mm, wewnętrzny ok 19mm. Są też drobne różnice w wymiarach między BSP a NPT Ja mam te http://www.ebay.com/...I-/250722722210 i na nie camlocki 1/2" pasują. Edytowane 4 Lutego 2014 przez Hefeweizen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pershi Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 http://www.lwcad.republika.pl/r_gw_rur_walc.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral89 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Nie kumam tego. Edytowane 4 Lutego 2014 przez goral89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamot1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Tak jak pisłem w swoim poście. Ja mam te pompki, które podałem w linku, na nie nakręcony zawór kulowy z jedej strony, a z drugiej jest wtyczka camlock. Wszystko jest uszczelnione taśmą teflonową i na 1/2 cala (zawory i camlocki). Nic nie cieknie. Ja hydraulikiem nie jestem, ale u mnie to działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral89 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Tak jak pisłem w swoim poście. Ja mam te pompki, które podałem w linku, na nie nakręcony zawór kulowy z jedej strony, a z drugiej jest wtyczka camlock. Wszystko jest uszczelnione taśmą teflonową i na 1/2 cala (zawory i camlocki). Nic nie cieknie. Ja hydraulikiem nie jestem, ale u mnie to działa Teraz już kumam o co chodzi. Jednak uważam, że zawory kulowe na pompkach to zbyteczny wydatek wystarczą końcówki camlocków typ E. Edytowane 4 Lutego 2014 przez goral89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamot1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Zawór kulowy jest potrzebny, abyś mógł sterować przepływem cieczy, bo w pompkach nie ma sterowania. W innym wypadku pompki pracuja na maksa i nie jesteś w stanie ustalić tempa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral89 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Zawór kulowy jest potrzebny, abyś mógł sterować przepływem cieczy, bo w pompkach nie ma sterowania. W innym wypadku pompki pracuja na maksa i nie jesteś w stanie ustalić tempa. Tak, oczywiście. Jednak chyba nie potrzeba zaworów z dwóch stron ? Jeżeli ciecz leci przez zawór główny z kadzi ( w każdej kadzi chce jeden zawór na dole) to chyba będę mógł regulować przepływ ? Tj. u mnie planuje zawór w kadzi, dalej leci weżem do pompki i przez pompkę do HLT z HLT i powrót wężem do kadzi zaciernej. Wydaje mi się że regulacja jednym zaworem w tym przypadku wystarczy. Czy do regulacji przepływu są potrzebne zawory na wyjściu z kadzi, na pompce oraz w wejściu do kadzi ? Jeżeli tak to dlaczego ? Edytowane 4 Lutego 2014 przez goral89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral89 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Zawór kulowy jest potrzebny, abyś mógł sterować przepływem cieczy, bo w pompkach nie ma sterowania. W innym wypadku pompki pracuja na maksa i nie jesteś w stanie ustalić tempa. Tak, oczywiście. Jednak chyba nie potrzeba zaworów z dwóch stron ? Jeżeli ciecz leci przez zawór główny z kadzi ( w każdej kadzi chce jeden zawór na dole) to chyba będę mógł regulować przepływ ? Tj. u mnie planuje zawór w kadzi, dalej leci weżem do pompki i przez pompkę do HLT z HLT spowrotem do wężem do kadzi zaciernej. Wydaje mi się że regulacja jednym zaworem w tym przypadku wystarczy. Czy do regulacji przepływu są potrzebne zawory na wyjściu z kadzi, na pompce oraz w wejściu do kadzi ? Jeżeli tak to dlaczego ? Nie chce zbytecznie wiercić garów i wole po 1 zaworze w każdym oraz nyple w pokrywach w Kadzi zaciernej 2 ( jeden do powrotu brzeczki z HLT i drugi do wysładzania) w HLT 3 jeden to wejście do wężownicy, drugi wyjście, a trzeci do wprowadzenia w ruch wody w HLT, zaś w kadzi warzelnej jeden służący do wprowadzenia brzeczki oraz później do whirpoola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamot1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Jeżeli nie dasz zaworu na wylocie pompki, to zaworem z kadzi nie wyregulujesz predkości przepływu przez pompkę. Upraszczając-założmy, że masz wolną filtrację przez falszywe dno, powolne napływanie brzeczki do pompki może nie wypełnić w calości jej średnicy i w ten sposób bedziesz napowietrzal brzeczkę i zapowietrzał pompę. Mając zawór kulowy na wyjściu pompki, możesz zdławić napływ brzeczki i wypełnić całą średnicę węża i wypełnić tym samym otwór wlotowy do pompy, aby uniknąć napowietrzania. Pamiętajcie, że narazie robiłem próby na wodzie i dopiero w weekend będę zacierał, tak więc może ktoś inny już pracujący na HERMS także sie wypowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral89 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Ok, teraz widzę problem który może istnieć, ale z drugiej strony jeżeli będziemy dławić na wylocie, bo przepływ przez FD, będzie za słaby to czy nie prowadzi to do zatarcia pompki - tj. pompa działa, chce pchać wode, a nie może bo ma zdławiony przepływ ? U większości widze, że zwory są na wejściu i wyjściu z pompy plus zawory w kadziach, więc jeżeli wystarczy zawór za pompką to nie ma problemu bo dwa kolejne zawory ( 2 pompy ) to ok. 80 złotych . Też prosiłbym osoby korzytające z systemów o wypowiedź w tej kwesti. Czekam również na odpalenie Twojego HERM-sa i podzielenie się wrażeniami. Edytowane 4 Lutego 2014 przez goral89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lopez Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 (edytowane) Ja polecam (sam stosuję) regulację przepływu w postaci tzw. bypass'a - nie dławi pompy i pozwala płynnie regulować przepływ za pomocą 1 zaworu kulowego.. Jedyny minus to nieco bardziej skomplikowany układ rur - ja mam te obwody na miedzi więc wykonałem samodzielnie bez komplikacji.. z kwasówką będzie pewnie zabawa W uproszczeniu wygląda to tak - wystarczy wpiąć zawór pomiędzy wejście i wyjście pomypy: edit teraz widzę, że źle zaznaczyłem te małe strzałki obok zaworu.. generalnie - czym bardziej otwierasz zawór tym przpływ w głównym obwodzie spada (pompa tłoczy więcej w tym krótkim obiegu), pełne zamknięcie zaworu oznacza pełny przepływ na głównym obwodzie Edytowane 4 Lutego 2014 przez lopez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Pompę można dławić na wylocie nawet do zera, nic jej nie będzie oprócz tego że bierze wtedy mniej prądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Pompę można dławić na wylocie nawet do zera, nic jej nie będzie oprócz tego że bierze wtedy mniej prądu oj wierz mi nie każdą można tak dławić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się