mamdobreklapki Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) Zakupiłem takie oto czujniki temperatury: http://sklep.avt.pl/uklad-scalony-ds18b20-w-obudowie-wodoodpornej.html Są już wbudowane w obudowę ze stali nierdzewnej. Interesuje mnie wbudowanie takigo czujnika w kadź. Coś na wzór obudowy Josefika http://www.wiki.piwo.org/Plik:Czujnik2.jpg Macie pomysły jak założyć taki gwint na tę sondę.. czy w jakiś inny sposób umocować to w kadzi? Myślałem nad taką kapilarą http://allegro.pl/oslona-czujnika-200mm-kapilara-1-2-i5112085042.html niestety jest mosiężna i (chyba) znacznie by zwiększyła bezwładność pomiaru temperatury, a zależy mi na niej/ Edytowane 26 Lutego 2015 przez mamdobreklapki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielson83 Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Nie widać tych Twoich czujników.. Możesz kupić korek GW np.1/4" z KO wywiercić w nim dziurę i wspawać kapliarę, z tym że musi mieć ktoś pojecie o spawaniu, do tego wspawać nypel pod dany gwint i jest git (lepszą ale i droższą opcją ok 25-30 zł) jest znalezienie małego złącza spożywczego np DN 10 i w sposób analogiczny jw. zrobić. Jak nie chcesz spawać, to weź tą z linka + nakrętka, uszczelka itp., bezwładności wielkiej bym się nie obawiał, najwyżej czujnik owiń folią spożywczą aby pasowało do ścianek.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamdobreklapki Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Sorry, edytowałem. Spawanie odpada niestety nie mam możliwości. Lutowanie ewentualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielson83 Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) EDIT: nie działa link, ale zbliżone do tego co załączałeś wcześniej W takim razie musisz znaleźć coś skręcanego, lutowanie KO nie jest łatwe i tanie.. Kwestia zrobienie dziury w kotle czy gdzie tam planujesz, + nakrętka i uszczelnienie, oraz materiał z czego to będzie. Dobierając osłonę czujnika miej na uwadze aby jej fi wewnątrz było zbliżone do średnicy Twojego czujnika- najwyżej rozwiercisz osłonę trochę Edytowane 25 Lutego 2015 przez danielson83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.dawid Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Zdaję sobie sprawę że to nie jest tańsze rozwiązanie, ale czy to nie jest już gotowym rozwiązaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielson83 Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Zdaję sobie sprawę że to nie jest tańsze rozwiązanie, ale czy to nie jest już gotowym rozwiązaniem? Zgadza się, gotowe i z nierdzewki, tylko trzeba albo wspawać mufę albo skręcić. Sonda nie ma kołnierza aby się wsparło, można ewentualnie kontrować dwoma nakrętkami tylko gwint trochę krótki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cemik1 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Kupiony czujnik ma bardzo delikatną obudowę. Będzie podatny na uszkodzenia mechaniczne. Radzę jednak zastosować osłonę zewnętrzną. Jeżeli obawiasz się strasznego wpływu miedzi, zawsze można ją pocynować. Bezwładność takiego czujnika w stosunku do bezwładności obiektu (kotła z kilkudziesięcioma litrami wody) jest pomijalna. Zmniejszyć ją można poprzez dodanie pasty termoprzewodzącej pomiędzy osłoną a czujnikiem. Możliwa jest też jej kompensacja w algorytmie regulatora. Miękkie lutowanie stali KO a także stali do miedzi czy mosiądzu to nic skomplikowanego (szczególnie tak cienkich ścianek). Oczyścić miejsce lutowania drobnym papierem ściernym, jako topnika użyć kwasu fosforowego, jako narzędzia lutownicy elektrycznej (nie wolno stosować palnika). Pobielić obydwa łączone elementy. Połączyć mechanicznie (najlepiej, gdy pasowanie jest ciasne, na wcisk) i podgrzać do rozpuszczenia cyny. Zostawić do ostygnięcia. Oczyścić i umyć. Pewnym problemem może być to, że właściwy czujnik jest już w środku łuzy. Temperatura lutowania mu a nawet bardziej żywicy zastosowanej do uszczelniemia, nie sprzyja. Próbę jednak można podjąć. Niektóre pokazane wkręcane osłony nie mają kołnierza i może być problem z ich uszczelnieniem. Edytowane 26 Lutego 2015 przez cemik1 mamdobreklapki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamdobreklapki Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Jeżeli obawiasz się strasznego wpływu miedzi, zawsze można ją pocynować. Pomyliłem się, chodziło mi o mosiądz (poprawiłem pierwszy post) Dzięki cemik1, Twoja uwaga o lutowaniu bardzo mi się przydała bo posiadam właśnie tylko lutownice elektryczną. Chyba bym wykorzystał do obudowy rurki miedzianej (miękkiej?) O długości ok 15-20cm - w ten sposób odczytana wartość. O średnicy takiej żeby sonda weszła na styk. temperatury będzie jużw pewnym stopniu uśredniona. Myślę, że jedynym problemem może być nagwintowanie tej rurki (nie wiem jak to się robi w ogóle) i dobranie nakrętek z odpowiedniego materiału. Bezwładność takiego czujnika w stosunku do bezwładności obiektu (kotła z kilkudziesięcioma litrami wody) jest pomijalna. Czym lepsze mieszanie tym mniejsza bezwładność cieczy. (Czy nie.. ?) Edytowane 26 Lutego 2015 przez mamdobreklapki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cemik1 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Czym lepsze mieszanie, tym mniejsze różnice temeratur w poszczególnych warstwach wsadu. Na bezwładność cieplną nie wpływa to wcale. Nagwintować można zwykłą narzynką. Z dwy stron nakrętki z kwasiaka i podkładki a jako uszczelnienie podkładki z miękkiego silikonu. Nie można przesadzać z dokręcaniem. bo bardzo łatwo zerwać miedziany gwint. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Z dwy stron nakrętki z kwasiaka OK, niby rozumiem, ale "po zewnątrz" to chyba tylko tak dla zasady ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cemik1 Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 (edytowane) Jeżeli nagwintowaną rurkę (bez kołnierza) chcemy zamontować szczelnie na przelot przez ściankę zbiornika, to nakrętki muszą być z dwóch stron. Można próbować zaoszczędzić kilka groszy i dać podkładkę i uszczelkę tylko z jednej strony ale pewniejsze jest danie par, od wewnątrz i na zewnątrz. Lepiej będzie uszczelnione, ułozą się podkładki i uszczelki. Szczególnie gdy rurka jest miękka i nie możemy jej zbyt mocno dokręcić a ściana zbiornika nie jest prostopadła do rurki (promień). Mniej więcej takie rozwiązanie. Tu jest trzecia nakrętka do zakontrowania, ale nei jest niezbędnie konieczna. https://imageshack.com/i/7hkoniecprj W tym konkretnym przypadku przemyślałbym jednak danie pomiaru od góry. Odpada wtedy problem dokładnego uszczelnienia i pewnego połączenia mechanicznego. Drugim w kolejności sposobem jest lutowanie. Aby jednak połączenie było pewne warto je wzmocnić. Mozna to osiągnąć dodając pierścień z drutu bezpośrednio przy lutowanej ściance https://imageshack.com/i/jjtr3aaj albo lepiej wykonać jakby przetłoczenie https://imageshack.com/i/1522533067j stosując widoczne narzędzia (w przypadku wiertła dajemu lewe obroty) i wiertarkę (najpierw mniejszy otwór a potem mocujemy w wiertarce przykładowe narzędzia i robimy kołnierz). Tak podparta rurka będzie pewniej osadzona mechanicznie w ściance. Gwintowanie miedzi i nakrętki byłyby u mnie na ostatnim miejscu. Widzę, że są problemy ze zdjęciami. Umieściłem je dość dawno na serwerze. Po południu postaram się je odnaleźć i wkleić wprost. Edytowane 27 Lutego 2015 przez cemik1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 OK, przepraszam chodziło mi o to, że z zewnątrz nie koniecznie musi być nakrętka kwasoodporna, ale zgadzam się, że to żadna oszczędność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamdobreklapki Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Czym lepsze mieszanie, tym mniejsze różnice temeratur w poszczególnych warstwach wsadu. Na bezwładność cieplną nie wpływa to wcale. Nagwintować można zwykłą narzynką. Z dwy stron nakrętki z kwasiaka i podkładki a jako uszczelnienie podkładki z miękkiego silikonu. Nie można przesadzać z dokręcaniem. bo bardzo łatwo zerwać miedziany gwint. Oczywiście zgadzam się jeśli mówimy o wielkości fizycznej, ale w przypadku pomiaru temp w ośrodku mieszanym idealnie (homogenicznym) to bezwładność cieczy (wielkość fizyczna) nie ma znaczenia. W przypadku grzania: temperatura wzrośnie do żądanej, ja wyłączam grzałkę i jest ok. W przypadku sporej bezwładności sondy medium będzie miało dużo wyższą temp gdy termometr pokaże konkretną temp. To było w gwoli ścisłości. Nakrętki z kwasówki są ogólnodostępne? Zastosuje dwie. Opłaca się kupić taką narzynkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cemik1 Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 (edytowane) Nakrętki z kwasiaka kupuję w sklepie sprzedającym śruby kwasoodporne. Pewnie do znalezienia w każdym mieście. Narzynki do jednej rurki bym nie kupował. Tym bardziej, że potrzebna jeszcze pokrętka. Taniej będzie udać się do warsztatu. No chyba, że to inwestycja w sprzęt do majsterkowania. Zmierzyłem stałe czasowe czujnika DS18B20. Dwa czujniki jeden bez osłony a drugi w miedzianej rurce 8mm (bez pasty) jednocześnie zanurzyłem w termosie z gorącą wodą (około 80 stopni). Otrzymałem stałą 10s dla nieosłoniętego czujnika i 20s dla czujnika w osłonie. Stała czasowa z definicji, to czas potrzebny do osiągnięcia 0,632 mierzonej temperatury. Do osiągnięcia na wyjściu 0,9 sygnału nieosłonięty czujnik potrzebował 20s a ten w rurce 56s. Edytowane 27 Lutego 2015 przez cemik1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andre356 Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 ja wspawałem ten port http://stalowkasklep.pl/wkrecany-port-termometru-p-683.html, rozwierciłem do 6mm i do tego idealnie pasuje sonda Pamela http://www.pamel.pl/sklep/prestashop/pl/czujniki-temperatury/11-sonda-nierdzewna-18-cala.html, nic nie cieknie, jak coś mogę fotke wrzucić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasmac Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Czy ktoś myślał o osłonie czujnika temp. z ursusa? http://allegro.pl/oslona-czujnika-temperatury-wody-ursus-c-360-i4940586180.html Nigdzie nie mogę znaleźć jego długości ani średnicy wew. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasznet Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Czy ktoś myślał o osłonie czujnika temp. z ursusa? http://allegro.pl/oslona-czujnika-temperatury-wody-ursus-c-360-i4940586180.html Nigdzie nie mogę znaleźć jego długości ani średnicy wew. Wydaje mi się że ta osłona ma zbyt grubą ściankę, przenikalność cieplna będzie zbyt słaba aby wskazać dokładną realną temperaturę. Ostatnio zamówiłem gilzę czujnika temperatury o długości 8 cm którą wlutowałem w rozwierconą śrubę którą wkręca się w mufkę. http://allegro.pl/oslona-gilza-czujnika-ds18b20-destylator-1szt-i5170335518.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasmac Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 którą wlutowałem w rozwierconą śrubę którą wkręca się w mufkę. Wybacz, ale nie skumałem. Mógłbyś przesłać jakieś foto? (przy okazji tych na PW) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avicena Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) Dostrzegam wiele kombinacji, a można temat rozwiązać bardzo prosto. Każdy widział jak w elektrycznych urządzeniach pracujących na zewnątrz uszczelnienie przewody poprzez zgniecenie gumowej tulejki, która obciska przewód. Mamy gotowca z ebonitu wraz z nakrętkami. O ile mi wiadomo, to można takie ustrojstwo kupić, abo zdobyć z odzysku. Na upartego, można na kapilarze obcisnąć gumkę do wycierania napisów wykonanych ołówkiem, gdyby nie było w oryginale gumki z odpowiednim otworem. W załączeniu odręczny rysunek ilustrujący budowę. Wystarczy wykonać otwór jak zewnętrzny wymiar uszczelniacza. Użyć dwóch gumowych podkładek, zakręcić, a na koniec włożyć kapilarę i uszczelnić przez skręcenie śruby zgniatającej gumę. Bez spawania, lutowania itp. Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez avicena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xjaniux Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 było już tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gigo Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) gotowe rozwiązanie w dobrej cenie dławik do przewodów elektrycznych tak jak proponuje avicena w swoim poście Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez gigo lukasmac i avicena 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avicena Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 było już tutaj Bardzo dobrze, że o tym piszesz, bo to nie ja powinienem sprawdzić na forum. W dodatku tylu piszących, .... Ostatni wpis mnie zainspirował, bo akurat takich dławików nie widziałem i nawet nie wiedziałem jak się nazywają. Podziękowanie dla "gigo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xjaniux Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) i po to są fora. Pozdro edit. a mój post był skierowany do założyciela tematu Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez xjaniux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atebo Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 http://stalowkasklep.pl/wkrecany-port-termometru-p-683.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marciu11 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem taki port do termometru: http://destylandia.istore.pl/pl/dlawik-1-6mm-nierdzewny-kwasoodporny-termometry.html Wkręcana końcówka jest mosiężna i łatwa do rozwiercenia w domu na pożądaną średnicę, jak i do lutowania. W komplecie jest mufa do wspawania. W przypadku braku możliwości spawalniczych, lub ze względu na materiał w jakim ma być zamontowana, można kupić (jak ja), przejściówkę 3/8 na 1/8 cala i nakrętkę: http://destylandia.istore.pl/pl/nakretka-calowa-niska-nierdzewna-172mm-3-8-6-kat.html http://destylandia.istore.pl/pl/redukcja-kwasoodporna-nierdzewna-3-8gz-1-8gw.html Wywiercić w ściance otwór i skręcić redukcję stosując jakąś uszczelkę (w przypadku dania uszczelni na zewnątrz, wystarczy każda o odpowiedniej odporności termicznej) i gotowe. Swoją drogą gilzy pod czujnik też tam można od razu kupić. A znowu te gilzy pasują prawie idealnie na wcisk do nypla 1/8 cala. http://destylandia.istore.pl/pl/nypel-2-str-6k-kwasoodporny-nierdzewny-10mm-1-8.html Więc i taką możliwość można rozważyć zamiast tego mosiężnego potru. avicena 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się