kamilg20 Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Cześć. Jestem początkujący, ale mam nadzieję, że nie dostanie mi się za delikatne eksperymentowanie z modyfikacją gotowych zestawów Zamierzam za 1-2 tygodnie uwarzyć alta z tego zestawu http://www.alepiwo.pl/?produkty/zestawy-surowcow/piwa-swiata/alt-bier.html Z drugiej strony bardzo intryguje mnie słód biscuit. Nigdy nie miałem z nim do czynienia, ale zaciekawiły mnie opisy jego właściwości aromatycznych. Teraz pytanie. Czy warto dodać do tego alta nieco słodu biscuit? Czy lepiej połączyć go z innym zestawem? Jeżeli warto to w jakich ilościach go użyć żeby nie przekombinować? Edytowane 2 Marca 2016 przez kamilg20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziedzicpruski Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Już sama ta recepta jest trochę przegięta, 500 g caramunich2 to dużo,jak dasz dodatkowo do tego zasypu powiedzmy 200-300 g biscuit za cholerę go nie poczujesz, no i same opisy, większość z nich to radosna twórczość producentów i sklepów które je sprzedają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilg20 Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Przesadzony caramunich oznacza więcej karmelu w piwie? Jak mniej więcej wyjdzie to smakowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilg20 Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 A mógłbyś mi zaproponować ile dać caramunich i biscuit? Może sam sobie zestaw zrobię. I może jeszcze instrukcję warzenia jakbyś mógł Jeżeli ten caramunich w tej ilości ma zepsuć piwo to wolałbym na własną rękę działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziedzicpruski Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Przesadzony caramunich oznacza więcej karmelu w piwie? Jak mniej więcej wyjdzie to smakowo? To zależy jaka infekcję złapiesz Caramunich w tej ilości oznacza, że da się to pić po dłuższym czasie,karmel to cukier przypalony, jak to będzie smakowało nietrudno sobie to wyobrazić,po jakimś czasie smak łagodnieje,układa się,szlachetnieje. Jak już chcesz tak bardzo karmelowe,to daj tego caramunich 200 g, 200 biscuit i będzie dobrze, ja bym pewnie dał 200-300 g caramunich i tyle z karmelów,do dodanie koloru pewnie z 50 g jakiegoś palonego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilg20 Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Zapytałem w tym sklepie czy można wprowadzać modyfikacje w zestawach. Dostałem odpowiedź, że nie ma problemu. Także mam teraz pytanie, czy taki skład będzie ok: Pilzneński 1 kg Monachijski 3 kg Caramunich II 0,25 kg Biscuit 0,25 kg Chmiel Magnum 20 g S-33 Wyczytałem, że biscuit jest nieaktywny enzymatycznie. W związku z tym, czy warto dorzucić 0,25 kg pszenicznego dla pienistości czy uzupełnić monachijskim? Edytowane 2 Marca 2016 przez kamilg20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziedzicpruski Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Zostaw tak jak jest,nie bardzo wiem o co chodzi z tą aktywnością, każdy karmelowy czy bursztynowy poza tym mega jasnymi jest nieczynny enzymatyczne, pilzneński go przerobi. kamilg20 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilg20 Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Ok. Zastanowie się nad tym. Nawet jeśli bym dołożył ten monachijski to zwiększy się wydajność co najwyżej. Zawsze to więcej piwka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilg20 Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 (edytowane) Jeszcze się zapytam o te drożdże. Czytałem różne opinie. Jedne pozytywne inne negatywne. Ponoć dość płytko odfermentowują (4 Blg). Brać je czy zastąpić innymi? Znalazłem drożdże dedykowane do tego stylu Gozdawa Old German Altbier 9. Jakieś rady co do drożdży? Proponowałeś też jakiś palony słód na kolor. Może 50 g czekoladowego? Edytowane 2 Marca 2016 przez kamilg20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Znalazłem drożdże dedykowane do tego stylu Gozdawa Old German Altbier z suchych to jest dobry wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziedzicpruski Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Proponowałeś też jakiś palony słód na kolor. Może 50 g czekoladowego No,zapomniałem o tym,wyliczeń wychodzi ,ze oryginalny zasyp ze sklepu jest na granicy stylu dolnym zakresie, po modyfikacji jeszcze jaśniejszy,wiec trzeba dać jakiś palony,może być czekoladowy ,jak na 20 l to 50-70 g powinno być doborze,tylko ten ciemny 1200 EBC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi