prowokator Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Jutro będę rozmawiał ze spawaczem. Jeszcze pozostał do rozwiązania temat termometru, ktoś jakiś poleci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiwoLab Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Mufa 1/2 cala i termometr tarczowy wkręcany. Oczywiście nierdzewny. Edytowane 10 Stycznia 2017 przez PiwoLab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 A coś bardziej dokładnie? Właśnie o to chodzi, żeby badziewia nie zamontować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiwoLab Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Choćby taki lub taki. Może mieć trochę dłuższy czujnik. EDIT: Dla fermentora ten zakres wydaje się za duży. W mufę zawsze można wkręcić czujnik temperatury i mieć odczyt elektroniczny. Edytowane 10 Stycznia 2017 przez PiwoLab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przem0 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Bylbym zainteresowany jedna sztuka. Na Dole do spuszczania drozdzy 2" zawor dwuczesciowy(wiele wiekszy przeplyw od jednoczesciowego) a na gorze do spuszczania piwa 1" wystarczy. Odleglosc gornego zaworu od dna fermentora 10cm max. Pamietaj, ze przy piwach gornych fermentacji musisz przyjac okolo 20% zapasu na piane wiec takie bezpieczny nastaw moim zdaniem bedzie rzedu 70l w zaleznosci od gatunku piwa Przewidzialbym jeszcze na gorze glowice do stacji mycia CIP i przystosowal fermentor do sztucznego gazowania piwa. W solidzie lub innym podobnym programie inzynierskim mozesz zrobic wizualizacje i sprawdzic jaka grubosc blachy ew. dodatkowe przetloczenia beda potrzebne. Im mniej katow prostych w fermentorze tym lepiej wiec dobrze zrobic wyoblona gore i pamietaj o spawach spozywczych bo o ile przy kadzi zaciernej czy warzelnej to jeszcze nie jest az tak wazne to przy fermentorze juz tak... temat zamkniecia fermentora najlepiej zalatwic uzywajac klapy podobnej jak w linku https://www.alibaba.com/product-detail/Sanitary-Manways-BLS-_1794072685.html?spm=a2700.7724838.0.0.lBX9qi Wydaje się że to ma byc mały fermentor do domowego użycia. A Ty byś chciał CIP, ciśnieniówkę może jeszcze płaszcz chłodzący? Wiesz że przy ciścieniówce to już trzeba mieć papiery? Chyba że kolega Grzegorz weźmie na siebie odpowiedzialność w razie niemca Fermentor tego rozmiaru będzie ciężki, ciężko go będzie myć, opcja z CIP wydaję się rozsądna. Jeszcze jakieś kółeczka na dole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Dlaczego ciężki? BA podaje że jego waży 17kg http://www.browamator.pl/tabec-zbiornik-stozkowy-inox-poj-100-litr,3,11,2364 Przy cipie dochodzi jeszcze gruszka i pompa edit można se wspawać https://www.aliexpress.com/item-img/0-5-SS316L-Bolt-Cleaning-Ball-1-2-Tank-washing-ball-Spray-cleaning-ball/32411207048.html Edytowane 10 Stycznia 2017 przez anteks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Wstępnie policzyłem, to będzie max 20 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiwoLab Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Jak dla mnie ten fermentor oferowany przez kolegę Pitervader jest prawie wystarczający. Jedynie powiększyłbym spust do 2 cali. Edytowane 10 Stycznia 2017 przez PiwoLab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bellon Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Zainteresował mnie ten wątek, też jestem w trakcie realizacji projektu "fermentor stożkowy". Czy mogę się lekko wpier...? Planuję fermentor 50-60 litrów, płaszcz/walec planuję z KEG'a Euro 50 litrów (szerszy niż DIN, żeby szło wejść do środka z jakimś narzędziem do szlifowania spawów). Projekt stoi z tego powodu - nigdzie nie mogę skołować ładnego KEG'a , ale jak już go zdobędę to górę na wlew wytnę na frezarce cnc, a dół szlifierką i wspawam stożek. Stożek, tutaj nic nie wymyśliłem, wykrój wypalony laserem z blachy "304" 1.5mm. Pewnie trzeba będzie go przewalcować, żeby nie był jaja. Zawór spustowy do piwa 3/4", kulowy, może zastosuję rozbieralny ale chyba zwykły, bo akurat taki mam, i zainstaluję go "normalnie" jak do zwykłego wiadra, w stożku otwór, uszczelka (ta biała od plastikowego zaworka) i nierdzewna nakrętka 3/4". Będzie łatwy do demontażu i dezynfekcji. Zawór do gęstwy, na OLX'e nabyłem taki 2": Nie wiem czy lepiej zbierać gęstwę "na bierząco" czyli zawór cały czas otwarty (słój przez cała fermentację, jak mi pierdyknie i wszystko poleci na podłogę...), czy już po fermentacji przykręcać słoik (taki ze 2 litry) i srruu zawór do góry? Gęstwę zamierzam zbierać w słoiki, dlatego taka zakrętka jeszcze jest mi potrzebna: https://www.olx.pl/oferta/wieczko-kwasoodporne-nierdzewne-do-sloika-odstojnik-keg-szybkowar-CID628-IDgCuZF.html#f9181160bc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Pogadałem dzisiaj ze spawaczem. Ustaliliśmy, że najpierw zrobimy jedną sztukę "testową". Specyfikacja fermentatora, który będziemy budować: - Blacha przeznaczona do kontaktu z żywnością - 1.5 mm - Pokrywa jw. 0.8mm - Pojemność około 90 litrów - Zawór do spuszczania gęstwy 1" - Zawór do spuszczania piwa 1/2 - Mufka 1/2 do termometru Przeraziłem się gdy zobaczyłem że 2" zawór KO kosztuje 160 zł. 1" dwuczęściowy to już tylko 60 zł. Te sprzedawane w Browamatorze mają 1" na dole i 1/2" do spuszczania piwa. :eusathink:Więc chyba się sprawdza. Jeszcze tylko jedno pytanie mnie męczy. Wysokość od podłogi. Ostateczną cenę za fermentator podam dopiero jak już będę miał go gotowego u siebie. Ale już teraz mogę powiedzieć, że wspomniane w pierwszym poście 600 zł nie będzie realne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erikos Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Blacha 1,5mm na tak mały fermentor jest zbędna. Wersje Profi robią do 620l z blachy 0,8mm - http://www.vinarskyraj.cz/katalog/sklizen-a-zpracovani/nerezove-nadrze/nerezove-nadrze-s-dusi/nerezovy-sud-s-dusi-100l Wersje Eko do 200l z blachy 0,6mm - http://www.vinarskyraj.cz/katalog/sklizen-a-zpracovani/nerezove-nadrze/nerezove-sudy-eko-s-dusi/nerezovy-sud-eko-100-l Na tym teoretycznie połowę ceny blachy możesz zaoszczędzić. PS. zastanawiałeś się odnośnie pokrywki. Może rozważ kupno gotowej? http://www.vinarskyraj.cz/katalog/sklizen-a-zpracovani/nerezove-nadrze/prislusenstvi-k-nerezovym-nadrzim/protiprasne-viko-ner-eko-100-l Są też inne wymiary. Edytowane 10 Stycznia 2017 przez Erikos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Girus Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Bylbym zainteresowany jedna sztuka. Na Dole do spuszczania drozdzy 2" zawor dwuczesciowy(wiele wiekszy przeplyw od jednoczesciowego) a na gorze do spuszczania piwa 1" wystarczy. Odleglosc gornego zaworu od dna fermentora 10cm max. Pamietaj, ze przy piwach gornych fermentacji musisz przyjac okolo 20% zapasu na piane wiec takie bezpieczny nastaw moim zdaniem bedzie rzedu 70l w zaleznosci od gatunku piwa Przewidzialbym jeszcze na gorze glowice do stacji mycia CIP i przystosowal fermentor do sztucznego gazowania piwa. W solidzie lub innym podobnym programie inzynierskim mozesz zrobic wizualizacje i sprawdzic jaka grubosc blachy ew. dodatkowe przetloczenia beda potrzebne. Im mniej katow prostych w fermentorze tym lepiej wiec dobrze zrobic wyoblona gore i pamietaj o spawach spozywczych bo o ile przy kadzi zaciernej czy warzelnej to jeszcze nie jest az tak wazne to przy fermentorze juz tak... temat zamkniecia fermentora najlepiej zalatwic uzywajac klapy podobnej jak w linku https://www.alibaba.com/product-detail/Sanitary-Manways-BLS-_1794072685.html?spm=a2700.7724838.0.0.lBX9qi Wydaje się że to ma byc mały fermentor do domowego użycia. A Ty byś chciał CIP, ciśnieniówkę może jeszcze płaszcz chłodzący? Wiesz że przy ciścieniówce to już trzeba mieć papiery? Chyba że kolega Grzegorz weźmie na siebie odpowiedzialność w razie niemca Tak wiem, ze to ma byc maly fermentor ale dobry musi niestety kosztowac. Jesli fermentor stozkowy ma spelniac dobrze swoje zadanie i usprawniac dzialanie browaru a nie przyczyniac sie do problemow to niestety ale pewnych kwestii nie mozna ominac. Wiekszosc spawaczy balustrat niestety nie wie co to spaw spozywczy w oslonie grani wiec upewnij sie czy tematyka ta jest mu znana inaczej niestety ale prawdopodobnie bedziesz pil kwasy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Blacha 1,5mm na tak mały fermentor jest zbędna. Wersje Profi robią do 620l z blachy 0,8mm - http://www.vinarskyr...sud-s-dusi-100lWersje Eko do 200l z blachy 0,6mm - http://www.vinarskyr...y-sud-eko-100-l Na tym teoretycznie połowę ceny blachy możesz zaoszczędzić. Tylko problem leży będzie ze spawaniem, bo taka blacha przy spawaniu się łatwo odkształci. Owszem - można klepać, ale to już będzie widać i nie będzie ładne Większość spawaczy balustrat niestety nie wie co to spaw spozywczy w oslonie grani wiec upewnij sie czy tematyka ta jest mu znana inaczej niestety ale prawdopodobnie bedziesz pil kwasy... Pisząc wcześniej, że położył spaw elektrodą lepiej niż nie jeden spawacz MIG'iem chciałem podkreślić, że gość potrafi dobrze spawać, Ty chyba zrozumiałeś, że spawa tylko balustrady. chemiczny 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erikos Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Używam do wina taki http://www.vinarskyraj.cz/katalog/sklizen-a-zpracovani/nerezove-nadrze/nerezove-nadrze-s-dusi/nerezovy-sud-s-dusi-320li wierz mi, w wielu miejscach widzę że był normalnie spawany ludzką ręką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 ja mam w swoim fermentorze motylowy zawór DN32 i nie ma problemu z odbiorem gęstwy - nawet jak jest niedużo piwa w tanku. Odradzam jedynie zawory kulowe - są one niewymywalne i prędzej czy później robi się syf w przestrzeni między kulą uszczelnieniem a korpusem zaworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiwoLab Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 (edytowane) DN32 odpowiada 1 1/4". Gęstwa gęstwie nierówna, jedna zejdzie a z inną będzie problem. Huge 2" TC bottom dump (no more stuck yeast dumps) Bezpieczniej będzie 2" i stożek zakończony nie zaworem a triclampem. Łatwo rozbieralna końcówka umożliwi również zachowanie czystości. Za triclampem można sobie założyć dowolny zawór (motylkowy, kulowy, itp,..1", 1 1/4", 2" itd) i opcjonalnie pojemnik do odbioru gęstwy. Zaraz odezwą się głosy, że to podraża konstrukcję. Zgadza się. Niestety, ale pewnych niuansów się nie przeskoczy, jeżeli ma być dobrze. Bo jeżeli ma być tylko taniej, to po co robimy fermentor stożkowy z nierdzewki? Zostańmy przy wiaderkach. Będzie tanio. Edytowane 11 Stycznia 2017 przez PiwoLab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 11 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Idąc tym tropem, tak czy siak trzeba wspawać 2" triclamp. Znalazłem taki: http://stalowkasklep.pl/triclamp-spozywczy-51mm-p-485.html Teraz pytanie czy zamiast zaworu nie lepiej przepustnice? Nie mam doświadczenia i nie wiem czy nie będzie przepuszczała. Generalnie brzmi dobrze, bo można wypiąć przy myciu i obmyć pod bieżącą wodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Girus Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Idąc tym tropem, tak czy siak trzeba wspawać 2" triclamp. Znalazłem taki: http://stalowkasklep.pl/triclamp-spozywczy-51mm-p-485.html Teraz pytanie czy zamiast zaworu nie lepiej przepustnice? Nie mam doświadczenia i nie wiem czy nie będzie przepuszczała. Generalnie brzmi dobrze, bo można wypiąć przy myciu i obmyć pod bieżącą wodą. Wiktor pisal o przepustnicy kilka postow temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiwoLab Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 (edytowane) Przyglądając się rozmiarówce triclampów i jeżeli to ma być fermentor min. 100L to może jednak zostać przy spuście dla gęstwy z wymiarem 1 1/2 cala (DN40). Wówczas można by mieć wszystkie triclampy z kołnierzem 50,5 mm. Dla 2 cali wymiar kołnierza to już 64 mm. Edytowane 11 Stycznia 2017 przez PiwoLab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 11 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 (edytowane) Przepustnica jest wpinana jako triclamp, czy triclamp nagwintowany i w niego skręcana przepustnica? Jak będę zamawiał, muszę wiedzieć co. Edytowane 11 Stycznia 2017 przez GrzegorzW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiwoLab Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 (edytowane) Zawór klapowy DN40 do wspawania EDIT: http://www.korpax.pl/armatura_spozywcza.html Przepustnica jest wpinana jako triclamp, czy triclamp nagwintowany i w niego skręcana przepustnica? Jak będę zamawiał, muszę wiedzieć co. Należy sprawdzić cenę zaworu motylkowego z podłączeniem klampowym. ... Jeszcze tylko jedno pytanie mnie męczy. Wysokość od podłogi. ... Od zaworu spustu piwa do podłogi tyle, aby można swobodnie podstawić kega pepsi lub innego najczęściej używanego. Edytowane 11 Stycznia 2017 przez PiwoLab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przem0 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 (edytowane) znalazłem jeszcze coś takiego: http://sklep.ticon.pl/fqtr064b050.0r050.0x053.0ss3-8353i Edytowane 11 Stycznia 2017 przez Przem0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiwoLab Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 (edytowane) Końcówka do spawania triclamp 1 1/2 cala (38 mm średnica zewnętrzna rury, 35 mm średnica wewnętrzna rury, kołnierz 50,5 mm) wygląda tak jak tu: Edytowane 11 Stycznia 2017 przez PiwoLab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 11 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Czyli reasumując trzeba triclampa do wspawania, obejmę, i zawór z C-C. I uszczelkę. Dobrze rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiwoLab Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Zgadza się i to będzie super rozwiązanie. Zawór motylkowy z klampami - 1 1/2 cala to ok. 30-35usd - 2 cale to ok. 35-40usd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się