adam_ss Posted October 29, 2017 Share Posted October 29, 2017 Witam jestem początkujący. Próbuje zrobić piwo z brewkitu i nachmieliłem go Amerykańskimi chmielami. Jak uzyskać słodycz, która występuje w tyle Ipa? Bo mi drożdże do samego końca zużywają cukry natomiast po zabutelkowaniu zbyt słodkiego piwa boję się że będzie mi rozsadzać butelki. Chodzi mi o piwo bez pasteryzacji nagazowywane dwutlenkiem w butelkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUBIE_GRAC_W_GRY_WIDEO Posted October 29, 2017 Share Posted October 29, 2017 możesz laktozę sypnąć - cukier którego drożdże nie zeżrą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jancewicz Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Możesz użyć cukier niefermentowalny, np. ksylitol. Najlepiej jednak skorzystać z drożdży, które słabiej odfermentowują. Ewentualnie słodycz możesz podbić dodając słodów speclajnych (karmelowych na przykład). Niektóre chmiele również mają słodkawy charakter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zasada Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 (edited) A czy słodycz w IPA nie jest przypadkiem niepożądana? BJCP o EIPA; The malt should show an English character and be somewhat bready, biscuit-like, toasty, toffee-like and/or caramelly. BJCP o AIPA: Malt flavor should be low to medium, and is generally clean and malty sweet although some caramel or toasty flavors are acceptable at low levels. BJCP o IIPA: Malt flavor should be low to medium, and is generally clean and malty sweet although some caramel or toasty flavors are acceptable at low levels. https://www.bjcp.org/styles04/Category14.php Malty sweet - czyli słodycz pochodzenia słodowego. Low to medium - niska do średniej. Zrób piwo na brytyjskim słodzie Maris Otter i zobacz czy o to Ci chodziło. W brewkitach jesteś silnie ograniczony. Edited October 30, 2017 by zasada Link to comment Share on other sites More sharing options...