Jump to content

Słodycz w piwie stylu IPA

Recommended Posts

Witam jestem początkujący. Próbuje zrobić piwo z brewkitu i nachmieliłem go Amerykańskimi chmielami. Jak uzyskać słodycz, która występuje w tyle Ipa? Bo mi drożdże do samego końca zużywają cukry natomiast po  zabutelkowaniu zbyt słodkiego piwa boję się że będzie mi rozsadzać butelki.

Chodzi mi o piwo bez pasteryzacji nagazowywane dwutlenkiem w butelkach.

Możesz użyć cukier niefermentowalny, np. ksylitol. Najlepiej jednak skorzystać z drożdży, które słabiej odfermentowują. Ewentualnie słodycz możesz podbić dodając słodów speclajnych (karmelowych na przykład). Niektóre chmiele również mają słodkawy charakter.

A czy słodycz w IPA nie jest przypadkiem niepożądana?

BJCP o EIPA; The malt should show an English character and be somewhat bready, biscuit-like, toasty, toffee-like and/or caramelly.

BJCP o AIPA: Malt flavor should be low to medium, and is generally clean and malty sweet although some caramel or toasty flavors are acceptable at low levels.

BJCP o IIPA: Malt flavor should be low to medium, and is generally clean and malty sweet although some caramel or toasty flavors are acceptable at low levels.

https://www.bjcp.org/styles04/Category14.php

Malty sweet - czyli słodycz pochodzenia słodowego. Low to medium - niska do średniej.
Zrób piwo na brytyjskim słodzie Maris Otter i zobacz czy o to Ci chodziło. W brewkitach jesteś silnie ograniczony.

Edited by zasada

11 godzin temu, zasada napisał:

A czy słodycz w IPA nie jest przypadkiem niepożądana?

BJCP o EIPA; The malt should show an English character and be somewhat bready, biscuit-like, toasty, toffee-like and/or caramelly.

BJCP o AIPA: Malt flavor should be low to medium, and is generally clean and malty sweet although some caramel or toasty flavors are acceptable at low levels.

BJCP o IIPA: Malt flavor should be low to medium, and is generally clean and malty sweet although some caramel or toasty flavors are acceptable at low levels.