Jump to content

CraftBeerPi - sieciowy sterownik browaru


Recommended Posts

Pytanie ode mnie. Czy jest jakieś ograniczenie w długości kabla sondy temperatury? Chciałbym mieć sterownik w jednym pomieszczeniu i przez sieć odczytywać warunki w leżakowni (oddzielne pomieszczenie) oraz na fermentorach. 

Link to comment
Share on other sites

Jak chce Ci sie bawic to mozesz zrobic tilta i odczytywac temperature zdalnie z fermentorow razem z ciezarem wlasciwym (lub ew do tego zrobic BrewPi(less) ktory tez to potrafi i jest tanie).

 

Ja osobiscie nie stosowalem nic wiecej niz 3 metry, wiem ze ludzie robili na 10metrowych kablach i im dzialalo jednak rady byly takie aby zwiekszyc napiecie, zmienic opornik do 1wire, no i oczywiscie nie stosowac parasite mode. Na pewno masz jakas RJtke w poblizu wiec podepnij czujnik i sprawdz odczyty ;)

Link to comment
Share on other sites

Juz po instalacji programu jest on dostepny na liscie pluginow. Nazywa sie LCDDisplay

 

tutaj wiecej info od autora pluginu

https://github.com/breiti78/craftbeerpiLCD

 

Plusem wyswietlacza jest pokazywanie IP po uruchomieniu przed procesem.

Edited by Gwynbleidd
Link to comment
Share on other sites

Dodam że i2c można podłączyć pod piny i2c na Raspberry oraz zasilanie 5V i tak to działa nic się nie dzieje ale optymalnie i bardziej bezpiecznie powinno być zasilanie 3v3 ew dać logic shifter od i2c. Wszystko dlatego że napięcie logiczne od Raspberry to 3v3 i i2c może rzucić czasem czymś większym jak jest podłączone do 5V ale jak mówie u mnie, ani u autora pluginu nic się złego nie dzieje podłączenie bezpośrednio po spartańsku :)

Zaznaczę że wyświetlacz też działa pod 3v3 ale trochę gorzej.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Gwynbleidd napisał:

Dodam że i2c można podłączyć pod piny i2c na Raspberry oraz zasilanie 5V i tak to działa nic się nie dzieje ale optymalnie i bardziej bezpiecznie powinno być zasilanie 3v3 ew dać logic shifter od i2c. Wszystko dlatego że napięcie logiczne od Raspberry to 3v3 i i2c może rzucić czasem czymś większym jak jest podłączone do 5V ale jak mówie u mnie, ani u autora pluginu nic się złego nie dzieje podłączenie bezpośrednio po spartańsku :)

Zaznaczę że wyświetlacz też działa pod 3v3 ale trochę gorzej.

Ja mam od ciebie płytkę wiec bedę podłączał pod nią a tam jest już gotowe wyjście pod i2c tylko zostaje zainstalować plugin lcd.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Pięknie opisane :) Ja bym tylko doradził konstruktorom rozsądek w doborze przekaźników. Mechaniczne ciężko trafić powyżej 10A, a grzałki 2000 kW biorą coś około tego. Lepiej się zdecydować na przekaźnik półprzewodnikowy z radiatorem o odpowiednio wysokim amperażu. 220V to nie rurki z kremem ;) 

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, quattro napisał:
Wiesz może jak podłączyć ekran dotykowy, który widać na załączonych inspiracjach?
20 godzin temu, Gwynbleidd napisał:
To zależy chyba jaki ekran ale standardowo pod ten taki display port specjalny plus gpio do touchscreena. Chyba też są pod hdmi 

Mnie jakiś czas temu wpadł w ręce takihttps://pl.aliexpress.com/item/Free-shipping-LCD-module-Pi-TFT-3-5-inch-320-480-Touchscreen-Display-Module-TFT-for/32233416126.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.f2siPC  ekran i za cholerę nie wiem jak go zainstalować i podłączyć z plytka od Ciebie żeby to razem działało

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Edited by Piotr Rosiak
Link to comment
Share on other sites

Tam masz rozpiskę na stornie, trzeba pewnie ręcznie podłączyć piny, ew są takie 2x20 porty z długimi drutami że możesz coś od góry jeszcze podłączyć ale pewnie jak polutowałeś już płytkę to będzie Ci to cięzko zmienić, chyba że da się przedłużyć jakoś te obecne i podpiąć normalnie ekran bezpośrednio. Tam dużo pinów jest niewykorzystanych z tego co widzę. Ew kabelki plus małe pinheady z drugiej storny, zapomniałem jak takie kabelki się nazywają ale to te standardowe od arduino czy raspberry.

Link to comment
Share on other sites

Tam masz rozpiskę na stornie, trzeba pewnie ręcznie podłączyć piny, ew są takie 2x20 porty z długimi drutami że możesz coś od góry jeszcze podłączyć ale pewnie jak polutowałeś już płytkę to będzie Ci to cięzko zmienić, chyba że da się przedłużyć jakoś te obecne i podpiąć normalnie ekran bezpośrednio. Tam dużo pinów jest niewykorzystanych z tego co widzę. Ew kabelki plus małe pinheady z drugiej storny, zapomniałem jak takie kabelki się nazywają ale to te standardowe od arduino czy raspberry.

Plytka jedt podlutowana z lutowaniem kabelkow nie będzie problemu. Próbowałem instalować z opisu ale duże nie działa pokombinuje jeszcze.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Piotr Rosiak napisał:

Plytka jedt podlutowana z lutowaniem kabelkow nie będzie problemu. Próbowałem instalować z opisu ale duże nie działa pokombinuje jeszcze.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Jak uda ci się podłączyć, to też zamawiam taki ekran :)

Link to comment
Share on other sites

Ja dziś zakończyłem montaż termometrów i skalowania.

I tu uwaga, termometry od Pamela (sondy) są g. warte w środku chińczyk którego raspberrypi nie widzi.

Kupiłem w elektronicznym dallas ds18b20, polutowałem i działa jak należy.

W niedzielę dopieszczenie czyli nałożenie pasty na ssr, dokręcenie i pierwsze ważenie na Grainfather z wykorzystaniem craftBeerpi3.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja testuje pt100 i póki co dużo lepiej się sprawują niż ds18b20 jedynie przyszła mi taka sonda której nie moge użyć w garze. Szukam takiej na gwint m6 ale przyszło coś takiego że sonda nie jest przytwierdzona do gwintu/śruby. Tak jakby przez śrubę był otwór i w tym otworze czujnik i ta śruba lata swobodnie na tym czujniku, nie wiem po co jest coś takiego a nie na stałe... Ale jak przyjrze się uważniej to faktycznie na zdjęciach tak jest tej sondy i wszystkie co znalazłem mają tak samo. Może ktoś się spotkał z pt100 z gwintem m6 który można wkręcić do gara i nie będzie przepuszczał wody?

 

Pamel to nie wiem jakie stosuje czujniki jak mają problemy to możliwe że chińskie, wiem że bolecki ma oryginalne dallasy na pewno. U mnie chińskie póki co działają ok przy wielu zastosowaniach.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 23.11.2017 o 21:27, Gwynbleidd napisał:
2 godziny temu, Gwynbleidd napisał:

Ja testuje pt100 i póki co dużo lepiej się sprawują niż ds18b20 jedynie przyszła mi taka sonda której nie moge użyć w garze. Szukam takiej na gwint m6 ale przyszło coś takiego że sonda nie jest przytwierdzona do gwintu/śruby. Tak jakby przez śrubę był otwór i w tym otworze czujnik i ta śruba lata swobodnie na tym czujniku, nie wiem po co jest coś takiego a nie na stałe... Ale jak przyjrze się uważniej to faktycznie na zdjęciach tak jest tej sondy i wszystkie co znalazłem mają tak samo. Może ktoś się spotkał z pt100 z gwintem m6 który można wkręcić do gara i nie będzie przepuszczał wody?

 

Pamel to nie wiem jakie stosuje czujniki jak mają problemy to możliwe że chińskie, wiem że bolecki ma oryginalne dallasy na pewno. U mnie chińskie póki co działają ok przy wielu zastosowaniach.

 

Takie coś? http://automatyka-tombit.pl/pl/automatyka-przemyslowa-czujniki/513-czujnik-pt100-temperature-control.html

Edited by burymichu
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, burymichu napisał:

nie do końca, trochę krótsze musi być, tak max 3 cm bo idzie od spodu gara. Dodatkowo też nie wiem czy ta śruba tam nie jest ruchoma na całej długości sondy?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.