Kunter Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Mam pytanie do użytkowników śrutowników Porkert. Otóż nie jestem pewny jak ustawić w/w śrutownik. Gdy dokręciłem motylki po bokach na maksa i poluzowałem śrubę na przedzie śrutownika też na makismum śrutownik mielił słód prawie na mąkę-tarcze były blisko siebie. gdy poluzowałem boczne motylki tak żeby śruta była odpowiednia obudowa tarcz śrutujących była luźna a same motylki w wyniku drgań luzowały się jeszcze bardziej. Musiałem zabezpieczyć motylki gumkami recepturkami by śrutownik się nie przestawiał. Moje pytanie brzmi: Jak ustawiacie Wasze śrutowniki? Czy też jesteście zmuszeni używać własnych patentów aby wyniki śrutowania były zadowalające? Proszę o podanie jaki sposób ustawiacie śrutowniki bo wydaje mi się że sprzęt w tej cenie powinien obejść się bez kombinowania. Podejrzewam że coś robię nie tak albo coś nie tak jest ze śrutownikiem. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopyr Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Mam pytanie do użytkowników śrutowników Porkert.Otóż nie jestem pewny jak ustawić w/w śrutownik. Gdy dokręciłem motylki po bokach na maksa i poluzowałem śrubę na przedzie śrutownika też na makismum śrutownik mielił słód prawie na mąkę-tarcze były blisko siebie. gdy poluzowałem boczne motylki tak żeby śruta była odpowiednia obudowa tarcz śrutujących była luźna a same motylki w wyniku drgań luzowały się jeszcze bardziej. Musiałem zabezpieczyć motylki gumkami recepturkami by śrutownik się nie przestawiał. Moje pytanie brzmi: Jak ustawiacie Wasze śrutowniki? Czy też jesteście zmuszeni używać własnych patentów aby wyniki śrutowania były zadowalające? Proszę o podanie jaki sposób ustawiacie śrutowniki bo wydaje mi się że sprzęt w tej cenie powinien obejść się bez kombinowania. Podejrzewam że coś robię nie tak albo coś nie tak jest ze śrutownikiem. Pozdrawiam. Generalnie motylki nie są do regulowania, tylko śruba z przodu. Aczkolwiek nie mam tych motylków nie wiadomo jak ściśle dokręconych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wena Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Może coś jest źle poskładany ten śrutownik. Generalnie nakrętka z przodu jest do regulacji śrutownika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan62 Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Obydwa motylki po bokach należy dokręcić tak aby całkowicie skasować luz i zapobieć odkręcaniu się. Do regulacji słuzy wyłącznie śruba z kontrującą nakrętką motylkową znajdująca się w przykręcanej ściance czołowej. W ściance czołowej jest otwór, w nim znajduje się śrut ( z zabezpieczeniem ) spełniający rolę łożyska, od zewnątrz w ten otwór jest wkręcona śruba regulacyjna, od wewnętrznej strony wchodzi końcówka wału ślimakowego. Dokręcając śrubę regulacyjną przesuwamy śrut, który popycha wał ślimakowy kasując luz pomiędzy tarczami i śrutujemy coraz drobniej - odkręcając śrubę śrut cofa się w wyniku siły powstałej podczas obracania korby, luz zwiękasza się, śruta jest coraz grubsza, aż śrutowanie ustępuje, wylatują całe ziarna. Przy problemach z regulacją należy ustalić czy w/w śrut może przesuwać się ( można go nasmarować), należy również sprawdzić zawleczkę mocującą tarcze do wału ślimakowego, jej nieprawidłowe ustawienie moze blokować przesuw wału z tarczą ( obciera się, dociaska do ścianki czołowej). Regulacja grubości śruty odbywa przez obkręcanie śruby regulacyjnej, a po ustaleniu właściwej dokręcamy nakrętke motylkową na śrubie regulacyjnej zapobiegając jej samoczynnemu odkręcaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kunter Posted August 9, 2010 Author Share Posted August 9, 2010 Zawleczka blokowała bolec który nie zagłębiał się bardziej w obudowę przednią(dzięki Bogdan62). Lekkie puknięcie ręką i bolec wszedł głębiej. Śrutownik nowy i pewnie musi się troszkę "wyrobić". Dzięki za podpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wena Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 No widzisz - proste - kto pyta i czyta nie błądzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kunter Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 Słuszna uwaga :-) Nie przypuszczałbym że taka mała zawleczka może stawiać tak duży opór. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wena Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 No widzisz - proste - kto pyta i czyta nie błądzi. Nie będę się powtarzać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
coder Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Coś mi się rozleciało w Porkercie, i nie zdążyłem zauważyc co, a nie mam już schematu budowy. Powinien byc wał ślimakowy, na jego końcu tarcza cierna ruchoma, zabezpieczona jakąś zawleczką? Teraz u mnie tarcza zlatuje, a w wale jest otwór w którym chyba powinna być zawleczka? Jak ona wygląda i czym mogę ją zastąpić? Potem jest jakiś pierścień dystansowy z 4 nacięciami i ta obudowa ze śrubą regulacyjną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zgoda Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Powinien byc wał ślimakowy, na jego końcu tarcza cierna ruchoma, zabezpieczona jakąś zawleczką? Teraz u mnie tarcza zlatuje, a w wale jest otwór w którym chyba powinna być zawleczka? Jak ona wygląda i czym mogę ją zastąpić?. Wygląda jak końcówka spinki (wsuwki) do włosów. I tym możesz ją zastąpić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacer Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Można takie zawleczki kupić, sa różne rozmiary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darko Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Takie zawleczki dostaniesz tutaj: http://www.milwar.com.pl/?Oferta:Oferta_szczeg%F3%B3owa Sklep w Grodzisku, przy ulicy 3 maja. Jadąc od Milanówka trzeba skręcić w prawo koło domu w śmiesznym, fioletowo-majtkowym kolorze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sojer Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Zawleczka do kupienia w kazdym sklepie motoryzacyjnym. Zabezpiecza sie nimi m.in. nakretki lozysk kol przednich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now