bambo-5 Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Witam. Udało mi się nabyć silnik od wycieraczek pochodzący od seat cordoba. Planuję go użyć jako napęd do mieszadła do kadzi zaciernej. Silnik wygląda tak jak na zdjęciu tutaj. Wychodzi z niego do kostki tylko czerwony i zielony kabel. Zasilanie ma być z przerobionego zasilacza atx i teeraz moje pytanie jako elektrycznego ignoranta jak to wszystko podłączyć żeby działało. W internetach znalazłem tylko informacje przy innych podobnych silniczkach że każdy z kabli odpowiada za jeden bieg a mase powinienem wyprowadzić z obudowy ale mało mi to objaśnia. Czyli któyś z tych kabli do +12 a do obudowy mam dolutować abel i podpiąć go pod GND? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekKocurek Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Kabel do obudowy się przykręca. Trzeba kupić złączkę oczkową i do nie przylutować GND z zasilacza. Te dwa kable to albo dwie prędkości albo jednym silnik jest zasilany na stałe a drugi tylko przez część obrotu osi. Podłączasz do nich plus z zasilacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_l85 Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 A to nie jest po prostu zasilanie + i - Uziemianie obudowy silnika na napięcie bezpieczne jakim jest 12V nie sensu. Co do prędkości to można to zrobić obniżając napięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 A to nie jest po prostu mylisz się, w autach nic nie jest proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasmac Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Kupić trza bateryjkę 12v i sprawdzić... Też myślę że to nie będzie tak prozaicznie + i -. Raczej jak pisał JacekKocurek to różne biegi [silnik może mieć opornik w zespole] lub tryb ciągły i przerywany. Z tego co wyczytałem w internetach [znalazłem schematj ale nie do końca takiego modelu] to czerwony to 12v a zielony to delay [opóźnienie]. Cokolwiek to znaczy. Jaką moc ma taki silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambo-5 Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 na pewno to nie jest + i -, to bankowo. bo zasilacz daje +12 i GND. Co do mocy nie mam pojęcia ale z tego co czytałem na forum to wystarczająca. Podłączę zatem przy najbliższej okazji i zobacze jak to działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_l85 Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Sam jestem ciekaw. Na dniach będę miał kilka podobnych silników i podłącza sie je jak napisałem. Tez maja kabelki zielony i czerwony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Czerwony plus, zielony minus. Mam z vw z wyglądu identyczny. Grzeje się i zrobiłem mu chłodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekKocurek Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 A próbowałeś połączyć zasilanie między kabelek a obudowę?W samochodzie bardzo często biegun ujemny jest z obudowy. 2x mniej kabelków trzeba. Dwa kable mogą być od różnych prędkości (dwie pary szczotek na komutatorze) a silnik podpięty do kabelków będzie się kręcił bo szczotki masy są zmostkowane albo jest tylko jedna, tyle, że efektywność silnika będzie niższa niż przy prawidłowym podpięciu (jedno z uzwojeń ma przeciwny do zamierzonego zwrot pola magnetycznego). Oczywiście to są tylko teoretyczne dywagacje i trzeba to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambo-5 Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Usiadłem dziś do mojego silniczka. Jako, że nie zauwazyłem miejsca na obudowie do którego mógłbym wyprowadzić GND to podpiąłem zgodnie z tym co zostało napisane wyżej czyli czerwony pod +12v a zielony do GND i działa. gdy czerowny podłączam pod 5v zamiast 12 również działa tylko na wolniejszych obrotach co może być przydatne, czy jest to w jakiś sposób szkodliwe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Tak, silniki tego nie lubią. Obroty lepiej regulować regulatorem pwm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 (edytowane) Sprawdź podczas warzenia, to jest silnik prądu stałego na 12V, mniejsze napięcie to mniejsza moc. Jak stanie podczas mieszania to go po prostu spalisz. Silniki prądu zmiennego nie lubią zmian napięcia i tu potrzeba regulatora. Edytowane 8 Lipca 2014 przez GB... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambo-5 Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Oczywiście będe kombinował z tym reduktorem ale zawsze to dodatkowe koszty a i z elektroniki orłem nie jestem, raczej bliżej mi do kompletnej niewiedzy. Rozumiem mniejsze napiecie mniejsza moc ale jaka jest szansa/prawdopodobienstwo spalenia. przepraszam za może idiotyczne pytania ale kompletnie nie mam pojęcia co z czym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 za 2 dobre piwa masz taki regulator: http://allegro.pl/sciemniacz-manualny-do-tasma-led-smd-12v-8a-96w-i4341095073.html podłączenie tego to pryszcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
br.an.tr Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 A on jest dobry ? Bo mi się wydaje że ma mało amperów . Przecież zasilacz od komputera podaje więcej Amorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Przy normalnej pracy, a taką jest mieszanie zacieru, silnik bierze max 5A prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
br.an.tr Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Nawet jak mieszamy 10-12 kg słodu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Nie wiem, przy standardowym stosunku zasyp - woda u mnie ten regulator chodzi bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambo-5 Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 dobra to zamówie bo to nie duzy koszt bo bałem się że bardziej cos takiego, a to już kilka złotych więcej i tu pod input mam podłączać oba kable (+12 i gnd) czy może tylko +12 a gnd bezpośrednio może pozostać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Pod "in" podpinasz +(12v) -(gnd) zasilacza, a pod "out" + - silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Czerwony plus, zielony minus. Mam z vw z wyglądu identyczny. Grzeje się i zrobiłem mu chłodzenie. Mam takie niemiłe wrażenie, że ktoś tu kogoś (nieświadomie) w błąd wprowadza. W dużej części tego typu silników minus (-) jest podłączony do obudowy. Wystarczy zmierzyć rezystancję pomiędzy dowolnym kabelkiem a obudową. Jeśli nie ma przerwy to minus jest właśnie na obudowie. Przewody czerwony i zielony to w przypadku silników z przednich wycieraczek z reguły I i II bieg czyli obroty wolniejsze i szybsze. Oczywiście można podłączyć zasilanie pomiędzy te przewody, ale skutkuje to b. dużymi obrotami i dużym nagrzewaniem się silnika. GB... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Oczywiście można podłączyć zasilanie pomiędzy te przewody, ale skutkuje to b. dużymi obrotami i dużym nagrzewaniem się silnika. Pomiędzy tzn. gdzie? Przydałyby mi się większe obroty do śrutownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Pomiędzy tzn. gdzie? pomiędzy czerwony i zielony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekKocurek Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Przyznam, że nie testowałem ale wydaje mi się, że podłączenie (+) i (-) do kabelków podczas gdy (-) powinien być do obudowy będzie skutkowało raczej zmniejszeniem obrotów. Przecież wówczas przez jedno uzwojenie wirnika prąd płynie w przeciwnym kierunku niż powinien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Przecież wówczas przez jedno uzwojenie wirnika prąd płynie w przeciwnym kierunku niż powinien. a to zależy od tego na który z przewodów podamy "-" a na który "+" Używam takiego silnika z zespołem przełączników, który umożliwia mi zmianę obrotów silnika i włączenia dla gęstych zasypów trybu "turbo" GB... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się