Skocz do zawartości

Silnik od wycieraczek do mieszadła


bambo-5

Rekomendowane odpowiedzi

Naszejdła mnie taka myśl... Wycieraczki zatrzymują się [na biegu przerywanym] tylko w pozycji "zero", nie w połowie, nie na końcu, nie w dowolnym momencie. Nigdzie nie ma takiego sprytnego czujnika co niby wie gdzie jest wycieraczka. Rozłożenie czasowe też odpada, bo czasem wycieraczka jedzie szybciej np: po mokrej szybie. więc..

impuls do zatrzymania musi iść z mechanizmu, a co za tym idzie kazde wycieraczki [mające bieg przerywany] muszą mieć z silnika przewód z sygnałem Delay.

Możliwe [a nawet wysoce prawdopodobne] że taki przewód jest podłączony do uzwojenia i jak podpinamy doń "-" to silnik działa, ale nie prawidłowo i może się grzać lub przepalić. To pasowało by do więkrzości schematów jakie przeglądałem.

Podejżewam że jeżeli podłączymy 12v do czerwonego i gnd do obudowy, a między zielony i gnd voltomierz [czy coś tam], to co np obrót na zielonym wykryjemy impuls.

 

Kurcze... Jestem z siebie dumny. Ta teoria powstała przed chwilą na poczekaniu, a nawet trzyma się stolca... yyy.... kupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe [a nawet wysoce prawdopodobne] że taki przewód jest podłączony do uzwojenia i jak podpinamy doń "-" to silnik działa, ale nie prawidłowo i może się grzać lub przepalić. To pasowało by do więkrzości schematów jakie przeglądałem.

 

Podejżewam że jeżeli podłączymy 12v do czerwonego i gnd do obudowy, a między zielony i gnd voltomierz [czy coś tam], to co np obrót na zielonym wykryjemy impuls.

i co myślisz, że cały ruch wycieraczki odbywa się tylko przy jednym obrocie wirnika silnika? ;)

Kurcze... Jestem z siebie dumny. Ta teoria powstała przed chwilą na poczekaniu, a nawet trzyma się stolca... yyy.... kupy

tak więc chyba trzyma się tylko ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co myślisz, że cały ruch wycieraczki odbywa się tylko przy jednym obrocie wirnika silnika?

 

Napisałem: "np". Czyli podałem jedną z wielu możliwych opcji.

 

Nie jestem elektrykiem ani mechanikiem, ale jeżeli nie mam racji to czemu na schematach prawie zawsze jest delay [opóżnienie, a nie spowolnienie]. Po co niby osobny przewód do wolniejszego biegu skoro może byś regulator? silnik wentylatora nawiewu też nie ma 4 przewodów doprowadzajacych tylko oporniki w układzie przed silnikiem. Układ wycieraczek musi "wiedzieć" kiedy są w położeniu zero, a nie ma innego zródła tej wiedzy niz silnik. Przynajmniej ja nigdy żadnego osobnego czujnika nie widziałem.

 

Więc raczej teoria że zielony to słabszy bieg ledwo się trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem elektrykiem ani mechanikiem,

więc Twoje teorie są tylko teoriami

Układ wycieraczek musi "wiedzieć" kiedy są w położeniu zero, a nie ma innego zródła tej wiedzy niz silnik. Przynajmniej ja nigdy żadnego osobnego czujnika nie widziałem.

poszukaj kompletnego układu napędu wycieraczek to może dojdziesz jak to działa.

Więc raczej teoria że zielony to słabszy bieg ledwo się trzyma.

 

 

 

nie twierdzę, że zawsze, ale w sporej większości tych, które rozebrałem tak jest.

Moja praktyka mówi, że każdy producent samochodów ma to po swojemu rozwiązane i każdy przypadek silnika do wycieraczek jest indywidualnym więc zanim sie go podłączy należy wszystko sprawdzić i zmierzyć.

Ponad tworzenie teorii wolę w tej materii praktykę.

 

BTW, nie pisz bzdur bo to inni czytają i to nieraz bezkrytycznie więc dobrze jeśli na podstawie takich wpisów nie zrobią sobie krzywdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sraty taty... bezsensowny spór... Pisałem że to tylko teoria i do sprawdzenia ampero-volto-ohmo-wato-culombo-mleko-piasko-cosmoso-i-czarno-dziuro-mierzem. :P

 

Istotne jest że zielony to nie Gnd

 

Jeżeli taki silnik pobiera 5A [jak to ktoś napisał] to ma on 60W..[5A * 12V = 60W] to sporo. Nie spodziewałem się że silnik od wycieraczek może być mocniejszy ponad dwukrotnie od silnika malucha i prawie 25razy od silnika przeciętnej kosiarki [3,4 KM = ok 2,5W] Czy to aby prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli taki silnik pobiera 5A [jak to ktoś napisał] to ma on 60W..[5A * 12V = 60W] to sporo. Nie spodziewałem się że silnik od wycieraczek może być mocniejszy ponad dwukrotnie od silnika malucha i prawie 25razy od silnika przeciętnej kosiarki [3,4 KM = ok 2,5W] Czy to aby prawda.

 

wiesz nie wiem co bierzesz, ale to Ci chyba szkodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli taki silnik pobiera 5A [jak to ktoś napisał] to ma on 60W..[5A * 12V = 60W] to sporo. Nie spodziewałem się że silnik od wycieraczek może być mocniejszy ponad dwukrotnie od silnika malucha i prawie 25razy od silnika przeciętnej kosiarki [3,4 KM = ok 2,5W] Czy to aby prawda.

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bambo 5 jeśli masz ohmomierz to należy zmierzyć oporność pomiędzy przewodem zielonym a obudową. Jeśli wynik będzie 0 lub bliski zeru to znaczy że zielony jest biegunem ujemnym. Jeśli wartość jest duża np. w mega lub kiloohmach to znaczy że "-" należy podłączyć do obudowy silnika a przewód czerwony i zielony to są dwa biegi silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wynik będzie 0 lub bliski zeru to znaczy że zielony jest biegunem ujemnym.

a te wnioski to z praktyki czy tylko teoria?

Jeśli wartość jest duża np. w mega lub kiloohmach to znaczy że "-" należy podłączyć do obudowy silnika a przewód czerwony i zielony to są dwa biegi silnika.

bo to, to już jakaś herezja jest.

I niby jak ten prund ma płynąć przy nieskończonej oporności? (pan Ohm się chyba grobie przewrócił ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dobrej radzie Dr2 miałem dwie prędkości :okey: , silniczek się grzał ale mniej, moc odpowiednia do moich zastosowań. Obroty w prawo po podłączeniu do masy obudowy minusa zasilania a plusy do kabelków. Można odwrotnie ale jak już miałem łopatki to nie ma sensu kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odkopię trochę temat, czy ktoś się spotkał z sytuacją że zasilacz podłączony do silnika wycieraczek "startuje" dopiero za którymś razem? Nie wiem jak to dokładnie opisać, w zasilaczu ATX żeby wystartował wystarczy zmostkować zielony do gnd(czarnego) głównej wtyczki.

Mam taką sytuację, silnik dwu biegowy(od bmw e34), masa na korpus. Jak podłączę zasilacz do silniczka(żółty do pierwszego biegu i czarny na obudowę) i próbuję "wystartować" przez zwarcie wspomnianych przewodów, to startuje po którymś tam dopiero zwarciu. Jak już wystartuje to jakoś jedzie. O co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te kabelki, biały i brązowy idą do jakiegoś stycznika wewnątrz silniczka,

Bo silnik trzeba podłączyć bezpośrednio, a nie za pomocą kabelków, które wychodzą z układu przełączającego w przekładni.

Nie patrz na kable z wiązki bo tam mogą być również kabelki odpowiadające za sterowanie.

Trzeba wysupłać kabelki, które idą bezpośrednio do silnika (na szczotki) i dopiero wtedy można coś zacząć "wróżyć" co do czego i po co? ;)

 

To może zwieraj żółty

jeśli masz na myśli żółty z zasilacza to Ci gratuluję pomysłu na szybkie spalenie go. :smilies:

Edytowane przez Dr2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że coś z zasilaczem? Bez obciążenia(podłączenia silnika) zasilacz "startuje" normalnie za każdym razem kiedy zwieram wspomniane kable, wiatraczek w zasilaczu kręci a sprawdzając miernikiem mam 12V tam gdzie powinno być ;) wspomniane akcje z zatrybką za którymś razem dzieją się jak chce podłączyć silnik, czyli jak próbuję wystartować z silnikiem podłączonym to zasilacz też nie startuje(nie kręci wentylator, brak napięcia) dopiero tak jak wspomniałem, któreś tam załączenie zasilacza skutkuje uruchomieniem silnika(jeśli za którymś razem silnik startuje to wnioskuję że sam silnik działa i podłączenie też jest prawidłowe.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.