bambo-5 Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Pogubiłem się kompletnie i nie wiem już co z czym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Dr2, dziękuję za bardzo dobrą radę. Sprawdzę podczas mieszania jak działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasmac Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Naszejdła mnie taka myśl... Wycieraczki zatrzymują się [na biegu przerywanym] tylko w pozycji "zero", nie w połowie, nie na końcu, nie w dowolnym momencie. Nigdzie nie ma takiego sprytnego czujnika co niby wie gdzie jest wycieraczka. Rozłożenie czasowe też odpada, bo czasem wycieraczka jedzie szybciej np: po mokrej szybie. więc.. impuls do zatrzymania musi iść z mechanizmu, a co za tym idzie kazde wycieraczki [mające bieg przerywany] muszą mieć z silnika przewód z sygnałem Delay. Możliwe [a nawet wysoce prawdopodobne] że taki przewód jest podłączony do uzwojenia i jak podpinamy doń "-" to silnik działa, ale nie prawidłowo i może się grzać lub przepalić. To pasowało by do więkrzości schematów jakie przeglądałem. Podejżewam że jeżeli podłączymy 12v do czerwonego i gnd do obudowy, a między zielony i gnd voltomierz [czy coś tam], to co np obrót na zielonym wykryjemy impuls. Kurcze... Jestem z siebie dumny. Ta teoria powstała przed chwilą na poczekaniu, a nawet trzyma się stolca... yyy.... kupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Możliwe [a nawet wysoce prawdopodobne] że taki przewód jest podłączony do uzwojenia i jak podpinamy doń "-" to silnik działa, ale nie prawidłowo i może się grzać lub przepalić. To pasowało by do więkrzości schematów jakie przeglądałem. Podejżewam że jeżeli podłączymy 12v do czerwonego i gnd do obudowy, a między zielony i gnd voltomierz [czy coś tam], to co np obrót na zielonym wykryjemy impuls. i co myślisz, że cały ruch wycieraczki odbywa się tylko przy jednym obrocie wirnika silnika? Kurcze... Jestem z siebie dumny. Ta teoria powstała przed chwilą na poczekaniu, a nawet trzyma się stolca... yyy.... kupy tak więc chyba trzyma się tylko ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasmac Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 i co myślisz, że cały ruch wycieraczki odbywa się tylko przy jednym obrocie wirnika silnika? Napisałem: "np". Czyli podałem jedną z wielu możliwych opcji. Nie jestem elektrykiem ani mechanikiem, ale jeżeli nie mam racji to czemu na schematach prawie zawsze jest delay [opóżnienie, a nie spowolnienie]. Po co niby osobny przewód do wolniejszego biegu skoro może byś regulator? silnik wentylatora nawiewu też nie ma 4 przewodów doprowadzajacych tylko oporniki w układzie przed silnikiem. Układ wycieraczek musi "wiedzieć" kiedy są w położeniu zero, a nie ma innego zródła tej wiedzy niz silnik. Przynajmniej ja nigdy żadnego osobnego czujnika nie widziałem. Więc raczej teoria że zielony to słabszy bieg ledwo się trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Nie jestem elektrykiem ani mechanikiem, więc Twoje teorie są tylko teoriami Układ wycieraczek musi "wiedzieć" kiedy są w położeniu zero, a nie ma innego zródła tej wiedzy niz silnik. Przynajmniej ja nigdy żadnego osobnego czujnika nie widziałem. poszukaj kompletnego układu napędu wycieraczek to może dojdziesz jak to działa. Więc raczej teoria że zielony to słabszy bieg ledwo się trzyma. nie twierdzę, że zawsze, ale w sporej większości tych, które rozebrałem tak jest. Moja praktyka mówi, że każdy producent samochodów ma to po swojemu rozwiązane i każdy przypadek silnika do wycieraczek jest indywidualnym więc zanim sie go podłączy należy wszystko sprawdzić i zmierzyć. Ponad tworzenie teorii wolę w tej materii praktykę. BTW, nie pisz bzdur bo to inni czytają i to nieraz bezkrytycznie więc dobrze jeśli na podstawie takich wpisów nie zrobią sobie krzywdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasmac Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Sraty taty... bezsensowny spór... Pisałem że to tylko teoria i do sprawdzenia ampero-volto-ohmo-wato-culombo-mleko-piasko-cosmoso-i-czarno-dziuro-mierzem. Istotne jest że zielony to nie Gnd Jeżeli taki silnik pobiera 5A [jak to ktoś napisał] to ma on 60W..[5A * 12V = 60W] to sporo. Nie spodziewałem się że silnik od wycieraczek może być mocniejszy ponad dwukrotnie od silnika malucha i prawie 25razy od silnika przeciętnej kosiarki [3,4 KM = ok 2,5W] Czy to aby prawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz_CH Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Coś ty jarał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Jeżeli taki silnik pobiera 5A [jak to ktoś napisał] to ma on 60W..[5A * 12V = 60W] to sporo. Nie spodziewałem się że silnik od wycieraczek może być mocniejszy ponad dwukrotnie od silnika malucha i prawie 25razy od silnika przeciętnej kosiarki [3,4 KM = ok 2,5W] Czy to aby prawda. wiesz nie wiem co bierzesz, ale to Ci chyba szkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Jeżeli taki silnik pobiera 5A [jak to ktoś napisał] to ma on 60W..[5A * 12V = 60W] to sporo. Nie spodziewałem się że silnik od wycieraczek może być mocniejszy ponad dwukrotnie od silnika malucha i prawie 25razy od silnika przeciętnej kosiarki [3,4 KM = ok 2,5W] Czy to aby prawda. nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasmac Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Dobra, coś mi się grubo powaliło.... 1KM to ok 0,73 kW. Zapomniałem o tym kilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panta_rei Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Żeby się dowiedzieć wystarczy zdjąć obudowę przekładni ślimakowej ;-) To jest rozwiązanie bardziej mechaniczne niż elektryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alik15 Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Kolego bambo 5 jeśli masz ohmomierz to należy zmierzyć oporność pomiędzy przewodem zielonym a obudową. Jeśli wynik będzie 0 lub bliski zeru to znaczy że zielony jest biegunem ujemnym. Jeśli wartość jest duża np. w mega lub kiloohmach to znaczy że "-" należy podłączyć do obudowy silnika a przewód czerwony i zielony to są dwa biegi silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Jeśli wynik będzie 0 lub bliski zeru to znaczy że zielony jest biegunem ujemnym. a te wnioski to z praktyki czy tylko teoria? Jeśli wartość jest duża np. w mega lub kiloohmach to znaczy że "-" należy podłączyć do obudowy silnika a przewód czerwony i zielony to są dwa biegi silnika. bo to, to już jakaś herezja jest. I niby jak ten prund ma płynąć przy nieskończonej oporności? (pan Ohm się chyba grobie przewrócił ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Po dobrej radzie Dr2 miałem dwie prędkości , silniczek się grzał ale mniej, moc odpowiednia do moich zastosowań. Obroty w prawo po podłączeniu do masy obudowy minusa zasilania a plusy do kabelków. Można odwrotnie ale jak już miałem łopatki to nie ma sensu kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.dawid Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Odkopię trochę temat, czy ktoś się spotkał z sytuacją że zasilacz podłączony do silnika wycieraczek "startuje" dopiero za którymś razem? Nie wiem jak to dokładnie opisać, w zasilaczu ATX żeby wystartował wystarczy zmostkować zielony do gnd(czarnego) głównej wtyczki. Mam taką sytuację, silnik dwu biegowy(od bmw e34), masa na korpus. Jak podłączę zasilacz do silniczka(żółty do pierwszego biegu i czarny na obudowę) i próbuję "wystartować" przez zwarcie wspomnianych przewodów, to startuje po którymś tam dopiero zwarciu. Jak już wystartuje to jakoś jedzie. O co kaman? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 A nie masz możliwości podłączenia bezpośrednio na styki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.dawid Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 "na styki" - tzn? kabel od zasilacza zlutowany bezpośrednio z wiązką, czarny przykręcony przez "oczko" do obudowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 To może zwieraj żółty, a zielony z masą miej zmostkowane na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.dawid Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 to jest z tej aukcji silnik http://allegro.pl/bmw-3-e36-95r-silniczek-wycieraczek-przednich-i4602612213.html Chyba tak robiłem i zdaje się że było podobnie, tyle że wtedy musiałem wyłączać za każdym razem zasilanie na zasilaczu. Zajadę do domu to sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Zapewne przewód biały i brązowy (+) to 2 biegi, a zielony lub czerwony to "-". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.dawid Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 te kabelki, biały i brązowy idą do jakiegoś stycznika wewnątrz silniczka, który jest zwierany jak silnik wykona pełny obrót, zapewne potrzebne do sterownia pozycją wycieraczek, mi jest potrzebne ciągłe kręcenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) te kabelki, biały i brązowy idą do jakiegoś stycznika wewnątrz silniczka, Bo silnik trzeba podłączyć bezpośrednio, a nie za pomocą kabelków, które wychodzą z układu przełączającego w przekładni. Nie patrz na kable z wiązki bo tam mogą być również kabelki odpowiadające za sterowanie. Trzeba wysupłać kabelki, które idą bezpośrednio do silnika (na szczotki) i dopiero wtedy można coś zacząć "wróżyć" co do czego i po co? To może zwieraj żółty jeśli masz na myśli żółty z zasilacza to Ci gratuluję pomysłu na szybkie spalenie go. Edytowane 29 Stycznia 2015 przez Dr2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.dawid Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Chyba że coś z zasilaczem? Bez obciążenia(podłączenia silnika) zasilacz "startuje" normalnie za każdym razem kiedy zwieram wspomniane kable, wiatraczek w zasilaczu kręci a sprawdzając miernikiem mam 12V tam gdzie powinno być wspomniane akcje z zatrybką za którymś razem dzieją się jak chce podłączyć silnik, czyli jak próbuję wystartować z silnikiem podłączonym to zasilacz też nie startuje(nie kręci wentylator, brak napięcia) dopiero tak jak wspomniałem, któreś tam załączenie zasilacza skutkuje uruchomieniem silnika(jeśli za którymś razem silnik startuje to wnioskuję że sam silnik działa i podłączenie też jest prawidłowe.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 jeśli masz na myśli żółty z zasilacza to Ci gratuluję pomysłu na szybkie spalenie go. Nie wiem o co Ci chodzi, mi natomiast chodzi o włącznik na linii 12V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się