Łukasz Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Nie wiem o co Ci chodzi, mi natomiast chodzi o włącznik na linii 12V. A to na "linii" 5V jest inny włącznik ? P.S. Ja u siebie wywaliłem wszystkie przewody i zostawiłem żółty i czarny. Na płytce na stałe połączyłem punkty żeby zasilacz ATX włączał się od razu po włączeniu przełącznikiem. Działa i bez problemu mogę go obciążyć dużym prądem. Edytowane 29 Stycznia 2015 przez lukaszr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Nie wiem o co Ci chodzi, mi natomiast chodzi o włącznik na linii 12V. Mnie chodzi o to żeby pisać jasno i zrozumiale, tak żeby czytający na pewno dobrze zrozumiał poradę i nie musiał się zastanawiać "co autor miał na myśli".. (teraz napisałeś jasno i zrozumiale, thx) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malinowy Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 A pierwsze pytanie powinno paść: "Czy Twój zasilacz posiada zabezpieczenie przed niewłaściwym podłączeniem ?" Jeśli odpowiedź brzmi: TAK (nie wiesz - sprawdź w nocie katalogowej) to koniecznie musisz zrobić sztuczne obciążenie linii 5V żaróweczką lub rezystorami (około 10W) inaczej zasilacz nie będzie startować pod obciążeniem linii 12V bez obciążenia linii 5V. Ot taka technologia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.dawid Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Ot, wyp... rezystorki bo nie dawało to żadnej różnicy. W pierwszej wersji zasilacz był obciążony na 5v zgodnie z tutkiem "jak zrobić zasilacz warsztatowy z zasilacza ATX" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malinowy Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 No to dupa. A jak włączysz zasilacz bez obciążenia i piszesz, że startuje normalnie to spróbuj najpierw uruchomić zasilacz i potem włączyć silnik. Może prąd rozruchu silnika jest tak duży, że zasilacz nie daje rady sam wystartować pod takim obciążeniem. Jeśli zasilacz będzie się wyłączać po podłączeniu silnika to znaczy, że zasilacz nie daje na linii 12V tyle prądu ile potrzebuje Twój silnik i włącza się zabezpieczenie przed przeciążeniem. Zasilacze posiadają takie zabezpieczenia tylko na niektórych kablach linii 12V. Rozbierz zasilacz i zobaczy czy wszystkie żółte kabelki są podłączone w jednym miejscu czy w kilku (na płytce ścieżki nie będą się łączyć a będą biec w inne miejsca, zwykle oddalone od siebie aby nie interferować na siebie) Może wystarczy wpiąć silnik do innego żółtego kabelka. Niby prosty zasilacz ATX a czasem to jest naprawdę skomplikowana konstrukcja - zwłaszcza te droższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.dawid Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Wziąłem wczoraj inny zasilacz, mniejszej mocy. Wystartował od ręki, tyle że silniczek pracował na pusto, jutro mam warzenie więc okaże się czy to przypadkiem nie g...any zasilacz. Dzięki za wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michwo1 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Koledzy mam mały mętlik w głowie związku z silniczkiem, otóż od jakiego auta możecie polecić? Edytowane 4 Lutego 2015 przez michwo1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 BMW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz_CH Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Koledzy mam mały mętlik w głowie związku z silniczkiem, otóż od jakiego auta możecie polecić? BMW http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_V8 Taki będzie OK? Lukaszr i Jejski mają jakiś konkretny model, gniotsa niełamiotsa. Bardzo silny i wytrzymały silnik wycieraczek. Edytowane 4 Lutego 2015 przez Mariusz_CH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Mamy silnik od BMW E36 przód - skubaniec tak silny, że kiedyś mało sobie nadgarstka nie wyłamałem. http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=BMW+E36+silnik+prz%C3%B3d&search_scope=category-50778&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-4-mt-0113 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michwo1 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Zatem koledzy mam problem z silniczkiem do BMW E36 bo jest kilka typów, podaje linki, napiszcie mi, który wybrać: 1. http://allegro.pl/bmw-e36-silnik-wycieraczek-bosch-i5025085972.html 2. http://allegro.pl/bmw-e36-silniczek-silnik-wycieraczek-przod-i5014222455.html 3. http://allegro.pl/bmw-3-e36-silnik-silniczek-wycieraczek-przod-3d-i5036711855.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Myślę, że każdy z nich będzie ok, ale jakbym miał wybierać to nie wiem czy nie ten: http://allegro.pl/bmw-e36-silnik-wycieraczek-bosch-i5025085972.html Może Andrzej jeszcze rzuci okiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Michwo1, idź do autoszrotu. Silniczków znajdziesz mnóstwo, wybierzesz sobie. Ja mam vw, wziąłem z elementami mocującymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michwo1 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Kupiłem silniczek od BMW, przerobiłem go wg. tego przykładu http://www.piwo.org/topic/15519-kadz-zacierno-filtracyjna-warzelna-tez-z-kega/ wszystko działa jak należy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sprawek Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Ja wszedłem w posiadanie starej wkrętarki bez baterii. Trochę się obawiałem ile takie cudo potrzebuje prądu. Jako, że "szewc bez butów chodzi" i jako elektronik nie posiadam porządnego prostownika do akumulatora samochodowego musiałem lecieć do sąsiada. Trochę bałem się podłączyć pod zasilacz komputerowy. Po podłączeniu okazuje się, że w pełnej regulacji obrotów (na układzie tyrystorowym) taki silnik zużywa max 1,5-2,5A (ok 3A przy starcie). Silnik taki zajmuje mniej miejsca i mam możliwość szybkiej wymiany mieszadła POLECAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekKocurek Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Rozumiem, że mierzyłeś prąd pod obciążeniem. Pytanie: czy wytrzyma 1,5-2h mieszania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sprawek Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Rozumiem, że mierzyłeś prąd pod obciążeniem. Pytanie: czy wytrzyma 1,5-2h mieszania? Z racji rozkręcenia mierzyłem bez obciążenia. Brakło mi rąk, żeby jeszcze trzymać za przekładnie. Zasilacz komputerowy ma chyba około 16A. Wydaje mnie się, że powinien wytrzymać. Inna sprawa to faktycznie ciekawe jak z wytrzymałością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Zasilacz komputerowy ma chyba około 16A. Wydaje mnie się, że powinien wytrzymać. Inna sprawa to faktycznie ciekawe jak z wytrzymałością. Zasilacz da radę. Mieszadło, aż tak nie obciąża napędu, silnik jednak może robić problemy bo nie jest skonstruowany do pracy ciągłej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekKocurek Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Dodam tylko, że silnik z wycieraczek (malucha) grzeje się tak, że trudno go dotknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Mój od Fiata Palio po 1,5h mieszania (ostatnio miałem długie zacieranie) jest po prostu ciepły i można go spokojnie potrzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilis Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Do zasilacza możesz podpiąć zwykły wiatraczek na 12V i nim dmuchać na silnik. Będzie zimny. Nie musi być wihury. Tzn. kloegi Wihury też nie musi tam być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Do zasilacza możesz podpiąć zwykły wiatraczek na 12V i nim dmuchać na silnik. Będzie zimny. Nie musi być wihury. Stosowałem, raczej kiepskie rozwiązanie. Lepiej mieć prawidłowo podłączony silniczek (np dwie prędkości) i normalny od wycieraczek z przekładnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilis Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) Lepszy niż nic. Ma chłodniej, bez tego parzy. Śrutownik też mam na silniku od BWM, bez wiatraka jest bardzo gorący po 6kg. Edytowane 19 Lutego 2015 przez kilis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 bez wiatraka jest bardzo gorący po 6kg. 6 kg to nie aż tak dużo. Nie wiem czym śrutujesz i jak, ale może masz go podłączony coś nie tak? (bo da się źle podłączyć) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilis Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Nie wiem czym śrutujesz i jak, ale może masz go podłączony coś nie tak? (bo da się źle podłączyć) Całkiem możliwe, ale testowałem różne kombinacje. Mam śrutownik 3 walcowy, szczelina 0,7mm. Ciężka to robota. Napięcie mam pod czerwony i zielony kabel. Wtedy ma ok 130 obr/min Masy na obudowie nie ma. BMW E34. Tutaj jest parę zdjęć: http://allegro.pl/bmw-5-e34-silniczek-wycieraczek-przod-i5086133231.html Może coś doradzisz Silnik na mieszadle od malucha, tam nie ma co ustawiać, po prostu parzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się