Stefek Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) Jestem początkującym i proszę o wyrozumiałość. Zrobiłem moje piąte piwo tym razem na drożdżach dolnej fermentacji fermentis saflager s-23. Blg początkowe wynosiło 16 Blg, w zeszłym tygodniu sprawdzałem i wynosiło 10 Blg a teraz 8 Blg. Przez rurkę cały czas wydostaje się CO2 a fermentacja trwa już trzeci tydzień w temperaturze 7 stopni Celsiusza. Moje pytanie brzmi czy przypadkiem nie trwa to za długo i czy mam coś zrobić żebym nie został z niedofermentowanym piwem. Pierwszy raz zacierałem dekokcyjnie z długą przerwą w 64 stopni Celsiusza więc powinno spaść przynajmniej do 5 Blg. Edytowane 15 Lutego 2015 przez Stefek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepek84 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Czekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilus Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 nie w 3 dni nie w 7 C, cierpliwosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedrix Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Mój pierwszy dolniak na drożdżach Saflager S-23 z 12 Blg do 5 schodził ponad miesiąc Edytowane 16 Lutego 2015 przez pedrix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefek Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawon Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 podnieść temperaturę do 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...