Jump to content

Ile to może trwać?

Stefek

Recommended Posts

Jestem początkującym i proszę o wyrozumiałość. ;)

Zrobiłem moje piąte piwo tym razem na drożdżach dolnej fermentacji fermentis saflager s-23. Blg początkowe wynosiło 16 Blg, w zeszłym tygodniu sprawdzałem i wynosiło 10 Blg a teraz 8 Blg. Przez rurkę cały czas wydostaje się CO2 a fermentacja trwa już trzeci tydzień w temperaturze 7 stopni Celsiusza. Moje pytanie brzmi czy przypadkiem nie trwa to za długo i czy mam coś zrobić żebym nie został z niedofermentowanym piwem.

Pierwszy raz zacierałem dekokcyjnie z długą przerwą w 64 stopni Celsiusza więc powinno spaść przynajmniej do 5 Blg.

Edited by Stefek

W moich warunkach to nie możliwe, albo 7 albo 20 stopni Celsiusza. Już na początku podniosłem wiadro jak najwyżej się da żeby było odrobinę cieplej.

dobrze jest, musisz czekać. Również w tej chwili fermentuję rauchbocka 17 blg na S-23. Gęstwa zadana 1 luty, szacuję, że będzie po fermentacji koniec lutego. Tylko u mnie temp. 10 st. C.

ile tych drożdży i na ile litrów tych 16blg?

co do długości trwania - na weekend przeniosłem z piwnicy, po 4 i 5 tygodniach od uwarzenia gdzie było w tym czasie 2-5 stopni, do cieplejszego (10 stopni) dwa dolninaki i jeszcze trochę postoją. fakt - objętość to po 50-parę litrów każdy, ale poszły z dobrej gęstwy

Bardzo mało drożdży - fermentacja może się ślimaczyć. Na takie piwo to i 2 saszetki mogły być mało.

Nie spuszczaj próbek przez kranik - prosisz się o infekcję.

W ogóle zbyt często dłubiesz i robisz pomiary - z takim Blg to zostaw to na 4 tygodnie i wtedy dopiero wykonaj pierwszy pomiar (np. wrzucając zdezynfekowany spirytusem spławik do wiadra).

Cierpliwości! :)

Nie spuszczaj próbek przez kranik - prosisz się o infekcję.

możesz napisać coś bliżej ?