Skocz do zawartości

Trójwarstwowa gestwa


redlum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie mam zbytniego doświadczenia z gęstwa. Zawsze wyglądała tak że na dole osiadały drożdże zaś na górze było trochę brzeczki. Tym razem nad brzeczką zrobiła się jakby taka kolejna warstwa. Wygląda to tak:

post-14627-1453913296,7608_thumb.jpg

 

Czy przy zadawaniu gęstwy wymieszać cała zawartość słoika? Czy może ta góra to czyste drożdże i tylko je zaaplikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dokładnie: http://www.wiki.piwo.org/Zbieranie_i_ponowne_u%C5%BCycie_g%C4%99stwy_dro%C5%BCd%C5%BCowej

Tutaj masz podobną gęstwę: http://www.piwo.org/topic/6337-zbieranie-gestwy/?p=228866

 

W zależności od tego teraz jakie piwo warzysz tyle gęstwy potrzebujesz: http://www.mrmalty.com/calc/calc.html Obliczasz tym kalkulatorem ile dokładnie i zadajesz odpowiednio. Dobrze sobie zrobić podziałki na słoiku do tego, lub kupić specjalne opakowania. Dobre są też pojemniki na mocz z apteki z podziałkami. Jednak na początek jeżeli nie chcesz zbytnich kombinacji wymieszaj wszystko i zadaj, ale będziesz miał spory naddatek drożdży, dlatego lepiej wyparzoną łyżką przełożyć do fermentora jasną warstwę po schłodzeniu brzeczki do temperatury fermentacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiki czytałem parę razy.

 

Przed zadaniem zlewamy ze słoika możliwie dużo płynu znad drożdży. Jeżeli drożdże nie były przemywane, należy łyżką zebrać możliwie dużo czystych, jasnych drożdży z wierzchu, zostawiając ciemny osad na dnie

Nie ma tam ani zdania o czymś takim jak u mnie. Znam także kalkulator gęstwy.
Nie wiedziałem tylko co to jest ta górna warstwa. Teraz to już wiem że to drożdże które jeszcze pracowały. Wynika z tego że za wcześnie przelałem na cichą. Druga opcja to taka że przenosiłem fermentor do domu na stół i za bardzo go wzruszyłem (wcześniej przelewalem zawsze w garażu).