huhur Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) Hej, piszę jako że jestem totalnym amatorem, niedawno zakupiłem starter z brewkitem i zacząłem warzyć pierwsze piwko. Brewkit Finladnia Lager Premium, na mieszance glukozy, drożdże suche po rehydratacji (dodałem inne, zakupione Safale K-97, z przeznaczeniem szczegółnym do Witbiera- nie wiem czy to nie był błąd). Piwko uwarzyłem, odstawiłem, drożdże dodałem do brzeczki w temp. 22* i czekałem aż zaczną działać (czwratek 22:00) . Zaczęły już po ok. 8h (piątek 6:00). Tak działały przez około jeden dzień. Po czym ustały (sobota ok. 9:00). Piwko leży w cieniu w temp. pokojowej 23* - podczas bulgotania urosło do 24*. Popełniłem błąd amatora i nie zmierzyłem początkowego Blg, zmierzone dzisiaj wskazuje 1,10. Żadne to odniesienie ale chociaż jest jakaś wartość. Natomiast piwko spróbowałem (to co odlałem do pomiaru) i jest mocno drożdżowe (posmak i zapach), mętne (to chyba od K-97). Pytanie: Czy mam rozumieć że burzliwa się już skończyła? Czy mam trzymać to przez ok. 7 dni przynajmniej czy rozlać to od razu do butelek? Czy przy dłuższym trzymaniu piwko zrobi się klarowniejsze? Do refermentacji chcę dodać ok. 4g cukru do butelki. Sorry za serię pytań, wiem że na forum ludzie pisali że mieli podobnie, podobnie, ale nie tak samo. Edytowane 20 Listopada 2016 przez huhur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawon Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 zostaw to niech stoi, ja piszesz że czuć drożdże i mętne to niech się klaruje, a później będziesz miał osadu 5mm w butelkach drożdże dałeś do brzeczki jak miała 22C podniosło się pewnie gdzieś do 25 to nie ma co się dziwić, a producent zaleca 15-20C czym sprawdzałeś blg że wyszło 1,1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...