Jump to content

Majówkowy plan

Recommended Posts

Witajcie,

Z racji warzenia w innym miejscu niż mieszkam na co dzień, to chciałbym weekend majowy wykorzystać maksymalnie. Postanowiłem 1 dnia wolnego nastawić jakiegoś light lager/pils max 7 blg i zlać go po tygodniu do plastików. Raczej bez dodatku cukru na refermentację, żeby dofermentowało pozostałe resztki, ewentualnie odrobinę dodać. Na pozostałej gęstwie planuję nastawić koźlaka. 

Proszę o ocenę pomysłu.

Pozdrawiam

25 minut temu, pumba22216 napisał:

Proszę o ocenę pomysłu.

Nie mam doświadczenia w warzeniu tak lekkich lagerów, ale plan wydaje mi się mało sensowny/ zbyt optymistyczny/ nierealny. kuriozalny.

Nawet jeśli mowa o ale, może być trudno - no chyba, że użyjesz szybkich drożdży jak chwalone na forum i czacie omega hothead (jeden z kolegów wspominał o 3 dniach pełnej i skutecznej fermentacji - @Maciejeq?).

Jakie masz drożdże i jakie warunki temperaturowe?

6 minut temu, elninio napisał:

Po tygodniu już raczej nic nie zostanie do dojadania z 7 blg

A jakie masz doświadczenie z lagerami? Jak startowały Ci np. czeskie desitki?

Edited by zasada

10 godzin temu, pumba22216 napisał:

Co do lagera to nie nastawiam się na efekt wow. Bardziej myślę o nim jako przygotówce gęstwy do koźlaka. A i on myślę że zamiast wody na lato ujdzie. 

Jeszcze raz: jakie masz drożdże, jakie masz temperatury w fermentowni?

12 godzin temu, zasada napisał:

Nawet jeśli mowa o ale, może być trudno - no chyba, że użyjesz szybkich drożdży jak chwalone na forum i czacie omega hothead (jeden z kolegów wspominał o 3 dniach pełnej i skutecznej fermentacji - @Maciejeq?).

image.png.14066b47e1c046a27016cce56d58a7e9.png

HH są szybkie, tak wyglądało wiadro po 16h od zadania drożdży do brzeczki, jednakże ja nie odważyłbym się pić piwa po 3 dniach fermentacji, nawet nimi :)

22 minuty temu, Maciejeq napisał:

image.png.14066b47e1c046a27016cce56d58a7e9.png