Jump to content

Fermentacja Brew-kitu

Recommended Posts

Witam. 

Jestem dopiero początkującym Piwowarem i zgłębiam powoli tą sztukę. 

Jaki czas trwa fermentacja brzeczki z brewkitu, drożdże S-04 ?

Co mam zrobić kiedy Fermentacja Burzliwa się zakończy, czy jest sens przelania brzeczki do nowego fermentatora na cichą fermentacje czy lepiej zostawić w starym żeby piwko się sklarowało jeśli tak to na jaki czas jak to ma wyglądać ?

Pytam bo chciałbym uniknąć granatów.

Dzięki za odpowiedź.

S-04 są dość szybkie, czasami po 4 dniach jest po robocie, ale niech Cię to nie zwiedzie. Po prostu, ustąpią oznaki fermentacji, blg zatrzyma się na konkretnym poziomie i przez kilka dni się nie zmieni, to znak, że drożdże skończyły. Oczywiście pod warunkiem, że fermentacja będzie przebiegać w prawidłowych warunkach. Jeśli nie zamierzasz chmielić na zimno + odzyskiwać drożdży, to jak najbardziej można pominąć przelewanie i po upewnieniu się, że burzliwej koniec, zrobić cold crash. Przynajmniej na 2-3 dni schłodzić do możliwie niskiej temperatury. Nie musi być koniecznie 0. Ja robiłem taki pseudo cold crash w ejlach przy ok. 8°C i też się klarowało, choć trochę dłużej. Ale najważniejsze, aby fermentacja była zakończona. Dla pewności po 3 dniach stałego blg daj mu jeszcze z tydzień i dopiero cold crash. Oczywiście cały czas zakładam, że to jakiś prosty brewkit w okolicach 12 blg.

Godzinę temu, DanielR7 napisał:

Witam. 

Jestem dopiero początkującym Piwowarem i zgłębiam powoli tą sztukę. 

Jaki czas trwa fermentacja brzeczki z brewkitu, drożdże S-04 ?

Co mam zrobić kiedy Fermentacja Burzliwa się zakończy, czy jest sens przelania brzeczki do nowego fermentatora na cichą fermentacje czy lepiej zostawić w starym żeby piwko się sklarowało jeśli tak to na jaki czas jak to ma wyglądać ?

Pytam bo chciałbym uniknąć granatów.

Dzięki za odpowiedź.