Jump to content

Triple IPA - intensywny smak

Recommended Posts

Hej wszystkim :)

W najbliższym czasie planuję swoją pierwszą warkę, w której chciałbym stworzyć mocno intensywną, słodkawą w smaku IPE.

Tak z smakowania dotychczasowych chciałbym stworzyć coś z gatunku Triple a może nawet Quad IPA. Tylko nie mam pojęcia jak się za to zabrać.

Macie może jakieś przepisy / wskazówki?

Chcę stworzyć piwo na bazie Citry, Mosaica i Amarillo.

Nie rozumię też do końca czy chmiel, który dodam do aromatu/smaku pod koniec mam po tych kilku minutach wyrzucić czy mogę je potem przełożyć i dalej trzymać w czasie fermentacji?

Polecam zacieranie rozpoczać od zestawów surowców z instrukcją. W sklepach piwowarskich masz pełen wachlarz gatunków.
Jak juz opanujesz podstawy procesu, zaczniesz się bawić w eksperymenty.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Cześć. 

Ja również jestem początkującym piwowarem. Dziesiątą warke będę warzył jutro. Dlatego napiszę jak ja zacząłem swoją przygodę z piwowarstwem. Może trochę Tobie to pomoże.

Jeśli chodzi o pierwsze warzenie polecam uzbroić się w odpowiednią dawkę teorii oraz zakupić gotowy zestaw w sklepie branżowym. A do tego najlepiej aby było to coś prostego, gdzie zacieranie odbywa się jednotemperaturowo, nie ma chmielenia na zimno, a wykorzystane drożdże będą mało wymagające. 

Ja osobiście wybrałem angielską ipe i szybko pożałowałem takiego wyboru. Piwo skopałem praktycznie na każdej fazie produkcji pomimo szczegółowej instrukcji warzenia. Przez co efekt końcowy był kiepski, ale nie zniechęciło mnie to, a wręcz przeciwnie. 

Polecam tobie na pierwszy strzał zestaw Pale Ale z niskim ekstraktem początkowym 10-12 (taki zestaw jest dostępny praktycznie w każdym sklepie internetowym). 

Następnie kiedy poznasz swój sprzęt i opanujesz podstawy możesz próbować czegoś trudniejszego i bardziej wymagającego. 

Pozdro i powodzenia. :)