rybak16 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 Cześć, chciałbym byście pomogli mi zdiagnozować pewien problem. Niedawno robiłem west coasta. Dużo chmieliłem na cichej. Po 3 dniach chmielenia zlewałem. Filtruje w tej sposób: Biorę hops spidera 300 mikronów: Taką siatkę filtracyjną: https://browamator.pl/siatka-do-filtracji-chmielenia-brew-bag-poj-35-l,3,5,4585 I hopspider wkładam w tą siatkę. Oczywiście tak owijam bym wszystko się w miarę trzymało i wstawiam do wiadra z piwem. Później ze środka tego hop spidera zlewam sobie piwo bez chmielin. Przy ostatnim piwie w trakcie zlewania do butelek zauważyłem, że mimo wszystko mam w piwie taką jakby mgiełkę. I zastanawiam się czy to jeszcze chmieliny, czy może drożdże, które się przedostały czy jakieś białka. Jestem dość początkujący i wolałbym nie zgadywać. Mi to trochę wygląda na pozostałości drożdży. Wygląda to tak (zlałem resztkę po zlaniu do butelek piwa): Czy macie jakiś patent by się tego pozbyć? Zejście z temperaturą bardzo nisko by się wyklarowało wszystko może być u mnie problematyczne. Myślicie, że jakiś środek do klarowania dodany pod koniec cichej się sprawdzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyżak Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 ColdCrash + żelatyna i masz klar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łachim Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 @Krzyżakma rację, przy czym przy chmielowych piwach nie dawałbym żelatyny, bo ponoć negatywnie wpływa na aromat. Drożdży nie odfiltrujesz przez hop spidera, części osadów a nawet chmielu też nie. Cold crash i czas załatwią sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 Zimno+ czas= klar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyżak Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 (edytowane) 25 minut temu, Łachim napisał: ... przy czym przy chmielowych piwach nie dawałbym żelatyny, bo ponoć negatywnie wpływa na aromat ... W ślepym teście badani nie są wstanie odgadnąć, które chmielone piwo było traktowane żelatyną, a które nie. Brulosophy.com: Impact Adding Gelatin At Yeast Pitch Has On An American Pale Ale Edytowane 15 Stycznia 2022 przez Krzyżak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anteks Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 8 minut temu, Krzyżak napisał: W ślepym teście badani nie są wstanie odgadnąć, które chmielone piwo było traktowane żelatyną, a które nie. Brulosophy.com: Impact Adding Gelatin At Yeast Pitch Has On An American Pale Ale Polscy sędziowie nie takie rzeczy wyczuwają Robert87 i smola 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łachim Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 20 minut temu, Krzyżak napisał: W ślepym teście badani nie są wstanie odgadnąć, które chmielone piwo było traktowane żelatyną, a które nie. Brulosophy.com: Impact Adding Gelatin At Yeast Pitch Has On An American Pale Ale Ten test dotyczy różnic między różnymi momentami dodania żelatyny. Jest inny dotyczący samej żelatyny z niejednoznacznym wynikiem, jeśli dobrze pamiętam, dlatego pisałem "ponoć". Nie próbowałem, żelatyny używam tylko czasem, w IPA cold crash wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi