rybak16 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 Cześć, chciałbym byście pomogli mi zdiagnozować pewien problem. Niedawno robiłem west coasta. Dużo chmieliłem na cichej. Po 3 dniach chmielenia zlewałem. Filtruje w tej sposób: Biorę hops spidera 300 mikronów: Taką siatkę filtracyjną: https://browamator.pl/siatka-do-filtracji-chmielenia-brew-bag-poj-35-l,3,5,4585 I hopspider wkładam w tą siatkę. Oczywiście tak owijam bym wszystko się w miarę trzymało i wstawiam do wiadra z piwem. Później ze środka tego hop spidera zlewam sobie piwo bez chmielin. Przy ostatnim piwie w trakcie zlewania do butelek zauważyłem, że mimo wszystko mam w piwie taką jakby mgiełkę. I zastanawiam się czy to jeszcze chmieliny, czy może drożdże, które się przedostały czy jakieś białka. Jestem dość początkujący i wolałbym nie zgadywać. Mi to trochę wygląda na pozostałości drożdży. Wygląda to tak (zlałem resztkę po zlaniu do butelek piwa): Czy macie jakiś patent by się tego pozbyć? Zejście z temperaturą bardzo nisko by się wyklarowało wszystko może być u mnie problematyczne. Myślicie, że jakiś środek do klarowania dodany pod koniec cichej się sprawdzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyżak Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 ColdCrash + żelatyna i masz klar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łachim Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 @Krzyżakma rację, przy czym przy chmielowych piwach nie dawałbym żelatyny, bo ponoć negatywnie wpływa na aromat. Drożdży nie odfiltrujesz przez hop spidera, części osadów a nawet chmielu też nie. Cold crash i czas załatwią sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...