marcin_l85 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Nie, wtedy nie wywali. wtedy będzie śmierć jacer trolujesz czy jak? Gdybać i wróżyć można na setki sposobów. Natomiast, jeśli mamy sprawdzone sposoby ochrony przeciwporażeniowej to po co kombinować. W przypadku który podał bnp poczujemy lekkie mrowienie a nawet tego nie. RCD ma czas zadziałania w dziesiątych częściach sekundy. Poza tym jeśli wydajemy na nasze sprzęty setki zlotych to wydać 70zł na RCD. Nawet jeśli mamy starą instalację ( czyt. TN-C dwuprzewodową ) możemy przejść na trójprzewodową i dać RCD. Np. wydzielając sobie obwód na zasilanie naszych sprzętów. Tak nawiasem mówiąc zestawy RIMS, HERMS zbudowane z KEG-ów i połączone ze sobą miedzianymi rurkami lub z kwasówki należałoby uziemić. Ale to temat rzeka godny osobnego wątku. ściana 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacer Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Chyba za dużo teorii przyjąłeś albo jesteś świeżo po szkole. bnp wyraźnie napisał, że nie ma w domu różnicówki, więc po co te teorie książkowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_l85 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 praktyk z teoria jest napewno lepszy od szamana. Jeśli nie ma to zerowanie albo można zmodernizować obwód dodając rcd. Gdzie tu błąd albo teoretyczne wymadrzanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregori1977 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Jak dobrze pamiętam to kolega bnp ma starą instalację w bloku więc mu kabel ochronny wiele nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_l85 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 W przypadku starych instalacji dwuprzewodowych należy w gniazdkach z bolcem zrobić zerowanie. Co do pompy moje zdanie jest stałe. Należy uziemić. W przypadku przebicia mamy zwarcie metaliczne i zadziałanie wyłącznika nadprądowego lub bezpiecznika topikowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bnp Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 dorobiłem do pompy króćce 1/2 cala i przetestowałem powiem tak, jest rewelacyjna do przetłaczania brzeczki, filtracji itp cena warta jakości choć liczyłem na coś mocniejszego w przypadku filtracji ale w podobnej cenie nic lepszego nie znajdę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość franc Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 A jaką ma wydajność ta pompa? Bo regulacji w niej nie ma, więc jak będziesz regulował przepływ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bnp Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 takie pompy reguluję zaworem kulowym na zasysaniu a jaka wydajność ? hehe tego nikt Ci nie powie bo nikomu nie chce się tego sprawdzić zapytasz jeszcze możne o podnoszenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hexx Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 W jaki sposób montujesz króćce do takiej pompy? Ja do swojej póki co wgrzałem zgrzewarką do rur ,ale próby szczelności jeszcze nie robiłem. Obawiam się trochę, że moja pompa podczas gotowania może się rozszczelniać(średnice wyprowadzeń były różne od średnic króćców, więc musiałem dociskać je ręcznie po rozgrzaniu), dla tego jestem ciekaw Twojego patentu na montaż króćców z gwintem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hexx Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 dzięki, dziś montuję króćce 1/2 cala i jutro jak się uda testy Swoją drogą dlaczego tylko 1/2"? Tak na oko wyprowadzenia są bardziej pod 3/4" lub nawet 1". Obawiam się, że zmniejszając przekroje możesz mocno ograniczyć wydajność tej pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lopez Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Uziemienie podłączamy w zależności od klasy ochrony obudowy. Jeśli jest w II klasie ochronności tzn. najprościej mówiąc jest bryzgoszczelna to uziemienia nie dajemy i podłączamy przewodem dwużyłowym. Natomiast jeśli bebechy czyt. stojan i wirnik silnika są na wierzchu wtedy dajemy przewód ochronny PE na na któryś z przygotowanych wtyków. Ogólnie rzecz biorąc dajemy potencjał ziemi na części przewodzące dostępne. Konieczne wtedy jest zastosowanie wyłącznika różnicowo-prądowego. Podłączę sie pod istniejący temat, bo pytania mam bardzo zbliżone: Czy elementy stojana znajdujące się poza fabryczną obudową są podczas pracy pod napięciem ?? Chcę podłączyć pompkę pralkową -> http://allegro.pl/pompa-do-pralki-ardo-a-wd-whirlpool-i3357531730.html Niestety nie ma ona żadnych wtyków przygotowanych pod PE i tak się zastanawiam, czy kombinować z lutowaniem PE pod te wystające metalowe elementy i czy takie rozwiązanie jest bezpieczne. Myślałem też nad dodatkową obudową, która przykryje całą pompę, ale to z kolei pewnie doprowadzi do nadmiernego nagrzewania podczas pracy. Prosty czujnik fazy (taki w śrubokręcie) sygnalisował podczas pracy, że te lementy metalowe są pod napięciem. Miernik napięcia nie wykazał żadnej wartości ani połączenia z przewodami zasilającymi, choć w sumie nie bardzo wiedziałem jak to mierzyć help, bo nie chcę zesztywnieć podczas warzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bielok Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Cześć. Chcę podłączyć pompkę pralkową -> http://allegro.pl/po...3357531730.html Niestety nie ma ona żadnych wtyków przygotowanych pod PE i tak się zastanawiam, czy kombinować z lutowaniem PE pod te wystające metalowe elementy i czy takie rozwiązanie jest bezpieczne. w tej pompie żaden z elementów będących pod napięciem nie ma styku z brzeczka. Zabezpiecz wiec tylko styki pod napięciem. Jeśli mnie pamięć nie myli pompa wg. tabliczki znamionowej może pracować 15 min i przerwa na 45 min. Ja taka zajechałem praca ciągłą, trochę warek uciągła ;-) ściana 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bnp Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 tak głosi tabliczka znamionowa a w rzeczywistości to pompa może pracować ponad godzinę i więcej. Pompa ma termostat i jak się przegrzeje to się wyłączy, po sadku temp pompa pracuje dalej aż do ponownego przegrzania. Teoretycznie jakby podłączyć wentylatorek od procesora to by działała cały czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jamwnukers Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 A jakby zamontować dwie takie pompy, szeregowo, lub na rozdzielaczu równolegle? I w razie przerzania jednej załączać drugą? A jeśli nie to, czy polecacie jedynie pompy zmywarkowe? Oczywiście chodzi mi o jak najniższe koszty. Pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 mi tam się nigdy nie wyłączyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Prosty czujnik fazy (taki w śrubokręcie) sygnalisował podczas pracy, że te lementy metalowe są pod napięciem. Jeśli neonówka wskazuje napięcie (świeci się) to prawdopodobnie jest mała upływność (uszkodzenie izolacji). Teraz mała, później większa. Ja bym tego nie bagatelizował bo tak być nie powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jamwnukers Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 mi tam się nigdy nie wyłączyła Nie wiem Wiktor jaki masz sprzęt. Ja szukma pompy do przepompowywania brzeczki do wymiennika ciepła w hermsie. Pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lopez Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 OK... dzięki za podpowiedzi... Mam nadzieję, że pompka wytrzyma pracę ciągłą tak jak niektórym kolegom. Na wszelki wypadek montuję pompy w taki sposób, żeby je względnie łatwo wymienić w razie awarii. Wiem, że sam wirnik i komory przepływowe są plastikowe i nie będą przewodzić prądu, ale bardziej chodziło mi o te metalowe elementy stojana, które wystają na zewnątrz obudowy.... niby nie ma to styczności z brzeczką, ale w trakcie warzenia sporo wilgoci - czasami czymś się chlapnie, czasami czegoś człowiek dotknie i trochę się obawiam czy mnie te metalowe płytki po prostu nie pierdykną W sumie nie bardzo wiem w jaki sposób taki silnik przekazuje napięcie i byłbym wdzięczny gdyby ktoś jednoznacznie kazał mi te metalowe płytki zostawić lub zabudować A z tą moją neonówką to już na tą chwilę nie do końca ogarniam Całą instalację podpinałem dzisiaj pod gniazdo siłowe 400V, ale wpiąłem tylko 3 przewody w kablu 5-cio żyłowym (akurat taki miałem i wystarczy mi jedna faza). Ku mojemu zaskoczeniu 2 niepodpięte żyły wyraźnie wskazywane są przez wspomnianą neonówkę prawie tak samo jak podpięty przewód fazowy Albo więc mam przebicie w nowym kablu 5x4mm, albo neonówka wskazuje na wyrost Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 ja mam pompę w uziemionej obudowie z nierdzewki. Tłoczy i po 60 litrów przez 2 wymienniki i filtr na wejściu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 albo neonówka wskazuje na wyrost a to byłoby raczej coś dziwnego. Co prawda neonówka świeci przy na prawdę bardzo małym prądzie (wysokiej rezystancji wew. źródła) jednak bez napięcia nie zaświeci się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lopez Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 No to chyba jest coś dziwnego Neonówka wskazuje na wszystkich trzech kablach fazowych (w nowym przewodzie 5x4mm) Miernik napięcia pokazuje 230V na podłączonej parze kabli L1+N, a na wyszystkich pozostałych parach wskazuje 0V (co w sumie nie dziwne, bo przecież L2 i L3 są niepodpięte) Odpuśćmy jednak przewód, bo i tak jest izolowany i wpięty w gniazdo i w skrzynkę... Co mam zrobić z pompami ? Czy obudowa jest konieczna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gigo Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Neonówka świeci bo pokazuje napięcie indukowane w cewkach silnika (SEM) , jeżeli pomiędzy przewodem N a rdzeniem silnika miernik nie pokazuje żadnego napięcia to jest dobrze i nie ma co się bać. Można na rdzeń silnika podpiąć przewód ochronny i neonówka nie będzie świeciła lopez 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bnp Opublikowano 6 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 silnik pompy z podłączeniem koniecznie zabuduj. Przypadkiem pierdzielnie Ciebie, sąsiada lub kota ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leech Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 (edytowane) Podepnę się, gdzie podpiąć zasilanie takiej pompy: edyta: ok, już wiem, zasilanie idzie do białego i niebieskiego. Edytowane 25 Lipca 2014 przez leech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavulonek Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Jak podłączacie króćce? W sensie jakie węże? Silikon i przejścia (majątek) czy inne patenty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się