jokatorun Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Witam Jakiś czas temu w moje ręce wpadł ARES z Browaru Olimp nie będę ukrywał ze bardzo przypadł mi do gustu. Zacząłem szperać w sieci i na forum odnoście informacji i przepisu na takie właśnie piwko. Postanowiłem zwrócić się do was koledzy i koleżanki o pomoc w ułożeniu takiej właśnie receptur. Z danych producenta wynika ze w skład Aresa wchodzą słody: pilzneński, monachijski, karmelowy 600,jęczmień palony. Piwo obficie chmielone wyłącznie Iungą i Sybillą, ekstrakt początkowy 13 %,IBU 30, drożdże S-04 Chciałbym mieć zasyp na warkę 20l Jestem jeszcze zielony jeśli chodzi o tworzenie swoich własnych przepisów a i BeerSmith jest jeszcze nie opanowany;/ Liczę na wasza pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizi Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 http://www.wiki.piwo.org/Irish_Red_Ale_%28Czerwony_top%C3%B3r%29,_Krzysztof_Fidler_%28Infam%29 przelicz na 20l, chmielenie oblicz za pomocą PPPP lub jakiegoś kalkulatora z sieci i gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panszpik Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Mógłbym podać dokładny przepis, ale wtedy nie byłoby zabawy Ale coś mogę z przepisu podrzucić jak go odkopię alechanted 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgoda Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 No, z takim info to już właściwie kwestia 2 prób i będziesz miał. Zacząłbym od takiego układu, 84% pilzneński, 13% monachijski, 2% karmel 600 i 1% palony jęczmień, 20g Iungi na 60' i 20g Sybilli na 15' (nie wychodzi "obficie", ale co poradzisz). Potem kalibracja i poprawki, a następne podejście już powinno być trafione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokatorun Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Dziękuje za zainteresowanie tematem myślę ze jeśli udałoby się uzyskać informacje z samego źródła było by super wiec liczę na twoją pomoc kolego panszpik Zacząłbym od takiego układu, 84% pilzneński, 13% monachijski, 2% karmel 600 i 1% palony jęczmień, 20g Iungi na 60' i 20g Sybilli na 15' (nie wychodzi "obficie", ale co poradzisz). Potem kalibracja i poprawki, a następne podejście już powinno być trafione. Skorzystam z twojej rady kolego zgoda , zobaczymy co z tego wyjdzie. Oczywiście wszelkie podpowiedzi mile widziane Edytowane 26 Lutego 2015 przez jokatorun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgoda Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Zabawa jest wtedy, jak próbujesz do tego dojść samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokatorun Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Zacząłbym od takiego układu, 84% pilzneński, 13% monachijski, 2% karmel 600 i 1% palony jęczmień, 20g Iungi na 60' i 20g Sybilli na 15' (nie wychodzi "obficie", ale co poradzisz). Potem kalibracja i poprawki, a następne podejście już powinno być trafione. Przyjmując kolego twoje podpowiedzi wyszło mi coś takiego (według PPPP oczywiście jeśli nie popełniłem jakiś błędów ) BLG -13 Warka 22 litry,łączny zasyp 5,2 kg zacieranie w 20,1 litrach wody wysładzanie w sumie w 14 litrach pilzneński -4,37 kg monachijski- 0,68 kg karmelowy 600 - 0,10 kg jęczmień polony - 0,05 kg Co do chmielenia to 20g Iungi na 60' i 20g Sybilli na 15' daje IBU na poziomie 39,8 wiec sporo w porównaniu do oryginału , zmieniając chmielenie na goryczka na 15 gram mamy 32,3 wiec chyba ta wersja była by korzystniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgoda Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Co to jest 40 IBU dla takiego chłopa dużego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokatorun Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) Co to jest 40 IBU dla takiego chłopa dużego. No może i masz racje tylko nie chciałbym żeby rodzinka wychowana na koncerniakach marudziła itp ;/ Czy ogólne proporcje w recepturze są ok ?? Bo jeśli nic się nie zmieni chciałbym w przeciągu tygodnia ogarnąć temat a słody trzeba zamówić i trochę na nie poczekać Edytowane 26 Lutego 2015 przez jokatorun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panszpik Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 No, z takim info to już właściwie kwestia 2 prób i będziesz miał. Zacząłbym od takiego układu, 84% pilzneński, 13% monachijski, 2% karmel 600 i 1% palony jęczmień, 20g Iungi na 60' i 20g Sybilli na 15' (nie wychodzi "obficie", ale co poradzisz). Potem kalibracja i poprawki, a następne podejście już powinno być trafione. Całkiem blisko. Monacha dobrych kilka procent mniej na korzyść pozostałych (ostatnich po 1% więcej). Chmielenie nieco inaczej rozwiązane, ale w browarze chmiel do whirlpoola daje niepomijalną porcję IBU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Całkiem blisko. Monacha dobrych kilka procent mniej na korzyść pozostałych (ostatnich po 1% więcej). Chmielenie nieco inaczej rozwiązane, ale w browarze chmiel do whirlpoola daje niepomijalną porcję IBU nie no super to może już nic nie pisz bo i tak wszyscy wiedzą, że jesteś zaje... fajny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ThoriN Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 nie no super Przecież kolega podpowiedział... w związku z tym coś takiego powinno być bliżej oryginału: 85% pilzneński, 10% monachijski, 3% karmel 600 i 2% palony jęczmień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoshko Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Wg mnie bliżej prawdy byłoby: 88% pilzneński, 7% monachijski, 3% karmel 600 i 2% palony jęczmień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgoda Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Różnica groszowa, jesteś pewien że to poczujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camilos Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 A mowa o monachijskim I czy II ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi