Skocz do zawartości

Zasilacz do silnika od wycieraczek


Eselchen

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki zasilacz polecacie, aby ruszył silnik od wycieraczek 12V ? Przerobiłem zasilacz ATX 450W według instrukcji w internecie, niestety silnik jedynie drga, a zasilacz się wyłącza. Na razie jedynie prostownik ruszył mi silnik, ale nie ukrywam, że jest mało przenośny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

niestety silnik jedynie drga, a zasilacz się wyłącza.

 

A dobrze podłączasz ten silnik do zasilacza? ATX 450W powinien bez problemu ruszyć silniczek od wycieraczek (oczywiście jeżeli zasilacz jest prawidłowo przerobiony).

Poszukaj, jest mnóstwo tematów odnośnie podłączania silnika od wycieraczek pod przerobiony ATX - najczęściej problemem było błędne podłączanie silniczka pod zasilacz, np. zapominano, że masę taki silniczek ma na obudowie, a nie na jednym z kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam zasilacza impulsowego 12V o mocy 150W (czyli w teorii obciążalność prądowa 12,5A), kupiłem używkę po demontażu instalacji CCTV (przynajmniej tak było napisane na aukcji). Jest produkowany u naszych dalekowschodnich sąsiadów, ale sprawuje się całkiem nieźle. Jak w popularnym serwisie aukcyjnym wpiszesz frazę 'zasilacz modułowy 12V 150W' to będziesz trochę tego miał. Ten zasilacz ma dodatkowy bonus w postaci regulacji w zakresie od ~10V do ~13V, zatem można dodatkowo delikatnie zwolnić obroty. Ekonomicznie pewnie taniej wyjdzie Ci kupić używany zasilacz do XBoxa360 jak proponuje @Wajcha, bo ten opisywany przeze mnie wymaga jeszcze inwestycji w postaci okablowania, obudowy, gniazda, wtyku, włącznika.

 

Mój silnik wg miernika w momencie rozruchu pobiera prąd maksymalny ~10A (to jest zapewne przyczyna działania zabezpieczenia w Twoim zasilaczu ATX). W trakcie mieszania pobiera znacznie mniej (do 6A przy gęstych i dużych zacierach). Zakładając, że większość silniczków ma podobną charakterystykę to w teorii wystarczy Ci coś co ma realne obciążenie 120W, wtedy zasilacz pomęczy się tylko przy rozruchu. Mam nadzieję, że pomogłem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xboxa 360 posiadam i właśnie podłączyłem pod jego zasilacz silnik, który ruszył bez problemu.

Generalnie podłączam zasilacz bezpośrednio do dwóch przewodów, które wychodzą z silnika. Regulacja obrotów odbywać będzie sie za pomocą regulatora obrotów 

 

EDIT:

Podłączając ATX'a, jak na zdjęciu poniżej, odpala bez problemu:

6fee26ebbc86b2d1gen.jpg

Tylko jeżeli garnek będzie podłączony do uziemienia(grzanie grzałkami), to trzeba by jakoś pozbyć się "minusa" z obudowy silnika.

Edytowane przez quattro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko jeżeli garnek będzie podłączony do uziemienia(grzanie grzałkami), to trzeba by jakoś pozbyć się "minusa" z obudowy silnika.

 

W tym temacie masz wszystko ładnie opisane:

http://www.piwo.org/topic/15519-kadz-zacierno-filtracyjna-warzelna-tez-z-kega/

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tylko jeżeli garnek będzie podłączony do uziemienia(grzanie grzałkami), to trzeba by jakoś pozbyć się "minusa" z obudowy silnika.

 

W tym temacie masz wszystko ładnie opisane:

http://www.piwo.org/topic/15519-kadz-zacierno-filtracyjna-warzelna-tez-z-kega/

 

:)

 

Jutro pogrzebie trochę, tylko postaram się zostawić 2 biegi. Jak uda się, to wstawię fotorelacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Generalnie podłączam zasilacz bezpośrednio do dwóch przewodów

Nie ma to jak się brać za coś, potem ponarzekać, a potem dopiero szukać przyczyn złego działania :(

Na 99% jestem przekonany, że "-" masz na obudowie silnika , a te 2 przewody to I i II bieg.

Dając zasilnie na te przewody puszczasz silnik prawie na zwarciu więc w zasilaczu ATX włącza się zabezpieczenie.

To że działa on z prostownika i innego zasilacza nie znaczy, że wszystko jest OK :(

Przy takim zasilaniu silnik będzie się mocno grzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem wszystkich postów bo mi się po prostu nie chciało. Ale pewnie masz "-"(minus) na obudowie silnika :)

 

 

// EDIT

 

Doktor z diagnozą o minutę szybszy :P

Edytowane przez prowokator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% jestem przekonany, że "-" masz na obudowie silnika , a te 2 przewody to I i II bieg.

 

Lepiej jest na szybszy bieg dać 12V, a na wolniejszy 5V (poprzez przełącznik trójpozycyjny) czy pod szybszy bieg podłączyć regulator obrotów? Mam na zbyciu regulator obrotów 10-30VDC, który może sterować urządzeniami do 100A.

Edytowane przez quattro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Generalnie podłączam zasilacz bezpośrednio do dwóch przewodów

 

Nie ma to jak się brać za coś, potem ponarzekać, a potem dopiero szukać przyczyn złego działania :(

Na 99% jestem przekonany, że "-" masz na obudowie silnika , a te 2 przewody to I i II bieg.

Dając zasilnie na te przewody puszczasz silnik prawie na zwarciu więc w zasilaczu ATX włącza się zabezpieczenie.

To że działa on z prostownika i innego zasilacza nie znaczy, że wszystko jest OK :(

Przy takim zasilaniu silnik będzie się mocno grzał.

Przerabialiśmy to kiedyś? Pamiętasz? Do dzisiaj u mnie śmiga bez zmian :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na 99% jestem przekonany, że "-" masz na obudowie silnika , a te 2 przewody to I i II bieg.

 

Lepiej jest na szybszy bieg dać 12V, a na wolniejszy 5V (poprzez przełącznik trójpozycyjny) czy pod szybszy bieg podłączyć regulator obrotów? Mam na zbyciu regulator obrotów 10-30VDC, który może sterować urządzeniami do 100A.

 

 

skoro masz regulator PWM to po co Ci w ogole 5V? Daj tak jak powinno byc 12V na dwa biegi i regulator przed to i bedziesz mial pelen zakres.

 

w sensie 12V i GND pozniej regulator, pozniej przelacznik na 1 i 2 bieg (2 pozycyjny moze byc, ew 3 z jedna pozycja OFF) i do silnika. Zalezy jaki masz silnik i czy z 2 biegu na zacierze Ci ruszy, jezeli tak to olej w ogole 1 bieg.

Edytowane przez Gwynbleidd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.