Ferrugius Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Hej! Przejrzałem już trochę wątków na temat budowy automatycznego mieszadła do zacieru i wiem już, że najlepiej wykorzystać do tego celu silnik od wycieraczek. Moje pytanie brzmi - jaki silnik? Słyszałem o wykorzystaniu silników z wielu różnych samochodów, w niektórych przypadkach słyszałem, że silnikom zdarzało się mocno grzać. Macie jakiś sprawdzony model który możecie polecić? Albo może wiecie jaki moment obrotowy jest potrzebny by kręcić 30 litrami zacieru? Z góry dzięki za wszelką pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASadam Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Fiat, Volkswagen, BMW i pewnie 90% wszystkich marek. Każdy będzie się grzał. Jeden mocniej, inny mniej. Ważniejsze jest dobre podłączenie. A co do momentu, to zależy od bardzo wielu czynników, m.in. gęstości zacieru, wielkości łopat, ilości łopat, kąta nachylenia, itd. Nie wiem do czego taka wiedza jest Ci potrzebna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paajonk Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 (edytowane) Mam od BMW, najtańszy z ładnych jakie miałem do wyboru. Mam podłączony do zasilacza z transformatora toroidalnego tylko z mostkiem prostowniczym i regulatorem obrotów. Nie grzeje się raczej albo nie zauważyłem żeby było niepokojąco gorąco. Mieszadłem ze zdjęcia śr. ok 42cm, mieszałem jak narazie największy zasyp 12,5kg. Idzie gładko Edytowane 25 Maja 2017 przez paajonk Ferrugius 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Silnik trójfazowy od młockarni z motoreduktorem da rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawmir Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 (edytowane) ja używam silnika od wycieraczek jakiegoś samochodu ze złomowiska - byle się łatwo wymontował. Mieszam zacier na 20-25L gęstość 3-3.5 l/kg ledwo się grzeje. Mieszadło 2 x po dwie łopaty pod kątem 45st + rejestrator temperatury ze wskaźnikiem przyrostu temperatury https://www.youtube.com/watch?v=wYG7pdDtdgM&feature=youtu.be Edytowane 25 Maja 2017 przez Slawmir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgrabow1 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Film niedostępny ja używam silnika od wycieraczek jakiegoś samochodu ze złomowiska - byle się łatwo wymontował. Mieszam zacier na 20-25L gęstość 3-3.5 l/kg ledwo się grzeje. Mieszadło 2 x po dwie łopaty pod kątem 45st + rejestrator temperatury ze wskaźnikiem przyrostu temperatury https://youtu.be/wYG7pdDtdgM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piwosz86 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Moje pytanie brzmi - jaki silnik? Macie jakiś sprawdzony model który możecie polecić? Kiedyś na forum zadałem dokładnie to samo pytanie Odpowiedź jaką otrzymałem to: Fiat Palio Tutaj więcej detali na ten temat: http://www.piwo.org/topic/14358-silnik-od-wycieraczek-do-mieszadla/page-8?hl=%20silnik%20%20od%20%20wycieraczek Ferrugius 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac007 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Ja mam z forda eskorta z 1980r grzeje się jak cholera ale nie idzie go zarżnąć . Ferrugius 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawc Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Generalnie każdy się nada, chociaż niektóre mają gwint 6mm inne 8mm. Przy 8mm można pokusić się o zrobienie mieszadła na pręcie gwintowanym o tej samej średnicy mocowanym bezpośrednio do silnika długa nakrętką. Przy gwincie 6mm trzeba raczej kombinować z przejściówkami lub innym mocowaniem. Na pewno silniki od VW i Audi mają gwint 8mm, inne nie wiem. Swój od Audi 100 kupiłem za 10zł . Wysłane z mojego Lenovo TB3-850F przy użyciu Tapatalka Ferrugius 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr2 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Przy 8mm można pokusić się o zrobienie mieszadła na pręcie gwintowanym o tej samej średnicy mocowanym bezpośrednio do silnika długa nakrętką. Wg mnie to dobre rozwiązanie Mam, używam i jestem zadowolony. Co do silnika nadal uważam, że z Palio jest bardzo dobrym choćby dlatego, że nie ma połączonej żadnej szczotki do obudowy. Ferrugius 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawc Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Odłączenie szczotki od obudowy to 15 minut roboty jak się to robi pierwszy raz. Jak trafi się silnik od Palio którego nie trzeba przerabiać to super. Ale raczej sugeruje wybrać to co jest dostępne na najbliższym autozłomie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB... Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 http://www.piwo.org/topic/17314-m%C3%B3j-bardzo-skomplikowany-prze%C5%82%C4%85cznik/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się