Jump to content

Brewkit 5 blg podczas zlewania i tyle samo po otwarciu butelki. Ile ma procent ?

Recommended Posts

Witam,

Jestem początkujący :) podczas zlewania brewkitu mangrove jacks blonde lager pomiar wskazywał 5 blg i zakończyła się fermentacja. Zakończyła się ponieważ po w instrukcji było napisane , że trzeba odczekać czas tydzień i po tygodniu faktycznie już nic nie bulgotalo . Było 5 blg , zostawiłem więc jeszcze na dwa dni i sprawdzilem ponownie. 5 blg , więc zlalem do butelek. Po 3 tygodniach według instruktażu otworzylem piwko i znów zmierzylem winomierzem Biowin . Wynik 5 Blg. Smak bardzo dobry. Gaz jest , chociaż nie za dużo , właśnie takie piwo chcialem. Pytanie jest tylko jedno, czy faktycznie procentowo to jest tam 1,5℅?? 

Dziękuję i pozdrawiam,

Krystian 

Ale to też można policzyć w szczególności jeżeli warzyles z ekstraktow. W sumie ze slodu tez.

Ilość alkoholi jest jednak mało istotne. To że masz 5blg to chyba sporo.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

https://www.wiki.piwo.org/Obliczanie_zawartości_alkoholu_w_gotowym_piwie

Słodu do brewkitu dodałeś? Chyba coś Ci się pomyliło i masz na myśli ekstrakt słodowy? Na ekstraktach i brewkitach czasem piszą jakie będzie Blg początkowe i można sobie z grubsza oszacować. 

tak. do mangrove dodałem ekstrakt słodowy gozdawa. 
to obliczanie nic mi nie da , ponieważ nie znam początkowej wartości blg. 
Ale po obliczeniu składników doszedłem, że to będzie ok. 4,5 % w piwku.
Dla innych z podobnym problemem podam tabelkę :
Dziękuję puradawid za pomoc.

Bez tytułu.jpg

10 godzin temu, Krystpl napisał:

Zakończyła się ponieważ po w instrukcji było napisane , że trzeba odczekać czas tydzień i po tygodniu faktycznie już nic nie bulgotalo .