Jump to content

Chmiel Lubelski, chmielenie na goryczkę i na zimno.

Recommended Posts

Witam
Czy chmielenie na zimno chmielem Lubelskim przełoży się na przyjemny chmielowy aromat w piwie (jak dla mnie może być ziołowy). Bo opinie w tej kwestii to Wańka-Wstańka, zapach od "nic" po siano i murawę z boiska i ogólnie "gościu" daruj sobie ten chmiel... . Może ktoś ma jakieś doświadczenie z tym chmielem i doradzi ile gramów na litr piwa? (na zimno). Piwo to SMaSH (pilzneński i lubelski) blonde ale do 13blg.
Czy przy chmieleniu na goryczkę jest jakaś granica IBU dla tego chmielu, której lepiej nie przekraczać bo robi się nieprzyjemnie w smaku?.
Pozdrawiam

Chmiele nim witbier od jakis czterech warek i goryczka zawsze była odpowiednia. Może to przypadłość stylu że przykrywa chmiel ale wad z zastosowania jego żadnych nie odkryłem. Do IPA lub APA warto jednak wrzucić coś lepszego, stylowego. 

Nie mam zbyt dużego doświadczenia w chmieleniu ale jeśli nie celujesz w duże wybicie to przekonałbym się na własnej skórze co ten chmiel wnosi do piwa jako singiel hop. Ja mam w planach (składniki już kupione) singiel sMash na Zuli - a kto bogatemu zabroni :)

10 godzin temu, Jancewicz napisał:

Ja z lubelskiego miałem smak truskawek z kompotu ale być może była to przypadłość konkretnego rocznika. 

No cóż, może być i truskawkowo byle coś było. Chmiel Lubelski naprawdę super aromatyczny ;), co komu w duszy gra, czytałem o zapachu bergamotki... :).

7 godzin temu, SynMojegoStarego napisał:

Nie chmiel tym na goryczkę, bo możesz doświadczyć łykowatości i nieprzyjemnej goryczki w smaku.

Na zimno dał mi coś między truskawką, a poziomką.

Celowałem w około 25-30 max ibu, zobaczę jak będzie z odrobiną Lubelskiego, ma być SMaSH, bez ściemy.
Jeśli Lubelski nie zrobi roboty to następnym razem dam innego chmielu na goryczkę, życie :).

6 godzin temu, zegancio napisał: